Dag,
Ik heb zojuist een update door gevoerd op mijn servertje met Debian (11) door dit commando:
Dit ging prima zonder een foutmelding of wat. Nu was het de beurt om sources.list te bewerken:
En daar ging het fout...
Nu krijg ik het ding niet meer vooruit of achteruit omdat sudo mist:
Ik heb via home assistant een reboot gedaan en dat werkte gelukkig want ook reboot kent hij niet meer:
Iemand enig idee of en hoe dit te herstellen is? Voor wat ik zoek op internet kan je de update error niet herstellen zonder sudo en andersom...?
Ik heb zojuist een update door gevoerd op mijn servertje met Debian (11) door dit commando:
code:
1
2
3
| sudo apt update && sudo apt upgrade -y sudo apt full-upgrade sudo apt autoremove |
Dit ging prima zonder een foutmelding of wat. Nu was het de beurt om sources.list te bewerken:
code:
1
| sudo nano /etc/apt/sources.list |
En daar ging het fout...
Nu krijg ik het ding niet meer vooruit of achteruit omdat sudo mist:
code:
1
2
3
4
5
6
| toppe@server:~$ apt-get upgrade E: Could not open lock file /var/lib/dpkg/lock-frontend - open (13: Permission denied) E: Unable to acquire the dpkg frontend lock (/var/lib/dpkg/lock-frontend), are you root? toppe@server:~$ sudo -bash: sudo: command not found toppe@server:~$ |
Ik heb via home assistant een reboot gedaan en dat werkte gelukkig want ook reboot kent hij niet meer:
code:
1
2
3
| toppe@server:~$ reboot -bash: reboot: command not found toppe@server:~$ |
Iemand enig idee of en hoe dit te herstellen is? Voor wat ik zoek op internet kan je de update error niet herstellen zonder sudo en andersom...?
code:
zou kunnen werken maar daar accepteert hij mijn wachtwoord (die écht klopt) niet, om wat voor vage reden dan ook.
1
| su - |
[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 16-12-2024 20:54 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!