Dag,
ik heb wat onderdelen over (PSU + GPU) en wil graag mijn nas+mac studio in de woonkamer vervangen door een mooi nieuw stil mini PCtje, waar ook plex server op draait voor films, waar ik op kan 3D-en en film productie / edit, gamen doe ik niet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- After Effects (daarom goede CPU)
- Cinema 4D (GPU rendering)
- Editten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1200 euro uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een RTX3080 (Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G) die erin kan en een PSU (be quiet! Dark Power Pro 11 1000W)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de mogelijkheid hebben om een dikke SSD van 4TB erbij te klikken voor films / NAS vervanging
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik werk op het werk met intel CPU's, maar ik wil dat deze machine stil is! dus liever AMD. maar wel met power graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
moet stil zijn, geen RGB graag, en gewoon een snelle bak voor video productie / animatie / 3D renderen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag me af of ik nog ergens op moet letten kwa moederbord specs? ethernet 2.5ghz lijkt.. laag?
als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag , vooral moederbordje kiezen vind ik moeilijk. en snap het verschil tussen microATX en miniATX Niet, micro klinkt kleiner maar het ziet eruit alsof mini kleiner is, en duurder? Is het beter om een ander moederbordje te kopen bij deze CPU?
Maar pas allebei in deze kastje toch? Ik heb wel al gecheckt of de GPU en PSU in die kast passen, en dat moet kunnen.
oh en... heb ook nog CPU en case koelers nodig denk ik he!
Scherm en muis heb ik gewoon allemaal.
ik heb wat onderdelen over (PSU + GPU) en wil graag mijn nas+mac studio in de woonkamer vervangen door een mooi nieuw stil mini PCtje, waar ook plex server op draait voor films, waar ik op kan 3D-en en film productie / edit, gamen doe ik niet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- After Effects (daarom goede CPU)
- Cinema 4D (GPU rendering)
- Editten
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil rond de 1200 euro uitgeven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een RTX3080 (Gigabyte GeForce RTX 3080 EAGLE OC 10G) die erin kan en een PSU (be quiet! Dark Power Pro 11 1000W)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil de mogelijkheid hebben om een dikke SSD van 4TB erbij te klikken voor films / NAS vervanging
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik werk op het werk met intel CPU's, maar ik wil dat deze machine stil is! dus liever AMD. maar wel met power graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
moet stil zijn, geen RGB graag, en gewoon een snelle bak voor video productie / animatie / 3D renderen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9900X Boxed | € 459,90 | € 459,90 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M DS3H | € 129,- | € 129,- |
1 | Behuizingen | Lian Li A3-mATX Wooden Edition | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Pro CP2K48G56C46U5 | € 249,90 | € 249,90 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 4TB | € 294,90 | € 294,90 |
Totaal | € 1.218,60 |
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik vraag me af of ik nog ergens op moet letten kwa moederbord specs? ethernet 2.5ghz lijkt.. laag?
als jullie nog tips hebben dan hoor ik het graag , vooral moederbordje kiezen vind ik moeilijk. en snap het verschil tussen microATX en miniATX Niet, micro klinkt kleiner maar het ziet eruit alsof mini kleiner is, en duurder? Is het beter om een ander moederbordje te kopen bij deze CPU?
Maar pas allebei in deze kastje toch? Ik heb wel al gecheckt of de GPU en PSU in die kast passen, en dat moet kunnen.
oh en... heb ook nog CPU en case koelers nodig denk ik he!
Scherm en muis heb ik gewoon allemaal.
www.tri-state.nl