Carplay Probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:07
Mijn vraag
...
Hallo allemaal, Het volgende probleem. Situatie Qashqai e-power 2023, Iphone 15 pro.
Carplay heeft een jaar zonder problemen gefunctioneerd. Maar sinds de laatste update 18.2 kiest carplay steeds Apple Music als audio bron. Wat welke andere audio bron ik selecteer FM, DAB na 2 seconden valt carplay terug Apple Music. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

Gebruik je Apple Music ook daadwerkelijk? Zoniet, app weggooien.

Je kan ook in je shortcuts/opdrachten kijken op je iPhone. Wellicht staat daar iets wat er niet hoort

[ Voor 60% gewijzigd door FreakNL op 16-12-2024 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Volgens mij is FM of DAB geen functie van Carplay, maar van het audiosysteem van je auto. Carplay maakt die selectie niet maar het kan wel zijn dat iets je muziekspeler op je telefoon triggert. Als je Carplay aan hebt staan en je drukt op een knop op je stuur, op je headset of op zoiets dan kan het zijn dat je telefoon denkt dat je die audio wilt afspelen. Als het steeds na 2 seconden gebeurt dan denk ik ook aan iets wat je hebt geautomatiseerd. Is het geen shortcut die voor headsets hoort te werken maar ook op je auto triggert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
Hoi, klopt FM en DAB zijn geen onderdelen van Carplay. Maar op een of andere manier denkt carplay dat het carplay, dus mijn iphone, als audio bron moet kiezen. Eerst koos carplay een audio app ( Skyradio ) als bron. Nadat ik deze app heb verwijderd kiest hij nu mijn Music library. ? Ik heb geen headset of airpods en zeker geen shortcuts of automations. Als ik mijn telefoon uit heb en de auto start kan ik wel de juiste audio bron kiezen en blijft hij soms werken andere keren gaat hij weer direct naar Iphone Music. Ik blijf zoeken want het is erg irritant ik wil gewoon naar de radio luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:39
Ies Korpershoek schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:29:
Hoi, klopt FM en DAB zijn geen onderdelen van Carplay. Maar op een of andere manier denkt carplay dat het carplay, dus mijn iphone, als audio bron moet kiezen.
Ik weet niet hoe het complete systeem precies functioneert, maar: is het niet je auto die besluit om Carplay ipv DAB of FM te kiezen als geluidsbron?

Niet dat dat het probleem minder vervelend maakt en ik snap dat je - gezien de correlatie met iOS18.2 - vooral je CarPlay device verdenkt, maar mogelijk dat er een update voor je auto entertainmentsystem is die dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
Ja ook aangedacht. Als Carplay uitzet dan koppeld de auto de Iphone voor Telefoon en Bluetooth music, Dat verschijnt op het display. Verder gebeurd er niets, geen music, blijft gewoon op de gekozen audio bron FM of DAB staan. Handfree bellen werkt dan gewoon zoals het hoort. Ik zal de dealer eens raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05 10:08
meestal zit er een soort van soft reset op je audiosysteem.
Even met een paperclip zo,n knopje indrukken misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Ik zou inderdaad eens in de mogelijkheden van je audiosysteem gaan zoeken. Eens zien of je deze kan updaten bijvoorbeeld. Zonder Carplay (ik denk dat je deze bij jouw auto ook draadloos kan gebruiken) ziet jouw telefoon de auto gewoon als een Bluetooth headset/speaker. Met Carplay aan kan je via het display van je auto de gehele telefoon (of eigenlijk een subset hiervan) gebruiken. Je zou dan nog steeds ook een audiobron van je auto moeten kunnen selecteren. Als je dit draadloos gebruikt, kan je het dan ook eens met kabel proberen en kijken of je dan hetzelfde gedrag ziet? Of andersom... van draad naar draadloos (als dat kan)? Ik zou gokken dat draadloos meer kans op problemen biedt, dus met draad zou wel eens beter kunnen gaan. In mijn auto heb ik alleen de bedrade optie en ik heb dit probleem eigenlijk nooit, ook niet na update naar 18.2.
Pagina: 1