Gekochte commerciele blu-ray titel niet meer te lezen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtpeters
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 08:57
Enkele jaren geleden, toen deze net uit was, heb ik de blu-ray box-set aangeschaft van de Back To The Future trilogie.

Op dit moment ben ik bezig om al mijn gekochte films over te zetten op mijn recent aangeschafte NAS. Dat kost wat tijd (en rekenkracht) maar dat gaat tot nu toe goed. Totdat ik bij de 3de blu-ray / film aan kwam van de Back To The Future trilogie. Deze geeft problemen bij het lezen en kopiëren naar de harde schijf.

Het gaat al fout bij het 'mounten' van de schijf na invoer in de externe blu-ray speler/brander.
Doorgaans wordt na invoer de cd, dvd of blu-ray herkend en als een extra 'volume' gemount (zichtbaar op de desktop). Maar bij deze schijf gebeurt dat niet.
Ook MakeMKV 'ziet' de blu-ray niet in de externe drive en ook DVDFab ziet niet dat er een schijf in de drive zit.

Ik ben heel zuinig op de schijven. Ze bevatten geen vingerafdrukken of krassen, niet op de voorkant (label) en niet op de onderkant.

De schijf lijkt nog wel goed af te spelen op de stand-alone blu-ray speler beneden bij de televisie. Maar om daar 100% zeker van te zijn zou ik de hele film en alle eventuele extra's moeten afspelen om te zien of dat ook werkelijk allemaal goed werkt.

Ik zou geneigd zijn het probleem bij Universal Nederland aan te kaarten, maar ik weet niet hoe men daar zou reageren op mijn relaas. Het 'rippen' van blu-ray's (voor afspelen op je eigen NAS) zou in mijn ogen moeten behoren tot 'fair use', maar wellicht zien zij dat anders. Ik wil geen slapende honden wakker maken.

Is dit een gevalletje pech gehad en moet ik een nieuwe/gebruikte blu-ray box-set aanschaffen voor de (wat lijkt) defecte disk?

Ik ben vooralsnog niet van plan om mijn stand-alone blu-ray speler te upgraden naar 4K (meerwaarde is voor ons verwaarloosbaar i.v.m. schermdiagonaal en kijkafstand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:14

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het is toegestaan om van legaal aangekochte media, voor eigen gebruik kopieën te maken, zolang je deze alleen vertoont in huiselijke kring. Het is niet toegestaan om kopieerbeveiliging te omzeilen, of uit illegale bron te downloaden van wat je al legaal bezit. Tot zover de regels. Het lijkt me niet dat Universal verplicht is om hun materiaal ripbaar te maken, dus van hen uit verwacht ik weinig hulp.

https://www.thuiskopie.nl/nl

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie wel goed te lezen is, of iig beeld geeft op een reguliere BR speler, zou ik eens een andere BR speler aan je PC hangen ter test. Of met een ander is (Linux based) proberen.

Bovendien: het ding speelt dus gewoon af op een normale BR speler - regulier gebruik, zoals bedoeld. Dus wat zou je dan precies van Universal verwachten, dat ze je een nieuwe disc sturen omdat je disc bij afwijkend en/ of (potentieel) illegaal gebruik niet werkt? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 17-12-2024 23:37 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er zijn meerdere mogelijkheden namelijk je kan eerst toch eens met een andere bluerayspeler in je pc proberen zeker wanneer de blueray in de losstaande bluerayspeler wel af speelt. Ook zou je eens kunnen kijken of misschien de lezer van de bluerayspeler in je pc eens schoongemaakt moet worden, zeker nu je meerdere bluerays aan het rippen bent. Bijvoorbeeld door de speler eens door te blazen met een spuitbusje met lucht.

Ook zou je toch eens kunnen proberen de blueray zelf goed schoon te maken met b.v. iets als isopropanol 98% alcohol, want het kan toch zijn dat er op de kunststof laag vuil zit. Het valt niet meer dan te proberen lijkt mij en ja ook kan je toch nog eens met andere rip software proberen, lijkt mij wel vreemd omdat de andere bluerays wel werken met de software, maar wie weet.

daarom schrijven we dat ook niet Trouwens puur voor eigen gebruik een digitale kopie maken mag hoor zoals @Jorgen al hierboven schrijft. Zo op die manier heb ik mijn digitale video bibliotheek ook opgebouwd van alle dvd's en bluerays die ik in de loop der jaren gekocht had.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 18-12-2024 00:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:21
Wellicht wat offtopic, maar dit laatste klinkt alsof je je Blu-rays niet slechts overzet maar ook aan het transcoden bent. Dat gaat ten koste van je beeld en geluidskwaliteit. In principe doe je dat alleen omdat je zuinig met opslagruimte wil doen (of omdat je bandbreedte wil besparen).

Als je al zoveel hebt uitgegeven aan films door Blu-rays te kopen lijkt mij dat erg zonde.

Als je toch een heuse NAS hebt, kan je beter remixen: dan wordt de videostream en geselecteerde audiostreams en subtitles in een enkel container bestand gezet. MKV is hiervoor het meest gangbaar.

De content van de stream wordt niet gewijzigd. Ofwel, het is praktisch gezien een kwestie van data kopiëren, waarbij de leessnelheid van de Blu-ray speler de limiterende factor is. Niet je rekenkracht.

Het kan altijd nog transcoded worden als je het graag buitenshuis naar je mobiel wil streamen en de verbinding niet snel genoeg is of je niet instant door je databundel wil knallen.
Bijvoorbeeld een mediaserver op je NAS zoals Jellyfin kan dat. Opensource en gratis.

Enkel het dubbele deel/glitch van je post verwijderd

[ Voor 2% gewijzigd door Jorgen op 18-12-2024 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:21
Bedoel natuurlijk remuxen niet remixen.
Pagina: 1