Webwinkel geeft geen geld terug na retour laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-08 12:50
Hallo Tweakers,

Eerder dit jaar ging de scherm van mijn MBP plotseling niet meer aan. Ik heb hem van *knip* Naam winkel gekocht en het was nog binnen de garantie periode.

Ik heb contact met *knip* Naam winkel gehad. Zij hebben mij een keus gegeven: vervanging of geld terug. Ik heb voor vervanging gekeuzen. Nadat ik voor de vervanger had gekeuzen had ik spijt. Ik heb meteen teruggebeeld en gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen. Gelukkig mocht dat.

Ik heb het retourgestuurd met hun retour service. Dagen later kreeg ik toch een vervanger bezorgd gekregen. Dus nog een keer *knip* Naam winkel bellen. De mevrouw kon mij goed helpen. Ik kreeg een nieuwe retourcode, dit keer met DHL. De pakketje heb ik terug gestuurd. Van DHL heb ik bevestiging dat het terug is gestuurd.

Echter kreeg ik helemaal niks van *knip* Naam winkel. Geen bevestiging. Geen geld terug. Ik heb ze dus veer gebeeld: mevrouw geef aan dat het pakketje binnen is, maar omdat het over een groot bedrag gaat zit mijn case bij een andere proces, dat max een maand langer duurt.

Wij zijn nu 6 weken verder en ik heb nog niks. Geen geld. Geen bevestiging. Als ik *knip* Naam winkel probeer te bellen krijg ik "onbekende nummer". Hun support chat werkt niet meer. Via hun Twitter webcare krijg ik help in de form van een web formulier. Maar ik krijg alsnog nooit een reactie van ze.

Weet iemand wat ik nu moet doen om mijn geld terug te krijgen? Naar de rechter slepen? Hoe kan dat in Nederland (ik kom uit de VK, daar kan het via de "Small Claims Court").

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 16-12-2024 16:23 . Reden: Naam winkel verwijderd conform beleid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 12:41

lasharor

7 december 2004

Wij zijn nu 6 weken verder en ik heb nog niks. Geen geld. Geen bevestiging. Als ik *knip* Naam winkel probeer te bellen krijg ik "onbekende nummer". Hun support chat werkt niet meer. Via hun Twitter webcare krijg ik help in de form van een web formulier. Maar ik krijg alsnog nooit een reactie van ze.
Dit lijkt mij sterk, als ik
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
bel krijg ik gewoon antwoord?

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 16-12-2024 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
lasharor schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:09:
[...]

Dit lijkt mij sterk, als ik
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
bel krijg ik gewoon antwoord?
Ik heb ze net gebeeld, nu werkt het weer. Vorige week niet. En de week ervoor ook niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-12-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de winkel uit de TS verwijderd, het telefoonnummer in mo-tags geplaatst en de topictitel aangepast, zodat deze wat beter loopt. Zoals ook in het SF Beleid staat, mag de naam van de winkel verder achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
radicalbyte schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:05:
Ik heb hem van [mbr]*knip* Naam winkel[/] gekocht en het was nog binnen de garantie periode.
- Ben je consument?
- Wanneer heb je de laptop ongeveer gekocht?
- Wanneer is het scherm kapot gegaan?
- Wat was de aangeboden periode van de commerciële garantie? Twee jaar?
Ik heb meteen teruggebeeld en gevraagd of ik mijn geld terug kon krijgen. Gelukkig mocht dat.
- Kun je dat aantonen?
Ik heb het retourgestuurd met hun retour service.
- De defecte laptop is dus aangekomen?
Wij zijn nu 6 weken verder en ik heb nog niks. Geen geld. Hoe kan dat in Nederland (ik kom uit de VK, daar kan het via de "Small Claims Court").
In Nederland is er (nog) geen 'small claims court' zoals in het VK. De regering is wel voornemens om een experiment te starten dat daarop lijkt (zie pagina 12):

https://www.rijksoverheid...ing-toegang-tot-het-recht

Het is nog onduidelijk wanneer dat experiment exact start (de staatssecretaris schrijft 'begin 2025') en het is uitsluitend toegankelijk bij de rechtbanken Den Haag, Overijssel, Rotterdam en Zeeland-West-Brabant.

Voor onbepaalde tijd ben ik gestopt met reageren op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
Yorinn schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:25:
[mbr]Ik heb de naam van de winkel uit de TS verwijderd, het telefoonnummer in mo-tags geplaatst en de topictitel aangepast, zodat deze wat beter loopt. Zoals ook in het SF Beleid staat, mag de naam van de winkel verder achterwege blijven.[/]
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
Real schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:00:
[...]

- Ben je consument?
- Wanneer heb je de laptop ongeveer gekocht?
- Wanneer is het scherm kapot gegaan?
- Wat was de aangeboden periode van de commerciële garantie? Twee jaar?

[...]

- Kun je dat aantonen?

[...]

- De defecte laptop is dus aangekomen?

[...]

In Nederland is er (nog) geen 'small claims court' zoals in het VK. De regering is wel voornemens om een experiment te starten dat daarop lijkt (zie pagina 12):

https://www.rijksoverheid...ing-toegang-tot-het-recht

Het is nog onduidelijk wanneer dat experiment exact start (de staatssecretaris schrijft 'begin 2025') en het is uitsluitend toegankelijk bij de rechtbanken Den Haag, Overijssel, Rotterdam en Zeeland-West-Brabant.
Binnen 2 jaar garantie volgens EU normen. Scherm ging niet meer werken. Ik heb het eerst naar Apple gestuurd maar zij wilden het niet fixen want "Duits model" (bullshit, dat hadden ze vooraf kunnen aangeven) en ik mocht bijna 100 EUR aan Apple betalen voor hun "diensten".

*knip* Naam winkel: ik heb alles op papieren staan, alle emails en nummers. Exact inhoud van de calls: dat heb ik niet maar kan het via aan GDPR request krijgen.

Inmiddels heb ik met een Nederlandstalig iemand kunnen spreken bij hun support wie het gaat oppakken en een email bevestiging heeft gemaakt. Het lijkt idd een kwestie van mensenlijk fout bij hun.

Problemen met bellen blijkt ook een storing te zijn. Dat meer dan een week heeft geduurd.

Naamsverbastering weggehaald.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 16-12-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radicalbyte
Dus morgen zien of er een oplossing komt. Ik ben trouwens meer dan 20 jaren klant van [webshop], eerst vanuit de VK, daarna via DE en nu via NL. En al die tijd is hun service echt 10/10 geweest (niet dat het vaak nodig is, dit is de 3e keer dat ik iets van hun klantenservice nodig heb gehad).

(ik wilde dit bij de vorige post toevoegen maar EDIT werkt niet meer].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:29

ManiacsHouse

Scheisse!

radicalbyte schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:14:
[...]

Binnen 2 jaar garantie volgens EU normen. Scherm ging niet meer werken. Ik heb het eerst naar [Mbr]Apple[/] gestuurd maar zij wilden het niet fixen want "Duits model" (bullshit, dat hadden ze vooraf kunnen aangeven) en ik mocht bijna 100 EUR aan [Mbr]Apple[/] betalen voor hun "diensten".

[Mbr]*knip* Naam winkel[/]: ik heb alles op papieren staan, alle emails en nummers. Exact inhoud van de calls: dat heb ik niet maar kan het via aan GDPR request krijgen.

Inmiddels heb ik met een Nederlandstalig iemand kunnen spreken bij hun support wie het gaat oppakken en een email bevestiging heeft gemaakt. Het lijkt idd een kwestie van mensenlijk fout bij hun.

Problemen met bellen blijkt ook een storing te zijn. Dat meer dan een week heeft geduurd.

[Mbr]Naamsverbastering weggehaald. [/]
Apple wil niet repareren want 'Duits' model? Laptop is wel via officieel Apple kanaal gekocht?
Pagina: 1