Beste Tweakers,
Ik heb een probleem met mijn Cooler Master CK350 toetsenbord dat ik niet opgelost krijg, en ik hoop dat iemand hier de gouden tip heeft. Het toetsenbord zit namelijk vast in demo-modus, en na heel veel pogingen weet ik niet meer wat ik nog kan doen.Toelichting probleem
Het toetsenbord ziet er nog als nieuw uit: geen zichtbare schade, geen losse toetsen, en verder werkt het toetsenbord naar behoren. Het enige probleem is dat het in demo-modus blijft hangen. In deze modus:
- De toetsen werken niet om te typen.
- De verlichting van het toetsenbord reageert wel op het indrukken van toetsen (de lampjes knipperen of veranderen zichtbaar).
- Als ik een ander toetsenbord aansluit en op bijvoorbeeld Caps Lock druk, geeft de CK350 dat correct aan via de indicator (wat aangeeft dat het toetsenbord wel enige connectie heeft met de pc).
Toetscombinaties geprobeerd zoals:
- FN + Esc (en varianten zoals FN + E, FN + F1, FN + F2, FN + End, etc.).
- Ook combinaties zoals FN + Windows Lock en FN + Windows + Esc leveren geen resultaat.
Hoe nu verder?
Het toetsenbord ziet er perfect uit en lijkt hardwarematig in orde, maar de demo-modus is niet uit te schakelen. Cooler Master support had enkel de standaardreset als oplossing, maar dat werkt helaas niet. Het is inmiddels frustrerend, aangezien het toetsenbord pas 2,5 jaar oud is.
Heeft iemand van jullie misschien een andere oplossing of een idee wat ik nog kan proberen? Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt voor jullie hulp!