Hoi allen,
Ik heb een "ATAG SOLO Q25S Blauwe Engel Q" gascondenserende ketel. Deze is van 2009 of 2010.
Deze wordt momenteel aangestuurd door een Atag Brain Q-thermostaat RSC/2.
Ik wil mijn verwarming slim maken, dus ik overweeg enkele opties:
* tado°;
* ESP32/ESP8266 OpenTherm Gateway en aansturing via Home Assistant (voorkeur);
Ik vind het belangrijk dat de ketel zijn modulerende eigenschappen niet verliest. Dus ik wil een eenvoudige aan/uit sturing vermijden. Het lijkt erop dat mijn ketel dus OpenTherm moet ondersteunen.
Volgens dit document:
https://homecomfort.resid...ure-Aansluittabel-web.pdf
is het voor mij niet duidelijk of mijn ketel OpenTherm ondersteund. Op pagina 3 zie je de Q-serie twee keer vermeld. Bij één lijn staat "N.v.t." als je kijkt naar de manier van aansluiten. Op een andere lijn staat dan weer dat je een OT thermostaat kan aansluiten op klemmen 20, 21.
Op andere fora lees ik soms dat ik een OT-LPA nodig heb als tussenstuk, maar het lijkt niet van toepassing te zijn op mijn ketel.
De binnenkant van mijn ketel ziet er zo uit:
/f/image/9lSMEp1MBAcLZIMPi7XPwiYk.png?f=fotoalbum_large)
Kan iemand me op goede weg helpen?
Ik heb een "ATAG SOLO Q25S Blauwe Engel Q" gascondenserende ketel. Deze is van 2009 of 2010.
Deze wordt momenteel aangestuurd door een Atag Brain Q-thermostaat RSC/2.
Ik wil mijn verwarming slim maken, dus ik overweeg enkele opties:
* tado°;
* ESP32/ESP8266 OpenTherm Gateway en aansturing via Home Assistant (voorkeur);
Ik vind het belangrijk dat de ketel zijn modulerende eigenschappen niet verliest. Dus ik wil een eenvoudige aan/uit sturing vermijden. Het lijkt erop dat mijn ketel dus OpenTherm moet ondersteunen.
Volgens dit document:
https://homecomfort.resid...ure-Aansluittabel-web.pdf
is het voor mij niet duidelijk of mijn ketel OpenTherm ondersteund. Op pagina 3 zie je de Q-serie twee keer vermeld. Bij één lijn staat "N.v.t." als je kijkt naar de manier van aansluiten. Op een andere lijn staat dan weer dat je een OT thermostaat kan aansluiten op klemmen 20, 21.
Op andere fora lees ik soms dat ik een OT-LPA nodig heb als tussenstuk, maar het lijkt niet van toepassing te zijn op mijn ketel.
De binnenkant van mijn ketel ziet er zo uit:
/f/image/9lSMEp1MBAcLZIMPi7XPwiYk.png?f=fotoalbum_large)
Kan iemand me op goede weg helpen?
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.