Ik heb recent een warmtepomp in mijn woning met energielabel A laten plaatsen (weheat sparrow). Deze verwarmt de vloerverwarming op 2 verdiepingen over 8 groepen. In principe werkt dit goed, echter duurt het denk ik wel abnormaal lang om op te warmen doordat de temperaturen die ik zie op de vloerverwarming verdeler nooit veel hoger worden dan 30 terwijl de aanvoertemperatuur bij verwarmen dan ongeveer 40-45 is. Het constant houden van de temperatuur lukt aardig, echter het opwarmen van 19 naar 20 graden duurt ongeveer 16u. En
De verdeler is volgensmij een gesloten verdeler die het aanvoerwater van de warmtepomp mengt met het uitvoerwater wat terugkomt uit de vloerverwarming, en vervolgens zit er nog een pomp op. Zie onderstaande afbeelding.
:strip_exif()/f/image/SFbyIGPb81tt9AUWUayUA8Ut.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat het aanvoerwater nog gemengd wordt met het terugvoerwater lijkt mij onnodig efficientie verlies bij een warmtepomp. En ook denk ik dat de pomp op de verdeler dubbelop is?
Wat is de bestie situatie qua vloerverwarmingsverdeler icm een warmtepomp?
De verdeler is volgensmij een gesloten verdeler die het aanvoerwater van de warmtepomp mengt met het uitvoerwater wat terugkomt uit de vloerverwarming, en vervolgens zit er nog een pomp op. Zie onderstaande afbeelding.
:strip_exif()/f/image/SFbyIGPb81tt9AUWUayUA8Ut.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat het aanvoerwater nog gemengd wordt met het terugvoerwater lijkt mij onnodig efficientie verlies bij een warmtepomp. En ook denk ik dat de pomp op de verdeler dubbelop is?
Wat is de bestie situatie qua vloerverwarmingsverdeler icm een warmtepomp?