Playlist met eigen muziek in Windows voor gebruik op iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 15:46
Hoi allemaal, ik had het al gepost in het Itunes topic maar het is eigenlijk niet helemaal iTunes gerelateerd dus ik dacht ik maak ook maar een appart topic.

Vraag/ situatie beknopt:
Ik wil op mijn dekstop pc een muziek playlist aanmaken van mp3/ muziek die ik al op mijn computer heb staan. Dit lukt helaas niet met Apple devices icm Apple music. Dit wil ik doen om daarna de muziek op mijn iPhone te zetten zodat ik op mijn iPhone muziek kan luisteren terwijl ik geen internet verbinding heb.

Het lijkt mij zoiets simpels/ basaals maar ik ben er vandaag en gisteren al weer veel uren mee bezig en het loopt gewoon helemaal vast. Hieronder screenshots, andere zijn op aanvraag natuurlijk snel door mij te maken.

ok ik heb op Google gezocht en ik heb op Youtube gezocht maar ik loop toch even vast.

Ik heb op aanraden zowel Apple Devices en Apple music op mijn computer gezet.

Nu wil ik liedjes van mijn computer op mijn iPhone zetten.

Ik heb al genoeg liedjes in mijn muziek mapje op de C schijf gezet. zowel in het mapje muziek, daar zie ik nog een mapje staan met de naam "Apple music" en ook daarin heb ik de liedjes geplakt.

Iemand nog een tutorial of iets anders dat ik kan proberen. ik heb het gevoel dat ik er vlakbij ben :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qq7uDoVv4nX41PY1t4Zps5-D8rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f5uzNrwCXoX68538ey2b6twg.jpg?f=fotoalbum_large
Op het moment dat het lukt om muziek op de iPhone te zetten wil ik nog veel meer erop zetten. Ook films muziek van Hans Zimmer etc. Dit is even een test batch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14cmuu99hk-CDppEwTHPvWKesT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWvg9ZsRXWjHcWZJcwAgYHmz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4izt-4u4tsnx7vaCJh6K_Q3S98c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6s0U3RWnXLrgDNpbZT0avu4g.jpg?f=fotoalbum_large

Ik klik op synchroniseren (rechtsonderin) , een vinkje bij muziek synchroniseren naar iPhone. En ik zie dan ook een activiteiten balkje actief worden maar verder gebeurt er niks. De liedjes staan nog steeds niet op mijn iPhone. Gedurende de hele tijd is er uiteraard een kabel tussen iPhone en computer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yUFq8CYRrAIgaSvfFXuGepIZSuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R8Gic5F3aWB1ojmRK54Bf9nM.jpg?f=fotoalbum_large
Lukt mij al niet om een apple muziek playlist te maken.

Ik ben ingelogd. Ik hoopte nog dat dat het verschil maakte maar helaas dat was het niet.

Ik heb een mapje gemaakt maar geen idee hoe ik daar liedjes naartoe kan slepen.

(ik heb hiervoor jaren muziek kunnen kopiëren en plakken in een mapje op een goedkoop mp3 spelertje, maar nu met een iPhone loop ik echt hopeloos vast)

Edit: enige dat lukt is om een mapje aan te maken voor de muziek, alleen hoe doe ik daar muziek in??
Ik denk dat stap 1 is dat ik een muziek playlist moet kunnen maken, als dat lukt dan denk ik dat het via Apple Devices redelijk snel lukt om die ook op mijn iPhone te zetten.

Beste antwoord (via MetalSonic op 16-12-2024 16:59)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:01
jeroen3 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:35:
De App Apple Devices ken ik niet. Het ziet eruit als iTunes.
Mogelijk werkt dit alleen met muziek uit Apple Music, maar dat weet ik niet zeker.

Om daadwerkelijk offline mp3 bestanden naar je iPhone te synchroniseren moet je iTunes gebruiken.
iTunes is end of life en vervangen door Devices App, Apple TV en Apple Music.
https://www.macworld.com/...usic-tv-devices-apps.html
https://www.macrumors.com...plits-itunes-for-windows/

In de Apple Music app maak je een playlist van gewenste MP3tjes door ze er simpelweg naartoe te slepen. En daarna druk je in Devices App op synchroniseren. Ik doe het wekelijks en werkt bijna-feilloos. Bijna als-in: soms je moet je de kabel een keer uit en in de iPhone halen voor Devices hem herkend en je moet goed letten op de Tag-data van de MP3'tjes. Kwak je er zomaar een playlist in zonder albumdata dan maakt ie van elk liedje een album op de iPhone. (Zorg wel dat het MP3 is, want FLAC werkt helaas niet op iPhone).

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 16-12-2024 16:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:50
Mogelijk werkt dit alleen met muziek uit Apple Music, maar dat weet ik niet zeker.

Om daadwerkelijk offline mp3 bestanden naar je iPhone te synchroniseren moet je iTunes gebruiken. Er is voor zover ik weer geen andere mogelijkheid. Hoewel, er is iTunes Match (niet gratis).
Hiervoor moet Apple Music gedeïnstalleerd zijn, anders is de muziek tab niet beschikbaar.

Daarna kun je muziek aan iTunes toevoegen door ze naar iTunes te slepen als deze op de muziek tab staat.
iTunes kopieert de files dan naar de map iTunes Media, dan kun je afspeellijsten maken en de bibliotheek naar de iPhone synchroniseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:01
Via iTunes heb ik dat eerder wel eens gedaan. Via file links bovenin kan je 'add file to library' kiezen, en vervolgens je nummer(s) uploaden. En later kan je de gewenste nummers downloaden zoals normaal op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ok bedankt voor jullie reacties, ik zal straks apple music player verwijderen en Itunes downloaden en kijken of ik via Itunes wel de muziek kan toevoegen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
jeroen3 schreef op maandag 16 december 2024 @ 14:35:

Om daadwerkelijk offline mp3 bestanden naar je iPhone te synchroniseren moet je iTunes gebruiken.

In de Apple Music app maak je een playlist van gewenste MP3tjes door ze er simpelweg naartoe te slepen. En daarna druk je in Devices App op synchroniseren. Ik doe het wekelijks en werkt bijna-feilloos. Bijna als-in: soms je moet je de kabel een keer uit en in de iPhone halen voor Devices hem herkend en je moet goed letten op de Tag-data van de MP3'tjes. Kwak je er zomaar een playlist in zonder albumdata dan maakt ie van elk liedje een album op de iPhone. (Zorg wel dat het MP3 is, want FLAC werkt helaas niet op iPhone).

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 16-12-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ik dacht dat ik er was ik had eindelijk in Itunes een playlist gemaakt met muziek, kon het nog afspelen ook. Muziek gekoppeld en toen kreeg ik meteen de foutmelding dat de itunes versie niet klopte. Telefoon losgekoppeld en de Itunes geupdate naar de nieuwste versie en de muziek playlist was weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titel verduidelijkt van "Hulp nodig muziek playlist aanmaken op de computer" naar "Playlist met eigen muziek in Windows voor gebruik op iPhone" :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Dennisdn schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:39:
[...]

Ik ben alweer een stap verder, ik zie nu inderdaad de muziek in Apple muziek en dat was een kwestie van plakken.

Hoe synchroniseer ik dit nu met de iPhone?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBTmlkylS7O-nkAV3e9ld5SmH-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Zzv6uPNDwRJzoREHGH5UO0Y.jpg?f=fotoalbum_large
Ik kan de mp3tjes ook daadwerkelijk afspelen in de Apple muziek speler.

[ Voor 31% gewijzigd door MetalSonic op 16-12-2024 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
MetalSonic schreef op maandag 16 december 2024 @ 16:48:
[...]

Ik ben alweer een stap verder, ik zie nu inderdaad de muziek in Apple muziek en dat was een kwestie van plakken.

Hoe synchroniseer ik dit nu met de iPhone?

[Afbeelding]
In de Devices app op synchroniseren drukken. (Wel eenmalig daar ergens een vinkje zetten dat hij bij synchroniseren de muziek moet meenemen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Jeetje je weet niet half hoe blij ik ben dat het eindelijk gelukt is. Na 10 keer itunes installeren en dan weer weg en dan weer devices en weer weg is het eindelijk gelukt. De nummer staan netjes op mijn iPhone.

Ik had niet door dat in apple muziek het echt zo simpel was.

Hartelijk dank!

En nu kan ik doen wat veel andere volgens mij al jaren doen. Via earbuds muziek luisteren die op mijn iPhone staat zonder dat ik afhankelijk ben van een verbinding voor een streamdienst zoals Youtube of Spotify of wat dan ook. O+

[ Voor 28% gewijzigd door MetalSonic op 16-12-2024 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
MetalSonic schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:00:
Jeetje je weet niet half hoe blij ik ben dat het eindelijk gelukt is. Na 10 keer itunes installeren en dan weer weg en dan weer devices en weer weg is het eindelijk gelukt. De nummer staan netjes op mijn iPhone.

Ik had niet door dat in apple muziek het echt zo simpel was.

Hartelijk dank!

En nu kan ik doen wat veel andere volgens mij al jaren doen. Via earbuds muziek luisteren die op mijn iPhone staat zonder dat ik afhankelijk ben van een verbinding voor een streamdienst zoals Youtube of Spotify of wat dan ook. O+
Je zult er vast nog tegenaan lopen dat hij het device niet ziet of dat het syncen bij stap 2 stopt. Dan de kabel paar keer eruit en erin en pakt ie wel door naar stap 3 en 4. Ben blij dat we dit nog kunnen want er zullen er niet heel veel meer zijn die eigen mp3’tjes willen gebruiken ipv de streamingsdiensten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Dennisdn schreef op maandag 16 december 2024 @ 17:07:
[...]

Je zult er vast nog tegenaan lopen dat hij het device niet ziet of dat het syncen bij stap 2 stopt. Dan de kabel paar keer eruit en erin en pakt ie wel door naar stap 3 en 4. Ben blij dat we dit nog kunnen want er zullen er niet heel veel meer zijn die eigen mp3’tjes willen gebruiken ipv de streamingsdiensten :)
Bedankt voor de tip, zal ik rekening mee houden mocht dat gebeuren.

En ja ik snap dat wat ik doe iets van vroegah is. Achja het is eindelijk gelukt en ik weet nu hoe ik het verder kan aanpakken.

De combinatie van earbuds + iphone creëren btw heerlijk geluid, het klinkt echt "vol". _/-\o_
Pagina: 1