Platenspeler aansluiten op versterker door PVC kabelgoot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 20:18
Hallo allemaal,

Ik heb wat hulp nodig bij het aansluiten van mijn Moving Magnet (MM) platenspeler op mijn Denon AVR-S650H versterker. Tussen beide apparaten loopt een PVC buis die als kabel goot fungeert. De binnenkant van de buis heeft een diameter van slechts 1 cm, wat het erg moeilijk maakt om een traditionele phono kabel erdoor te trekken.

Het liefst zou ik een kabel trekken waar alle vijf de kernen in zijn geïntegreerd: + en - voor links en rechts, plus de grond. Het gaat om 5 meter, dus ik denk dat 0.5mm2 voldoende is.

Ik kan echter geen los verkochte phono kabel vinden zonder pluggen. Phono kabels bestaan daarnaast meestal uit twee of drie kabels die aan elkaar vast zitten. Dat zou echt te dik worden. Daarbij ben ik slecht in solderen, en zou ik moeite hebben om deze weer vast te krijgen.

Heeft iemand tips of suggesties over hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken? Alle hulp is welkom!

Alvast bedankt!

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-09 20:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2xozzSn6KL5quuUaTZiOtb8aTU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NduistGmz2QQsC60mSuktdx2.jpg?f=fotoalbum_large

EV3 +A LR, HA Yellow, Prusa Mini+, ERGA08EAV3H7 & EHBH08EF6V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:08
Een phono signaal is extreem zwak. Daarom zijn die kabeltjes altijd zo kort mogelijk. Als je geen storing op je signaal wil dan kies je er voor om de platenspeler naast je versterker te plaatsen of eventueel een phono voorversterker naast je platenspeler en dan een kabel naar een line-in op je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:29
Wat @MvanS al zegt. Signaal is extreem zwak en langere kabel zou ook een brom kunnen oppikken.

Naast de oplossing om je platenspeler bij de versterker te zetten (0,5 - 1 mtr snoer), zou je ook nog kunnen overwegen om er een phono preamp tussen te zetten. Die versterkt het signaal en dan sluit je gewoon 2x tulp naar je versterker door de buis aan. Dan kun je een grotere afstand overbruggen zonder signaal verlies. De tulp kabel sluit je weer aan op een gewone audio ingang, de phono aansluiting op je versterker heb je dan niet meer nodig.

Mocht de tulp (RCA) stekker niet door de buis gaan, dan zou je zelf de stekker eraan kunnen solderen na het draden trekken.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120