Ik probeer al een tijdje dit forum in de gaten te houden om een goede keuze te gaan maken voor een upgrade van mijn huidige receiver en een budget oplossing voor in de keuken (multiroom). Nu kwam ik ietwat verdwaasd uit de winkel en ben benieuwd wat jullie denken.
Mijn huidige situatie:
- Gezien de multiroom optie is Bluesound de beste optie.
- "mijn speakers hebben veel vermogen nodig". Klopt dit?
- "De Marantz (40n red. 100w in 4ohm) levert te weinig vermogen. Is dat dan zo?
- De NAD klinkt "gewoon" beter dan de Marantz. Dit lijkt me smaak. Toch? Maar heeft iemand zelf ervaring?
Beide opties zitten in eenzelfde prijsklasse. Ik heb ooit ergens bij Hobo hifi een tabel gezien dat je met een vermogen van 64 Watt en een gevoeligheid van 90dB/1W/1m al 108dB moet kunnen halen. Veel meer was ik eigenlijk niet van plan. Zijn er meer voordelen aan meer vermogen? Nee toch?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en gedachten!
Mijn huidige situatie:
- Ik heb op dit moment een Yamaha rx-v1500 (7.1 120 watt in 8 ohm) cinema receiver. Maar ik heb geen tv en luister alleen muziek. Dus een stereo opvolger is logisch.
- Wij wonen over 2 verdiepingen, boven het luister gedeelte en beneden de keuken. Het is prettig om in de keuken dezelfde audio te kunnen spelen, zodat het boven niet al te hard hoeft. Vandaar de extra budget oplossing. Waarbij multiroom dus wel gewenst is. Tegelijkertijd staat daar dan ook een afzuiger aan, dus heel highend hoeft het daar niet.
- Speakers boven zijn vloerstaander Sonus Faber Chameleon T's. 3 weg, 40-300 watt, 90db spl.
- Budget waar ik aan dacht is 1500 tot 2000 voor de versterker, plus ? voor de keuken.
- Qua muziek luister ik artiesten als Corey Henry, Fink, John Mayer, Ry X, maar ook country, techno en heel af en toe weer eens een oude Metallica/Slipknot plaat. De dynamiek vind ik wel belangrijk.
- Gezien de multiroom optie is Bluesound de beste optie.
- "mijn speakers hebben veel vermogen nodig". Klopt dit?
- "De Marantz (40n red. 100w in 4ohm) levert te weinig vermogen. Is dat dan zo?
- De NAD klinkt "gewoon" beter dan de Marantz. Dit lijkt me smaak. Toch? Maar heeft iemand zelf ervaring?
Beide opties zitten in eenzelfde prijsklasse. Ik heb ooit ergens bij Hobo hifi een tabel gezien dat je met een vermogen van 64 Watt en een gevoeligheid van 90dB/1W/1m al 108dB moet kunnen halen. Veel meer was ik eigenlijk niet van plan. Zijn er meer voordelen aan meer vermogen? Nee toch?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en gedachten!