Dubbele ondervloer pvc click

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:51
Wij hebben atm 8mm hoge laminaat met een ondervloer van rond de 2 a 3 mm, zo'n dun aluminiumfolie. We willen dit vervangen door click pvc.

https://nl.bauhaus/klikvi...oodstock-eiken/p/27700743

Deze is 4.8mm dik. We willen echter de vloer eerder hoger dan lager maken omdat alles nu net te laag aanaluit op de kozijnen etc. De ondervloeren voor pvc schrik ik echter van qua prijs en hoogte, vooral als ze wat hoger zijn is het aanbod erg beperkt. We hebben een vloerverwarming maar ik zoek nu naar een betaalbare ondervloer van rond de 1 cm hoog

Ik zat te denken om onderstaand wellicht in 2 lagen van 5mm aan te brengen. Is dat een optie en houdt dat niet te veel warmte tegen of zijn er goed betaalbare alternatieven? We leggen 75m2.

https://www.onlinevloeren...BFuEeTnx-2ThoCUMcQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:03
Kan je de PVC op het huidige laminaat leggen? Of wordt het dan te hoog?

Click pvc mag over laminaat heen, plak pvc niet.
https://laminaat.nl/blogs/laminaat/pvc-over-laminaat-leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
Laminaat isoleert de warmte veel en een stuk komt een vloerverwarming dus moet er sowieso uit, dus dat is niet echt een optie helaas. Daarnaast is de ondervloer van de laminaat al van aardige leeftijd dus die wil ik eruit halen. Ook is laminaat niet waterbestendig, al zou dat ook niet moeten uitmaken gezien de pvc erop ligt. Maar de laminaat moet er uit dus.

[ Voor 46% gewijzigd door blatenja op 16-12-2024 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
Inmiddels uitgekomen op deze: https://www.onlinevloeren...GbHFRzsDhDasaArAKEALw_wcB

Mijn pvc click is niet regid of zo, maar dat lijkt me weinig uit te maken, zolang de ondergrond maar hard is waar de pvc op komt te liggen. Hiermee hebben we alweer een milimeter extra gewonnen... Nu eigenlijk nog 1-2 mm zien te winnen, en anders toch maar gewoon het hiermee doen en kijken of ik net zo hoog uit ga komen, of 1-2 mm lager terecht kom... Maar ik hoor graag of er nog alternatieven zijn van mensen die hier ervaring mee hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:27
Let goed op.. Als je een dikke ondervloer neemt onder PVC, kies dan een ondervloer die hard is en niet kan indeuken. Anders gaan je zware meubels door je PVC zakken.
Dat is precies de reden dat die groene onderplaten van laminaat, niet geschikt zijn onder een pvc vloer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:03
Steekwoorden zoals "isoleert veel" zijn natuurlijk niet van toepassing bij een dikte van 8mm. Klikt PVC dient een uitermate harde en vlakke ondergrond te hebben. Zelfs de std ondervloer van Klick PVC (die rollen) is imo al teveel. Je ziet precies wat @Gadgeteer aangeeft, zware objecten drukken de vloer in.

Je hebt nu een "egaliserende onderlaag", waarom dit vervangen als de alternatieven vervolgens hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:41
blatenja schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:22:
Inmiddels uitgekomen op deze: https://www.onlinevloeren...GbHFRzsDhDasaArAKEALw_wcB

Mijn pvc click is niet regid of zo, maar dat lijkt me weinig uit te maken, zolang de ondergrond maar hard is waar de pvc op komt te liggen. Hiermee hebben we alweer een milimeter extra gewonnen... Nu eigenlijk nog 1-2 mm zien te winnen, en anders toch maar gewoon het hiermee doen en kijken of ik net zo hoog uit ga komen, of 1-2 mm lager terecht kom... Maar ik hoor graag of er nog alternatieven zijn van mensen die hier ervaring mee hebben.
Deze ondervloer heeft volgens mij wel een te hoge warmteweerstand voor vloerverwarming. Over het algemeen wordt gesteld dat voor hoofdverwarming de vloer in totaal maximaal 0.14 m2 K/W mag hebben. Deze ondervloer zit al op 0.142 en daar komt je PVC nog bij. Ik denk dat toch dat je nog even verder moet zoeken.

Bron:https://www.floorsite.nl/...en-wanneer-is-belangrijk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:30

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

blatenja schreef op maandag 16 december 2024 @ 07:34:
Deze is 4.8mm dik. We willen echter de vloer eerder hoger dan lager maken omdat alles nu net te laag aanaluit op de kozijnen etc. De ondervloeren voor pvc schrik ik echter van qua prijs en hoogte, vooral als ze wat hoger zijn is het aanbod erg beperkt. We hebben een vloerverwarming maar ik zoek nu naar een betaalbare ondervloer van rond de 1 cm hoog
Als eens overwogen om toch tegels (keramisch houtlook) te nemen. Zal wel een kleine 1.000 euro duurder zijn, maar je bespaart weer op de ondervloer. Dan kom je op een totale vloerdikte van een mm of 15 uit.

Het is wel lastiger te leggen, maar met de moderne legsystemen en het kijken van wat instructiefilms ook niet onmogelijk.

Tegels zijn duurzamer, en hebben een lage warmteweerstand. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Of je plaatst het gewoon zoals het hoort en lost de problemen rond de kozijnen op, bijv met een neut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blatenja
Question Mark schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:16:
[...]

Als eens overwogen om toch tegels (keramisch houtlook) te nemen. Zal wel een kleine 1.000 euro duurder zijn, maar je bespaart weer op de ondervloer. Dan kom je op een totale vloerdikte van een mm of 15 uit.

Het is wel lastiger te leggen, maar met de moderne legsystemen en het kijken van wat instructiefilms ook niet onmogelijk.

Tegels zijn duurzamer, en hebben een lage warmteweerstand. :)
Zeker overwogen maar vinden we wat permanent. Als je het moe bent moet je alles weer breken of eroverheen leggen. Als we dit over 20 jaar weer moe zijn zijn we iets flexibeler. De ondervloer van 6mm voldoet net lijkt t, en dat is prima gezien het bijverwarming is. Dus vooralsnog lijkt t daarop te gaan vallen gezien ik weinig alternatieven zie. De hoogte is ook nodig door het eiland in de keuken helaas dus kozijnen kom ik nog wel mee weg maar keuken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oekoeboeroe
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14-05 19:32
De warmteweerstand van dergelijke XPS platen zit wel echt op het randje van de geadviseerde waardes. En dan moet er nog pvc op. Ophogen met zulk - toch wel enigszins isolerend - materiaal is in mijn optiek een inferieure oplossing.
Ik zou zelf neigen naar één of twee lagen egaline.
Pagina: 1