Edimax 8 ports Switch --> uplink poort ?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 15:25
Sinds mijn ADSL zit ik er steeds meer aan te denken om een Edimax Switch te kopen (die 10/100 MBit van tegen de 200 piek). FF alle oude topics doorgespit maar ik kan nergens vinden of deze switch een upload poort heeft waar ik mijn getweakte modem met een crosslink UTP kabel kan aansluiten.
Mijn vraag is dus of deze switch zo'n upload poort heeft ...

Alvast bedankt !

:)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk op de site van Edimax.
Je hebt geen uplink nodig je kan um ook met een normale kabel aansluiten

Verwijderd

een uplink poort is niets anders dan een ingebouwde cross, dus als die er niet op zit kun je ook gewoon een kross link cable gebruiken,

M. Vr. Gr.

Tom

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Op vrijdag 14 september 2001 11:11 schreef MASH_MAN het volgende:
een uplink poort is niets anders dan een ingebouwde cross, dus als die er niet op zit kun je ook gewoon een kross link cable gebruiken,
Dat hoeft niet, op mijn switch bijvoorbeeld heeft de server/uplink port een hogere prioriteit als de andere poorten.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 11:17 schreef Dweil het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, op mijn switch bijvoorbeeld heeft de server/uplink port een hogere prioriteit als de andere poorten.
Voor de kleine huis/tuin en keuken switches gaat dat niet op... Als je een wat grotere/duurdere switch hebt gaat jouw verhaal wel op, maar op die edimax en andere goedkoper switches gaat dat niet op.... Die ondersteunen niet eens VLAN's :(