Netwerk hulp Odido & Deco

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:36
Hallo mede-tweakers,

Ik heb wat hulp nodig met mijn setup.
Sinds kort weer over naar Odido en het netwerk loopt voor geen meter. Ik weet niet of het de Odido is, de deco set of verkeerde instellingen op de doosjes. Als het goed is zou niks elkaar in de weg moeten zitten.
Intern verbind alles op de Deco accesspoints. De Odido zit in de switch maar heeft de WIFI uitstaan en niks connect. De hoofddeco werkt als router voor de mogelijkheden voor de controle voor de kids.
En toch zit alles door elkaar: Deco's staan verbonden aan elkaar en switchen. De tuin is verbonden aan de meterkast en de rest connect aan de tuin. Dan is de meterkast verbonden aan de 1e verdieping en zit alles via de zolder Deco. Het moment erna is alles centraal verbonden aan de meterkast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JUKXYqgNBiSfq5kkBM0nWkIcA9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/djeVCsfgmB0kzKKVYFGliApy.png?f=fotoalbum_large

Kan iemand zeggen waar de fout zit op basis van deze tekst en het plaatje?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:11
Als de deco in router staat dan moet er 1 kabel van odido naar poort 1 van de hoofd deco
De switch gaat vervolgens in poort 2

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.McDuck
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:36
Dank, dat was de oplossing om de snelheid omhoog te krijgen en alles 'normaal' te laten connecten.