Hoe te beginnen met Ubiquiti?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:15
Mijn vraag
Ik heb nu een camera systeempje van Eufy. Met een deurbel en wat cameras rondom het huis. Helaas is de ervaring telkens wat slechter door trage streams en streams die het af en toe helemaal niet doen.

Nu zag ik bij kennisen een ubiquiti systeem staan en die waren er positief over.

Het enige wat ik niet heb / kan is overal netwerkkabel gaan trekken dus alles moet op wifi / via accespoint. ( TPlink)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem van de provider.
TPlink m5 als accessoires. In MESH.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Je bent een hub nodig om überhaupt apparaten te kunnen installeren / bedienen. Of cameras terug te kijken e.d.
Ik zie dat veel cameras op wifi wel kunnen werken alleen dat je een gateway nodig bent en mogelijk andere apparaten.

Mijn doel is om de deurbel te doen met een camera of 5 a 6 max.

Misschien in de toekomst ook de MESH optie oplossen via ubiquiti als alles bevalt.

Op de website zie ik alleen dat je x nodig bent en dan ga ik naar die pagina en dan staat er je bent x nodig.
Dus ik ben een beetje op zoek naar de simpele Basis die je moet hebben voor een camera en een deurbel.

Wie heeft er ervaring en kan mij de basis geven ?

Beste antwoord (via jeppekroezen op 19-12-2024 17:13)

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Pas enorm op met de WIFI-deurbellen van Ubiquity, die hebben echt rampzalige ontvangst en klagen continu over een slechte verbinding. Meestal is het zo dat het Ubiquity accesspoint een prima verbinding ziet, maar dat de deurbel zelf klaagt over slecht ontvangst.

In mijn geval staat de AP (UDM) in de meterkast en hangt de G4 Doorbell op het (houten) kozijn van de voordeur. Tussen de meterkast en de voordeur zit enkel het toilet. Dus zeg dat de verbinding tussen die twee een metertje of 2 / 2,5 is? Het signaal moet door een houten balkje (of de buitenmuur) door de lucht, door een gipswandje, weer een klein stukje door de lucht en is dan al bij de UDM. Gaat echt nergens over.

Inmiddels heb ik de deurbel op een eigen 2,4 Ghz netwerk aangesloten en doet hij het 'ietsje' beter, maar is het signaal volgens de deurbel zelf alsnog te zwak. Het gebeurt dus ook regelmatig (enkele keer per week) dat hij even de verbinding verliest. Al weet ik niet wat er (toevallig) afgelopen nacht aan de hand was, toen was hij een keer of 20 zijn verbinding kwijt. En voordat je denkt dat ik in een soort Fort-Knox woon, als ik in mijn auto aan kom rijden dan heeft de auto (en ook mijn mobiel) vaak al verbinding met Wifi nog voor ik hem goed en wel op de parkeerplek heb gedraaid. Dat is dus nog een meter of 3/4 verder dan de voordeur. De G4 doorbell heeft dus echt een belabberde wifi ontvanger.

Ik weet alleen niet of de G4 Pro ook zo'n ramp is, maar daar heb je ook bedrade varianten van.

Naast de deurbel heb ik een G3 Flex camera'tje in de woonkamer en die heeft altijd uitstekende wifi. Of hij nou verbonden is met de UDM in de meterkast (dichterbij maar door twee gipsmuurtjes heen) of de U7 Pro onder de tv (verder weg maar enkel een houten plankje om doorheen te moeten), het signaal is altijd 'Uitstekend'.

Anyway, wat er nodig is voor Ubiquity camera's was je oorspronkelijke vraag, dus laat ik daar nog even op terug komen. Je hebt natuurlijk een (wifi/bedraad) netwerk nodig en zoals al in het topic is opgemerkt zet Ubiquity sterk in op PoE. En let daarbij wel goed op, bij sommige apparatuur wordt een PoE Injector meegeleverd als je die in een 1-pack koopt maar ontbreekt de PoE Injector in een multipack. Dat staat gelukkig wel op duidelijk op de website vermeld. Maar het hebben van PoE switches is wel aan te raden (dan heb je geen injectors nodig, maar moet je wel op de capaciteit letten).

Los van het netwerk heb je een apparaat nodig om de beelden op te slaan; Ubuquity doet dat namelijk niet in de cloud. Je hebt in dat geval een aantal opties:
- Network Video Recorder (Pro) met 4x of 7x 2.5/3.5" HDD bays
- Cloudkey+ met 1 3.5" HDD bay
- Dream Machine Pro (Max) met 1x of 2x 3.5" HDD bays of (in de Pro Max) 128 Gb aan SSD storage
- Dream Machine SE 1x 3.5" HDD bay en 128 Gb SSD storage
- Dream Wall met 128 Gb SSD storage
- Dream Router met 128 Gb SSD storage en microSD slot
In het bovenstaande rijtje is alles wat begint met 'Dream' ook meteen een router om je Ubiquity netwerk mee te beginnen. Maar ze hoeven niet allemaal WiFi aan boord te hebben. Ook zijn de HDD bays LEEG; je moet dus ook een of meer harddisks moeten incalculeren.

Op de 128 Gb storage zou ik niet vertrouwen, dat is leuk voor detecties maar voor opnames is het veel te weinig. Ter vergelijking, mijn Cloudkey+ heeft een 1 TB disk en daarmee kom ik net uit voor mijn doel:
- Deurbelcamera: 24x7 opnemen / 30 dagen bewaren
- G3 camera: 's nachts enkel detecties en bij langdurige afwezigheid continu opname / 30 dagen bewaren

Dus kort samengevat:
- De camera's
- Per bedrade camera een PoE(+(+)) switchpoort of PowerInjector
- Per wifi-camera een USB-C adapter
- Een recorder zoals bovenstaand
- In geval van een CloudKey+: Een USB-C snellader voor android telefoons (geen ondersteuning voor Apple snelladers of USB-PD) of een PoE+ switchpoort of PowerInjector.
- Een of meerdere harddisks

Een aardig boodschappenlijstje dus.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:33
Ubiquiti koop je, imho, primair vanwege wifi en binnen het ecosysteem kijk je dan breder naar bv cameras.
Primair ubiquiti kopen vamwege de cameras zou ik niet direct doen.

Maar die eufy, heb je wel goed wifi waar de camerad hangen?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
laurens0619 schreef op maandag 16 december 2024 @ 00:28:
Ubiquiti koop je, imho, primair vanwege wifi en binnen het ecosysteem kijk je dan breder naar bv cameras.

Dank voor je reactie!

Ja heb overal goeie wifi.
Het rare is dat hij het ook beter doet op de Vodafone simkaart dan Odido. Maar ook de vrouw heeft er last van.

Het laad soms zelfs in wifi gewoon niet. Blijft maar een veilig kanaal maken volgens de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:02
laurens0619 schreef op maandag 16 december 2024 @ 00:28:

Dat was vroeger misschien zo, je kan tegenwoordig prima alleen je camera’s of identity doen op ubnt zonder ubnt netwerk.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:35
jeppekroezen schreef op maandag 16 december 2024 @ 06:49:
[...]

Dank voor je reactie!

Ja heb overal goeie wifi.
Het rare is dat hij het ook beter doet op de Vodafone simkaart dan Odido. Maar ook de vrouw heeft er last van.

Het laad soms zelfs in wifi gewoon niet. Blijft maar een veilig kanaal maken volgens de app.
Ik denk dat je dit eerst moet gaan oplossen. Je zegt wel dat je WIFI naar behoren functioneert, maar als je thuis beter internet hebt via je mobiele provider dan via je vaste aansluiting dan moet je daar eerst naar kijken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem van de provider.
TPlink m5 als accessoires. In MESH.
Als je deze set niet bekabeld hebt aangesloten, kan het dat je een goede verbinding hebt tussen je telefoon en je accespoint. Alleen je accespoint heeft een matige/slechte verbinding met de hoofd DECO.

[ Voor 21% gewijzigd door saaltink op 16-12-2024 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
saaltink schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:05:
[...]

Ik denk dat je dit eerst moet gaan oplossen. Je zegt wel dat je WIFI naar behoren functioneert, maar als je thuis beter internet hebt via je mobiele provider dan via je vaste aansluiting dan moet je daar eerst naar kijken.

[...]

Als je deze set niet bekabeld hebt aangesloten, kan het dat je een goede verbinding hebt tussen je telefoon en je accespoint. Alleen je accespoint heeft een matige/slechte verbinding met de hoofd DECO.
Excuses ik was mogelijk wat onduidelijk.

Ik heb dual sim in mijn telefoon en mijn vrouw heeft alleen Odido. Mijn dual sim zijn Vodafone en Odido.
Als ik extern ben dan gaat het dus via 4g/5g of wifi op locatie. Met beide opties doet hij het soms niet. Vaker met Vodafone wel dan met odido.

Thuis binnen het eigen netwerkt doet de camera het soms ook niet terwijl mijn pc en alle andere apparaten prima snelheid hebben en het goed doen. Alleen wil de app weer de stream niet laden.

Als de app het dus niet doet maakt het niet uit wat we doen ( Thuisnetwerk) of Extern / 4g. de app laad gewoon niet. Dus vandaar dat ik wil overstappen op een andere provider van deze camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
HKLM_ schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:00:
[...]

Dat was vroeger misschien zo, je kan tegenwoordig prima alleen je camera’s of identity doen op ubnt zonder ubnt netwerk.
Heb je dan ook een goede basis om hiermee te beginnen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:35
Als je geen kabels wil trekken dan wordt het wel heel karig met Ubiquiti. Dat systeem gaat er eigenlijk wel vanuit dat je overal POE over UTP gebruikt.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
jeppekroezen schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:35:
[...]

Excuses ik was mogelijk wat onduidelijk.

Ik heb dual sim in mijn telefoon en mijn vrouw heeft alleen Odido. Mijn dual sim zijn Vodafone en Odido.
Als ik extern ben dan gaat het dus via 4g/5g of wifi op locatie. Met beide opties doet hij het soms niet. Vaker met Vodafone wel dan met odido.

Thuis binnen het eigen netwerkt doet de camera het soms ook niet terwijl mijn pc en alle andere apparaten prima snelheid hebben en het goed doen. Alleen wil de app weer de stream niet laden.

Als de app het dus niet doet maakt het niet uit wat we doen ( Thuisnetwerk) of Extern / 4g. de app laad gewoon niet. Dus vandaar dat ik wil overstappen op een andere provider van deze camera's.
Als je cameras een slechte (wifi) verbinding heeft dan zal je ze niet goed kunnen uitlezen.
Of je nu op 4g of Wifi zit.

Als je je Eufy gaat vervangen voor een ander merk, dan verwacht ik hetzelfde probleem.

Wat geeft de Eufy zelf aan hoe de wifi ontvangst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
FredvZ schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:31:
Als je geen kabels wil trekken dan wordt het wel heel karig met Ubiquiti. Dat systeem gaat er eigenlijk wel vanuit dat je overal POE over UTP gebruikt.
Dankjewel dan ga ik deze optie nog eens goed overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
laurens0619 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:45:
[...]

Als je cameras een slechte (wifi) verbinding heeft dan zal je ze niet goed kunnen uitlezen.
Of je nu op 4g of Wifi zit.

Als je je Eufy gaat vervangen voor een ander merk, dan verwacht ik hetzelfde probleem.

Wat eeft de Eufy zelf aan hoe de wifi ontvangst is?
Zowel de AP als de cameras zelf geven goeie verbinding aan.

De floodlight camera doet het bijna altijd. Alleen de anderen waaronder de deurbel dus niet.

En hij doet het dus vaker wel met Vodafone dan met odido. Dan werkt het bij mij praktisch nooit.

Het lijkt wel een app/eufy probleem te zijn.
Of mogelijk odido thuis.

Januari stappen we over en dan ben ik benieuwd wat het gaat uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
jeppekroezen schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:49:
[...]

De floodlight camera doet het bijna altijd. Alleen de anderen waaronder de deurbel dus niet.

En hij doet het dus vaker wel met Vodafone dan met odido. Dan werkt het bij mij praktisch nooit.

Of mogelijk odido thuis.

Ik heb wel eens gelezen dat je verbindingsproblemen kunt hebben als je met een odido mobiel netwerk naar een odido thuis ip probeert te verbinden. Het lijkt erop dat dit alleen aan de hand is als je thuis ook een mobile versie hebt zoals klik klaar, met glas zou dat niet moeten optreden. echter het zou wel een verklaring kunnen zijn voor het verschil met vodafone
BiG-GuY schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:14:
[...]

Het is al door Odido bevestigd in hun forum welke poorten open zijn. Je kan deze poorten enkel niet benaderen als je online bent met een andere Odido 5G/4G verbinding. Omdat je dan binnen een bepaalde netwerklaag blijft, waardoor je niet van SIM A naar SIM B kan communiceren.

Dit is niet uniek aan K&K maar geldt voor het hele Odido mobiele netwerk en waarschijnlijk ook niet enkel bij Odido. Met normaal gebruik zou je niet tussen twee simkaarten op IP niveau communiceren.

Net ook getest met onze zakelijke simkaarten vanaf mijn Prive Odido simkaart, en daar gebeurt hetzelfde mee. De poorten zijn niet bereikbaar. Ga ik terug naar mijn Wifi via Odido Glas (2/2Gbps) en het werkt wel zonder problemen. Zakelijk werken we daaromheen door met VPN tunnels te werken, zo kunnen we ook vaste IP-adressen leveren achter een Odido simkaart, die enkel met dynamische IP's werken vanuit hun netwerk wat we al jaren doen.

Odido heeft in hun eigen Community wel aangegeven dat ze aan het onderzoeken zijn of ze dit kunnen aanpassen in hun netwerk, maar is dus best een ingrijpende wijziging.
Buiten goede verbinding is niet vanzelfsprekend als je buiten geen ap hebt. Hier thuis wordt het 5ghz signaal sowieso van binnen naar buiten sowieso gedempt en de overgebleven 2.4 is zwak met veel storing.

Heb je die deco's trouwens ook draadloos met elkaar verbonden? Of kabel ertussen.
Mijn advies is om echt eerst wat meer analyse werkt te stoppen in hoe goed je wifi netwerk is. Zou zonde zijn als je van alles gaat vervangen terwijl het probleem niet in de cameras zit

[ Voor 36% gewijzigd door laurens0619 op 16-12-2024 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saaltink
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:35
[...]

Of mogelijk odido thuis.

Ik verwacht dat de overstap net zoveel verschil zal maken als kiezen voor een andere energie maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Maak je gebruik van de Homebase 3 en komen de problemen toevallig met name voor bij de camera's die het verst weg staan van de Homebase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
FredvZ schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:58:
[...]

Maak je gebruik van de Homebase 3 en komen de problemen toevallig met name voor bij de camera's die het verst weg staan van de Homebase?
Homebase 3 inderdaad.
En nee niet alleen die het verste weg zijn.
Soms gebruiken we 1 voor de pup te bekijken en die doet het soms ook niet. Met dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
saaltink schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:57:
[...]

Ik verwacht dat de overstap net zoveel verschil zal maken als kiezen voor een andere energie maatschappij.
Bedankt voor je inhoudelijke bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
laurens0619 schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb wel eens gelezen dat je verbindingsproblemen kunt hebben als je met een odido mobiel netwerk naar een odido thuis ip probeert te verbinden. Het lijkt erop dat dit alleen aan de hand is als je thuis ook een mobile versie hebt zoals klik klaar, met glas zou dat niet moeten optreden. echter het zou wel een verklaring kunnen zijn voor het verschil met vodafone

[...]

Buiten goede verbinding is niet vanzelfsprekend als je buiten geen ap hebt. Hier thuis wordt het 5ghz signaal sowieso van binnen naar buiten sowieso gedempt en de overgebleven 2.4 is zwak met veel storing.

Heb je die deco's trouwens ook draadloos met elkaar verbonden? Of kabel ertussen.
Mijn advies is om echt eerst wat meer analyse werkt te stoppen in hoe goed je wifi netwerk is. Zou zonde zijn als je van alles gaat vervangen terwijl het probleem niet in de cameras zit
Top dankjewel voor je reactie!

Deco is indd ook draadloos. Aangezien ik geen directe opties heb om draad aan te leggen overal naartoe.

Als ik de pc gebruik ( boven) is het netwerk goed. Met downloaden e.d. floodligjt camera doet het ook goed en die hangt buiten met een ap in de garage.

Hoe kan ik dit beter testen? Heb je tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
JE netwerke testen is wel een klusje.
Makkelijkste zou zijn een tijdelijke kabel te leggen tussen de floodlight en je provider modem maar ik lees dat de floodlight geen utp aansluiting heeft.

Klopt het dat je dus een deco m5 node naast de floodlight hebt staan? Je kunt proberen een, tijdelijke, utp kabel van die m5 node naar je hoofd m5 node te leggen en kijken of het dan wel stabiel is,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:48
FredvZ schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:31:
Mesh werkt wel, maar dan heb je gewoon onnodig meer spul nodig, als het banksaldo dat toestaat...

Maar kabel > draadloos... ik heb nog steeds heel veel plezier van de sleuven die ik in mijn vloer gemaakt heb destijds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Diamond768
  • Laatst online: 29-04 10:19
even testen :
aanbellen
aanbellen terwijl deze ligt op te laden (hang er even een powerbank aan)

ikheb zelf qnect deurbel, geweldig systeem maar met dezelfde tekortkomingen welke jij hier vermeld
slechter door trage streams en streams die het af en toe helemaal niet doen

wanneer deze over eigen power beschikt is deze veel sneller in melden en de verbinding is gewoon stabieler.

dus dit is eigen aan het batterij besparen van de gemiddelde deurbel.

zou zonde zijn als je je hele netwerk gaat omgooien als je gewoon kan oplossen met een eigen voeding te voorzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Black_Diamond768 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:02:
even testen :
aanbellen
aanbellen terwijl deze ligt op te laden (hang er even een powerbank aan)

ikheb zelf qnect deurbel, geweldig systeem maar met dezelfde tekortkomingen welke jij hier vermeld
slechter door trage streams en streams die het af en toe helemaal niet doen

wanneer deze over eigen power beschikt is deze veel sneller in melden en de verbinding is gewoon stabieler.

dus dit is eigen aan het batterij besparen van de gemiddelde deurbel.

zou zonde zijn als je je hele netwerk gaat omgooien als je gewoon kan oplossen met een eigen voeding te voorzien
Ik kan me vinden in wat je zegt alleen is de deurbel wel via de oude deurbel van stroom voorzien. Dus die heeft al een stroomtoevoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
laurens0619 schreef op maandag 16 december 2024 @ 12:16:
JE netwerke testen is wel een klusje.
Makkelijkste zou zijn een tijdelijke kabel te leggen tussen de floodlight en je provider modem maar ik lees dat de floodlight geen utp aansluiting heeft.

Klopt het dat je dus een deco m5 node naast de floodlight hebt staan? Je kunt proberen een, tijdelijke, utp kabel van die m5 node naar je hoofd m5 node te leggen en kijken of het dan wel stabiel is,
De floodlight is dus vaak juist wel stabiel.

De accespoint staat er een meter of 4 vanaf denk ik.
De garage camera doet het ook soms niet en die staat 30 cm vanaf dezelfde accespoint.

Het zijn eigelijk alleen de apparaten die via de homebase van eufy gekoppelt worden. Aa gezien die alle drie altijd op het zelfde moment wel of niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Ohja en de eufy apparaten kunnen niet via draad aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Hmmm

Hoe is die homebase aangesloten? Bekabeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
laurens0619 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:21:
Hmmm

Hoe is die homebase aangesloten? Bekabeld?
Die is ook draadloos.
Ik kan deze nog proberen met kabel aan te sluiten. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar zou geen invloed moeten hebben. Aangezien de apparaten wel zelf een wifi verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
The homebase creates its own wifi network and the cameras connect to that. Your phone communicates with your eufy devices through the homebase. If compatible, you can set the recordings to be stored on the homebase. Some devices have a sd card slot and can save directly to a sd card.
Euh klopt dit? Dat zou betekenen dat je eigen accesspoints niet gebruikt worden en hij direct de Homebase probeert te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
laurens0619 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:26:
[...]

Euh klopt dit? Dat zou betekenen dat je eigen accesspoints niet gebruikt worden en hij direct de Homebase probeert te vinden?
Dat is een goeie vraag tot hoever inderdaad alle verbinding via de homebase gaat.....

Dat zou ook betekenen dat je het wifi signaal dan niet zou kunnen uitbreiden voor de camera's.

Ik zet de homebase even aan een draadje en gaan we even verder testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
jeppekroezen schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:42:
[...]

Dat is een goeie vraag tot hoever inderdaad alle verbinding via de homebase gaat.....

Dat zou ook betekenen dat je het wifi signaal dan niet zou kunnen uitbreiden voor de camera's.

Ik zet de homebase even aan een draadje en gaan we even verder testen
Ik heb even door zitten lezen en ik lees dat sommige cameras (wss die zonder homebase werken) gewoon via Wifi gaan maar dat de homebase versies direct verbinding maken via een (hidden?) 2.4ghz signaal.

Nou als dat zo klopt dan ben ik bang dat je toch gelijk hebt en je cameras het probleem zijn en niet je Deco Wifi.
Ook weer iets geleerd, ik wist dat niet van de eufy. Zou jammer zijn als dat niet instelbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppekroezen
Yes inderdaad ik wist dit ook niet.

Wifi heb ik eigelijk nooit problemen mee met zowel downloaden als gamen als streams niet. Nergens in het huis.

Ik heb hem nu verplaats en aangesloten via kabel. Rechtstreeks op de modem ik ga de komende tijd even aankijken of er verbetering is. Zoniet dan ben ik bang dat dit toch wel een technisch limiet is voor eufy.

Heb jij misschien alsnog de basis voor het systeem wat in de begint post staat ?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
jeppekroezen schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:51:
Yes inderdaad ik wist dit ook niet.

Wifi heb ik eigelijk nooit problemen mee met zowel downloaden als gamen als streams niet. Nergens in het huis.

Ik heb hem nu verplaats en aangesloten via kabel. Rechtstreeks op de modem ik ga de komende tijd even aankijken of er verbetering is. Zoniet dan ben ik bang dat dit toch wel een technisch limiet is voor eufy.

Heb jij misschien alsnog de basis voor het systeem wat in de begint post staat ?:)
Kun je die homebase niet naar de garage verplaatsen?
Of in ieder geval een plek waar die zo dichtbij mogelijk de andere cameras staat?

Ubiquiti systeem heb ik verder geen verstand van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
laurens0619 schreef op maandag 16 december 2024 @ 15:56:
[...]

Kun je die homebase niet naar de garage verplaatsen?
Of in ieder geval een plek waar die zo dichtbij mogelijk de andere cameras staat?

Ubiquiti systeem heb ik verder geen verstand van...
Woonkamer bij de modem is dan de beste optie lijkt me
Deurbel zit aan de andere kant van de muur.
En de andere camera hangt aan het einde van de woonkamer.

De garage hangen 2 cameras die dus "stand aline" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 11:50
Ik denk dat hier boven al zeer goede adviezen zijn gegeven. Misschien kan je nog wat meer uit je huidige systeem halen zonder veel geld uit te moeten geven. Mocht je toch per se Unifi willen aanschaffen :-)
Zelf ben ik net begonnen met overstappen van een Ring naar Unifi deurbel.

- Cloud Gateway Max (1 of 2 TB) Hier zit alles op voor je cameras en zelfs je router zou je evt hiermee kunnen vervangen. 1 nadeel hij doet met PPPoE verbinding en IDS/IPS (firewall) aan maar 0,9 tot 1 Gbps. Met je huidige modem ervoor max 1.5 Gbps en 2,5 zonder firewall.
- G4 Doorbell Pro PoE Kit of (Wifi en ook enkele cameras nu in de aanbieding - 40% Unifi store)

Vanuit hier kan je als je wil langzaam verder groeien met accespoints, switch etc.
Je komt op best wel grote bedragen maar het werkt erg fijn. O.a met unifi identify vpn.
Onthoudt dat bekabeld alles beter is!
YouTube: Unifi Cloud Gateway Max : The next best home and small business gateway

[ Voor 10% gewijzigd door Sebasstk op 17-12-2024 07:22 . Reden: PPPoE / IDS/IPS, yt link en aanbieding store ]

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
Voor een groot deel van de camera's van Eufy klopt dat inderdaad: die verbinden zich rechtstreeks met de Homebas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 19:38
Sebasstk schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 06:58:
- G4 Doorbell Pro PoE Kit of (Wifi en ook enkele cameras nu in de aanbieding - 40% Unifi store)
De PoE variant lijkt niet in de aanbieding te zijn, en is daarmee fors duurder. Waar heb je dit gezien?

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppekroezen
[...]

Ik ga even testen tot hoever dit probleem zich exht alleen voordoet bij de homebase device.
Als de standalone apparaten het wel goed doen. ( minder belangrijke punten dus minder vaak bekeken) dan ga ik de deurbel van eufy proberen die stand alone kan werken zonder homebase.

Ik zal de bevindingen delen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Pas enorm op met de WIFI-deurbellen van Ubiquity, die hebben echt rampzalige ontvangst en klagen continu over een slechte verbinding. Meestal is het zo dat het Ubiquity accesspoint een prima verbinding ziet, maar dat de deurbel zelf klaagt over slecht ontvangst.

In mijn geval staat de AP (UDM) in de meterkast en hangt de G4 Doorbell op het (houten) kozijn van de voordeur. Tussen de meterkast en de voordeur zit enkel het toilet. Dus zeg dat de verbinding tussen die twee een metertje of 2 / 2,5 is? Het signaal moet door een houten balkje (of de buitenmuur) door de lucht, door een gipswandje, weer een klein stukje door de lucht en is dan al bij de UDM. Gaat echt nergens over.

Inmiddels heb ik de deurbel op een eigen 2,4 Ghz netwerk aangesloten en doet hij het 'ietsje' beter, maar is het signaal volgens de deurbel zelf alsnog te zwak. Het gebeurt dus ook regelmatig (enkele keer per week) dat hij even de verbinding verliest. Al weet ik niet wat er (toevallig) afgelopen nacht aan de hand was, toen was hij een keer of 20 zijn verbinding kwijt. En voordat je denkt dat ik in een soort Fort-Knox woon, als ik in mijn auto aan kom rijden dan heeft de auto (en ook mijn mobiel) vaak al verbinding met Wifi nog voor ik hem goed en wel op de parkeerplek heb gedraaid. Dat is dus nog een meter of 3/4 verder dan de voordeur. De G4 doorbell heeft dus echt een belabberde wifi ontvanger.

Ik weet alleen niet of de G4 Pro ook zo'n ramp is, maar daar heb je ook bedrade varianten van.

Naast de deurbel heb ik een G3 Flex camera'tje in de woonkamer en die heeft altijd uitstekende wifi. Of hij nou verbonden is met de UDM in de meterkast (dichterbij maar door twee gipsmuurtjes heen) of de U7 Pro onder de tv (verder weg maar enkel een houten plankje om doorheen te moeten), het signaal is altijd 'Uitstekend'.

Anyway, wat er nodig is voor Ubiquity camera's was je oorspronkelijke vraag, dus laat ik daar nog even op terug komen. Je hebt natuurlijk een (wifi/bedraad) netwerk nodig en zoals al in het topic is opgemerkt zet Ubiquity sterk in op PoE. En let daarbij wel goed op, bij sommige apparatuur wordt een PoE Injector meegeleverd als je die in een 1-pack koopt maar ontbreekt de PoE Injector in een multipack. Dat staat gelukkig wel op duidelijk op de website vermeld. Maar het hebben van PoE switches is wel aan te raden (dan heb je geen injectors nodig, maar moet je wel op de capaciteit letten).

Los van het netwerk heb je een apparaat nodig om de beelden op te slaan; Ubuquity doet dat namelijk niet in de cloud. Je hebt in dat geval een aantal opties:
- Dream Machine Pro (Max) met 1x of 2x 3.5" HDD bays of (in de Pro Max) 128 Gb aan SSD storage
In het bovenstaande rijtje is alles wat begint met 'Dream' ook meteen een router om je Ubiquity netwerk mee te beginnen. Maar ze hoeven niet allemaal WiFi aan boord te hebben. Ook zijn de HDD bays LEEG; je moet dus ook een of meer harddisks moeten incalculeren.

Op de 128 Gb storage zou ik niet vertrouwen, dat is leuk voor detecties maar voor opnames is het veel te weinig. Ter vergelijking, mijn Cloudkey+ heeft een 1 TB disk en daarmee kom ik net uit voor mijn doel:
- G3 camera: 's nachts enkel detecties en bij langdurige afwezigheid continu opname / 30 dagen bewaren

Dus kort samengevat:
- De camera's
- In geval van een CloudKey+: Een USB-C snellader voor android telefoons (geen ondersteuning voor Apple snelladers of USB-PD) of een PoE+ switchpoort of PowerInjector.

• jeppekroezen
RiDo78 schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:16:

Dus kort samengevat:
- De camera's

Super bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Dit wad inderdaad het antwoord wst ik zocht.

Verder ga ik er over nadenken of dit dan wel een alternatief is voor mijn wensen en huidige situatie. En ga ik verder uit proberen te zoeken of ik eufy kan verbeteren.
Pagina: 1