Misterieus Elektra probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed13
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Goededag ik heb een bijzonder elektra probleem waar ik niet uitkom

Ik heb een koffiebonen maler van Bezzera bb005 nu een jaar of 4
Van het 1op ander moment slaat de hoofdschakelaar in de meterkast uit als ik hem gebruik. Ik heb 2blokken van 4 groepen. De hoofdschakelaar van blok 1 slaat dus uit, niet een specifieke groep,

Op een ander stopcontact aangesloten in de keuken met hetzelfde resultaat. Toen bij de eettafel, daar werkt die gewoon.
In de keuken nog een ander stopcontact gebruikt die op dezelfde groep zit als de eettafel, dan gaat het weer mis. Als ik een ander apparaat (waterkoker) aanzet op 1van de geteste stopcontacten gaat het goed.

Ook als ik op die groep een airfryer en de waterkoker aanzet gaat het goed.

Het lijkt dus geen probleem van apparaat te zijn want die werkt bij de eettafel

Het probleem lijkt ook niet in de groep te zitten want bij het gebruik van dezelfde groep gaat het bij de eettafel goed en ook bij andere stopcontacten bij andere groepen.

Lijkt ook niet bij de stopcontacten te zijn want die werken met andere apparaten goed.

Het lijkt dus ook geen piekspanning want bij gebruik van apparaten met meer vermogen werkt het goed.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Vast heel erg bedankt voor het meedenken

[ Voor 7% gewijzigd door Ed13 op 15-12-2024 18:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:23
probleem zit waarschijnlijk wel in apparaat, ik gok een kleine lekstroom.
Mogelijk is de groep in de woonkamer net wat minder gevoelig (of zijn de stopcontacten daar niet geaard??).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:07

Barrycade

Through the...

Je hebt een lekstroom op die groep en je maler genereerd net iets te veel op die groep.

Te testen door alles op die groep uit de contacten te halen en dan weer te proberen. Als je groep weer uitvalt is het echt je maler, als het werkt is er een ander apparaat (of een combinatie) die te veel lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed13
Bedankt voor jullie reacties en uitleg. Ik ga dit van de week even testen laat het weten als ik iets gevonden heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ed13
Het ligt inderdaad aan het apparaat. Woonkamer en eettafel zijn niet geaard waardoor het daar goed ging. Nu nog even kijken wat het probleem bij de maker is. Nieuwe stekker en kabel hebben niet geholpen schakelaar om te maken omzeild maar dat hielp ook niet. Dus zal wegens bij het motortje zelf zijn.