• Casp55
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08-01 17:41
Hallo allemaal, Ik heb deze laptop maar loop tegen problemen met de grafische processor (althans zo lijkt het). Mijn systeem is nu een 3-tal keren gechrashed (Blue Screen), de laatste keer met een NVIDIA logo in beeld vlak voor de BSOD. Dit probleem ontstaat tijdens een video meeting met jitsi (MeetMe.bit.nl) https://meetme.bit.nl/. De eerste 2 waren na ca 2 uur video vergadering, gingen ook gepaard met een hard brom geluid. De laatste keer wilde ik een scherm delen, waarna de PC weer een BSOD kreeg.

Asus helpcentrum wil dat ik een systeem herstel doe naar de fabrieks instellingen, maar dan moet ik weer alles gaan herstellen. Dat kan, maar ik ben niet overtuigd dat daar het probleem mee opgelost wordt.

Wat ik zie is dat na de chrash mijn internal camera's (zowel IR als Webcam) niet meer in de device manager staan. Echter als ik via MyAsus een Customized diagnosis laat draaien komen deze devices weer terug in de Device Manager.

Ik vermoed dat er juist in de NVIDIA driver iets aan de hand is dat mijn systeem chrashed. Wie heeft ervaring hiermee?