Hoi allemaal,
Een tijdje geleden heb ik een eerste opzet van een pc hier gepost en tips daarover gehad. Bedankt 99Ruud99 en Woezik!
Belangrijkste vraag nu nog is of dit nu een slimme combinatie is van videokaart en CPU voor wat ik wil en doe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb 11 jaar geleden een mid/top range pc gekocht. Destijds heel goed en nu bijna niet vooruit te branden.
Ik wil graag nu weer een goede pc kopen waar ik 10 jaar mee kan doen. Misschien met een kleine upgrade over 5 jaar. En dan over 10 jaar is het relatief niet heel nuttig meer.
Ik wil de pc gebruiken voor :
- met name 3d ontwerp voor 3d printen. (Fusion 360 en blender)
- ook wel gaming (first person shooter, builder/simulation games)
- wel eens wat proberen met lokale LLM.
Fusion 360 vraagt dit normaal gebruik: ( x86-64 processor , 8+ performance cores, 16+ threads, 3GHz+ base clock rate", 32 GB + ram, 8 GB + GPU)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet het belangrijkste, maar het hoeft van mij niet duurder. Met pc, muis en monteren kom ik bij Azerty op zo'n 2600 euro. Bij Alternate en Informatie ben ik net iets duurder uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen het toetsenbord wil ik behouden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Al lijkt ik nu toch wel toch te groeien naar AMD CPU en Nvidea Videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Belangrijkste vraag is of CPU en videokaart nu de slimste match is voor mijn doel?
- werkt het goed samen?
- moet ik van een van beide een betere of een goedkopere versie nemen.
Wat heb ik tot nu al uitgezocht per onderdeel ( met mijn gebrekkige kennis):
Elk onderdeel op sites, fora, video en dus de eerdere reacties op tweakers op mijn wenslijst.
Volledige wensenlijst Tweakers:
Dankjewel voor jullie hulp
Een tijdje geleden heb ik een eerste opzet van een pc hier gepost en tips daarover gehad. Bedankt 99Ruud99 en Woezik!
Belangrijkste vraag nu nog is of dit nu een slimme combinatie is van videokaart en CPU voor wat ik wil en doe.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb 11 jaar geleden een mid/top range pc gekocht. Destijds heel goed en nu bijna niet vooruit te branden.
Ik wil de pc gebruiken voor :
- met name 3d ontwerp voor 3d printen. (Fusion 360 en blender)
- ook wel gaming (first person shooter, builder/simulation games)
- wel eens wat proberen met lokale LLM.
Fusion 360 vraagt dit normaal gebruik: ( x86-64 processor , 8+ performance cores, 16+ threads, 3GHz+ base clock rate", 32 GB + ram, 8 GB + GPU)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet het belangrijkste, maar het hoeft van mij niet duurder. Met pc, muis en monteren kom ik bij Azerty op zo'n 2600 euro. Bij Alternate en Informatie ben ik net iets duurder uit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen het toetsenbord wil ik behouden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Al lijkt ik nu toch wel toch te groeien naar AMD CPU en Nvidea Videokaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Belangrijkste vraag is of CPU en videokaart nu de slimste match is voor mijn doel?
- werkt het goed samen?
- moet ik van een van beide een betere of een goedkopere versie nemen.
Wat heb ik tot nu al uitgezocht per onderdeel ( met mijn gebrekkige kennis):
Elk onderdeel op sites, fora, video en dus de eerdere reacties op tweakers op mijn wenslijst.
Volledige wensenlijst Tweakers:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 9 9900X Boxed | € 459,90 | € 459,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 179,- | € 179,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB GDDR6X OC Edition | € 939,90 | € 939,90 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 4TB | € 130,- | € 130,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 93,95 | € 93,95 |
1 | Monitors | Dell G2724D Zwart | € 217,99 | € 217,99 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, Retail) | € 125,95 | € 125,95 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 47,85 | € 47,85 |
1 | Muizen | Razer Basilisk V3 | € 47,11 | € 47,11 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 96,91 | € 96,91 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 115,05 | € 115,05 |
1 | SSD's | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 130,90 | € 130,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.584,51 |
Dankjewel voor jullie hulp