NPO Radio 2 luisteren in Tesla in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:06
Mijn vraag
Ik ga volgende week op pad, maar weet nog niet of ik met kerst thuis ben en ik wil de Top 2000 niet missen. Of het wordt haasten of het wordt uitvogelen hoe ik Radio 2 kan luisteren in de auto in het buitenland. Hoe zou jij dit doen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
2019 Model S, up-to-date, premium connectivity.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Smartphone met BT verbinden, maar dat is alleen voor bellen, volgens mij. Krijg er geen audiobook of muziek doorheen.
App InTune in de auto geprobeerd, maar dat lijkt alleen voor bs zenders te zijn als Ajax Radio en niet gewoon NPO Radio 2.

Edit: Oh, smartphone verbinden kan wel. Dus zou een optie zijn om unlimited data in Europe te zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Ample Energy op 15-12-2024 14:54 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Beste antwoord (via Ample Energy op 15-12-2024 15:52)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:48
Ample Energy schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:04:
[...]

[Afbeelding]

Zou jij een afbeelding / handleiding willen posten, alsjeblieft?
Als ik zoek in de TuneIn app in de Tesla op
code:
1
NPO
dan komt radio 2 naar boven.

Je zou ook even via een webbrowser een account kunnen aanmaken, NPO 2 als favoriet selecteren en dan in de Tesla TuneIn app inloggen. Je zou hem dan ook moeten zien.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TuneIn zit toch gewoon in je Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:22
NPO Radio2 app werkt in ieder geval en bij BT settings in je telefoon even media/audio aanvinken al geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-E_NltVDqN6jNOKTbe8vht9cS8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiWmGGI2U8OAXudJaNbfiYSp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Turb0Turb0 op 15-12-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Wolly schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:38:
TuneIn zit toch gewoon in je Tesla?
Maar NPO Radio 2 niet in TuneIn.
Turb0Turb0 schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:41:
NPO Radio2 app werkt in ieder geval en bij BT settings in je telefoon even media/audio aanvinken al geprobeerd?
[Afbeelding]
Thanks, moest even de auto rebooten blijkbaar! Oké, ben ik daar mee alvast gered.

Edit: damn, vorige keer dat ik onbeperkt data wilde was dat €25. Nu is 100GB gewoon even €300….

[ Voor 6% gewijzigd door Ample Energy op 15-12-2024 14:58 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Naar mijn weten bestaat dat niet maar een weekje radio streamen kost niet zoveel data.
Met KPN Unlimited kan je 70-75GB streamen in Europa. Meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
Radio 2 zit wel in TunIn
https://tunein.com/radio/NPO-Radio-2-926-s9483/

Als je Tesla premium connectivity hebt kun je het dus rechtstreeks streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Polster schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:59:
Radio 2 zit wel in TunIn
https://tunein.com/radio/NPO-Radio-2-926-s9483/

Als je Tesla premium connectivity hebt kun je het dus rechtstreeks streamen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WlD0Eg6_VEHZmff-J3OPJ4JYlNo=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tPx5LRjuXAk4wqManT6xvJKZ.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
SURFivor schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:58:
[...]

Naar mijn weten bestaat dat niet maar een weekje radio streamen kost niet zoveel data.
Met KPN Unlimited kan je 70-75GB streamen in Europa. Meer dan voldoende.
Helaas is Vodafone niet bereikbaar op zondagen. Ik kan ze morgen wel even bellen voor een betere deal, want €300 voor 100 gaat me sowieso te ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15:27
Ik neem aan dat je vanaf je telefoon gewoon kan streamen naar de auto via bluetooth?
Als je de volgende link opent op je telefoon (kan gewoon weer naar de achtergrond, hoeft niet op de voorgrond te staan) kom je na 7 dagen continu luisteren uit op 14,5 GB (de stream is 192kbps).

https://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Polster
Ample Energy schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:04:
[...]

[Afbeelding]

code:
1
NPO

Je zou ook even via een webbrowser een account kunnen aanmaken, NPO 2 als favoriet selecteren en dan in de Tesla TuneIn app inloggen. Je zou hem dan ook moeten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Ruben279 schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:05:
Ik neem aan dat je vanaf je telefoon gewoon kan streamen naar de auto via bluetooth?
Als je de volgende link opent op je telefoon (kan gewoon weer naar de achtergrond, hoeft niet op de voorgrond te staan) kom je na 7 dagen continu luisteren uit op 14,5 GB (de stream is 192kbps).

https://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
Dankjewel, ik wilde zeggen dat voor die 2 dagen ik dan misschien niet eens de bundel hoef te verhogen. Dus in nood ga ik me redden! Maar misschien is het niet nodig:
Polster schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:24:
[...]

code:
1
NPO

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4CR6eftXduzg6sU5qw73nrcs2g=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FOTtVYI9gVZ9shH4HBl0zyQe.jpg?f=user_large

Ontzettend bedankt!
Je moet inderdaad een gratis account aanmaken op de website, dan zoeken op “NPO” en de juiste zender starten, dan de melding over de app negeren, dan de zender als favoriet instellen, dan je auto rebooten en daarna kan je de zender starten via “Bibliotheek”.

Als dit werkt hang ik je nick in de kerstboom :+ 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ample Energy schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:59:
[...]

Ontzettend bedankt!
Je moet inderdaad een gratis account aanmaken op de website, dan zoeken op “NPO” en de juiste zender starten, dan de melding over de app negeren, dan de zender als favoriet instellen, dan je auto rebooten en daarna kan je de zender starten via “Bibliotheek”.

Als dit werkt hang ik je nick in de kerstboom :+ 🙏
Je hoeft helemaal geen account aan te maken om dit te doen. En rebooten ook niet.

Maar goed, als het voor jou werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Wolly schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:03:
[...]

Je hoeft helemaal geen account aan te maken om dit te doen. En rebooten ook niet.

Maar goed, als het voor jou werkt :+
Je hebt het account nodig om de zender in je bibliotheek te krijgen. En de reboot is nodig om de app opnieuw te kunnen starten (tenminste, volgens mij kan je niet individuele apps stoppen). Zonder dat doet hij alsof hij aan het laden is of krijg je “laadfout” alsof je geen verbinding zou hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3r-r-jb4F3nTxmz3blK65qdNicA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3LZnJUbKVfsm1SPd0ZQIjfF6.jpg?f=fotoalbum_medium

Misschien staat jouw auto in Nederland en werkt het dan anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zrx0
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-03 03:47
Je kan ook gewoon een van de zoveel radio websites gebruiken, zoals radios.nl en luisteren.nl werken prima als alternatief en via Apple Carplay afspelen.. als het normaal niet gaat via de app
Pagina: 1