Danfoss Icon 2 aansluiten op Kombi Kompakt HRE 36/30

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 01:27
Hallo allemaal,

Ik heb van de week mijn vloerverwarming voorzien van een Danfoss Icon 2 installatie en daarmee wil ik per kamer de temperatuur in kunnen stellen. Hiermee komt mijn oude Nest thermostaat te vervallen.
Alles lijkt te werken (zones gaan open en dicht, thermostaten en beide hoofdregelaars zijn gekoppeld), maar nu moet ik de hoofdregelaar op zolder nog aansluiten op de CV Ketel. En hier begin ik te twijfelen.

Ten eerste, ik kan nergens vinden of de Danfoss op een aan/uit of op een OpenTherm kanaal aangesloten moet worden. Het bedrijf waar ik heb besteld zegt op aan/uit, dus dat neem ik aan. Maar het klinkt als een stap terug dat de Danfoss niet kan moduleren.
Weet iemand toevallig of het bedrijf gelijk heeft en de Danfoss dus op aan/uit moet?

Ten tweede, de ketel (Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30A) heeft twee mogelijkheden; een 24V en een 230V aansluiting voor een aan/uit kamerthermostaat. In de Danfoss heb ik niet de 24V adapter zitten (alle actuators zijn 230V, dus dat zou niet samen gaan). Moet ik nu de omcirkelde aansluitingen op de 24V of de 230V van de Intergas aansluiten? De actuators zijn overigens NC (Normaal gesloten).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG2DKkzSRBUk5OG8m4ffno95SaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZqA4oEsPP1IxkAOwAOpOXUjL.png?f=fotoalbum_large

Overzicht van de aansluitingen zoals op het paneel van de ketel weergegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cMSsUKD-c_c6IXxDK_Z2shTMFD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PgIelFGF0JkYjg1oh2eU5j3L.jpg?f=fotoalbum_large
Linker deel:
6+7 zijn de 24V aan/uit aansluitingen
11 + 12 zijn de 24V OpenTherm aansluitingen
Rechter deel:
1 + 3 zijn de 230V aan/uit aansluitingen

Links:
Danfoss Icon2 Technisch handboek
Intergas Kombi Kompakt HRE 36/30A handleiding (aansluitingen op pagina 69)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HuJuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 01:27

Opgelost!

Voor het geval iemand ooit met dezelfde vraag zit:

De hoofdregelaar van Danfoss doet alleen Aan/Uit en dan via de 24V aansluiting.

De pomp die je op de hoofdregelaar kan aansluiten is een externe pomp. Dus in mijn geval komt er niks op, want de pomp van de CV ketel wordt gebruikt en die stuurt de ketel zelf aan.

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en via het menu van Danfoss gekozen voor "bedrijf" ipv "particulier" omdat je bij die tweede optie doorgestuurd wordt naar je installateur en die heb ik niet. Wel meteen aangegeven dat ik had gesmokkeld toen ik iemand aan de lijn kreeg. Toch werd ik uitermate vriendelijk geholpen. Dank Danfoss.