Nieuwe autoradio reset steeds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acousticplayer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-01 00:47
Hallo iedereen,

Ik heb dus het probleem dat mijn auto steeds reset nadat ik mijn auto start. Ik moet hierna steeds weer naar zenders zoeken.

Ik had bij mijn vorige radio hetzelfde probleem, heb toen de verkeerde draadjes verwisseld waardoor ik hem had opgeblazen. Vandaar dat ik niet weer dezelfde fout wil maken. Nu snap ik dat het altijd een risico is dat je zelf bezig gaat, maarja om er iemand naar te laten kijken kost waarschijnlijk ook best wat.

Ik heb zelf dus al geprobeerd om online wat voorbeelden te vinden. Ik lees op verschillende plekken dat je 2 draadjes moet verwisselen van de snoeren, alleen nu is het zo dat de snoeren van mijn radio niet overeen komen met de voorbeelden die ik online vind. Is er misschien ook een manier om zelf uit te vogelen welke snoeren het bij mij zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNb6kpgF2nZDUP-j_s308WH5eco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfFN9dZctHxnb9HzGST9ymBS.jpg?f=fotoalbum_large
Hierbij een afbeelding van mijn snoeren, ik hoop dat het een beetje duidelijk is?

Ik hoop trouwens ook dat mijn bericht in het juiste topic staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan heb je de kabel voor het permanente geheugen op een geschakelde 12v lijn gezet. Moet je even kijken waar je een permanente 12v vandaan kunt halen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Overigens helpt het als je aangeeft welke radio en welke auto je hebt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
The Eagle schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:35:
Type auto is inderdaad handig (mag ook het type van je nieuwe auto zijn wanneer deze uitgebrand is door al dat losse koper)

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42

charrel

Cortisol4life..

modelletje Aygo, het oudere type lijkt het. Maar inderdaad heb je niet de goede 12v

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens naar rood en geel: waar blijft de spanning opstaan zonder contact? En alsjeblieft, netjes solderen en krimpkous in plaats van kroonsteentjes met zichtbare bedrading. Alle overgebleven draadjes ook even isoleren, want brrrrr....

[ Voor 13% gewijzigd door teacher op 15-12-2024 13:39 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ben je nu in de verloop kabel tussen de auto en de radio aan het werk?
Of kijk ik naar een verkrachte bekabeling van de auto zelf.?

Is dit de bekabeling van de auto? Ga een verloop kabel halen bij de audio winkel.. maar de bekabeling weer goed en ga verder stoeien in de verloop kabel.

Is dit de verloop kabel? Dan nadat je de goede 12v vind alle kroonsteentjes er tussen uit en solderen..

Hoe technische/electrisch ben je?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acousticplayer
The Eagle schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:35:
Dit is ook wel handig ja. Ik heb een caliber rcd239dab gekocht. En ik heb een toyota aygo uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:21

Felyrion

goodgoan!

Aan de stekkers te zien zou dit de (originele) pinout moeten zijn. Vanav de plug kant bekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fhEh0Roii-z9ljot1mpyuz5XFI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5OixVvSWb2ZaSNA2uG8jSF9o.png?f=user_large

Dan gaat het vermoedelijk mis op de A4 en A7 pins. A4 is permanent stroom van de accu en A7 is geschakeld.

Volgens de handleiding van je radio moet het zo zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drCfFjw8Ea5vZaViMCqdicV5Cq4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YMZKu9ZWwxxXK9gqUys9Lzyc.png?f=user_large

Zonder geknoei zou dat dus overeen moeten komen. Maar aan de draden te zien kun je daar niet vanuit gaan.

Dus, meten is weten dus check even met een multimeter deze pinnen (of welke je denkt dat het moeten zijn) en meet even tussen deze en een zwarte (massa).

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acousticplayer
jack zomer schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:41:
Ben je nu in de verloop kabel tussen de auto en de radio aan het werk?
Of kijk ik naar een verkrachte bekabeling van de auto zelf.?

Is dit de bekabeling van de auto? Ga een verloop kabel halen bij de audio winkel.. maar de bekabeling weer goed en ga verder stoeien in de verloop kabel.

Is dit de verloop kabel? Dan nadat je de goede 12v vind alle kroonsteentjes er tussen uit en solderen..

Hoe technische/electrisch ben je?
https://www.kabeldirect.n...yqm0UgU5t-VhoCUn0QAvD_BwE

Is dit de juiste verloop kabel? Ik denk dat een nieuwe verloopkabel ertussen ook het makkelijkst is en ook het meest zekere dat het goed gaat? Ik heb namelijk geen idee wat de juiste 12v kabel is, de kleuren kloppen niet en heb daar verder niet veel verstand van.

En wat ik al zei, heel technisch ben ik niet. Ik heb wel het meeste van mijn autoversterker zelf geinstalleerd. Maar zoals je al ziet doe ik heel veel gewoon met kroonsteentjes. Ik zal dit eens beter doen maar dan moet ik hier ook eerst iets voor kopen want eigenlijk heb ik zelf alleen maar kroonsteentjes in huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acousticplayer
Felyrion schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:31:
Aan de stekkers te zien zou dit de (originele) pinout moeten zijn. Vanav de plug kant bekeken.

[Afbeelding]

Dan gaat het vermoedelijk mis op de A4 en A7 pins. A4 is permanent stroom van de accu en A7 is geschakeld.

Volgens de handleiding van je radio moet het zo zitten:
[Afbeelding]

Zonder geknoei zou dat dus overeen moeten komen. Maar aan de draden te zien kun je daar niet vanuit gaan.

Dus, meten is weten dus check even met een multimeter deze pinnen (of welke je denkt dat het moeten zijn) en meet even tussen deze en een zwarte (massa).
Dankjewel, is het ook mogelijk om een verloop stekker ertussen te zetten? Die ik net stuurde? Ik heb namelijk geen multimeter, als het echt niet anders kan moet ik die even kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:21

Felyrion

goodgoan!

Acousticplayer schreef op zondag 15 december 2024 @ 15:46:
[...]

Dankjewel, is het ook mogelijk om een verloop stekker ertussen te zetten? Die ik net stuurde? Ik heb namelijk geen multimeter, als het echt niet anders kan moet ik die even kopen.
Het probleem is dat je deze verloopstekker helemaal niet nodig zou moeten hebben. De pinout van je auto en van de radio komen overeen volgens de schemas. Dan zou het gewoon moeten werken.
Maar aan de kroonsteentjes en losse kabels te zien kun je daar niet meer vanuit gaan. Dan gaat zo'n verloopstekker je ook niet helpen.
Hoogstens om makkelijk kabeltjes om te wisselen zonder dat je aan de bekabeling van de auto zit. Dat is wat Jack ook bedoelde. Maar daar lijkt het een beetje laat voor :P

Dus óf de kleuren moeten kloppen (dus zorgen dat geel op A4 komt, blauw/wit op A5, rood op A7 en zwart op A8) maar dat blijft een gok en kan je radio weer beschadigen als het niet zo is. Of je gaat meten om het zeker te weten.

En ja, probeer iets netter te werken, met zoveel los koper heb je zo kortsluiting te pakken. Dan ben je in het beste geval een zekering kwijt, of anders schade aan je auto/kabelboom.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Als je nu niet in de verloop kabels aan het kloten bent.
Dan vrees ik dat er eerder ook al is gekloot.

Dat zwarte plastic hoort niet daar thuis.
Idem als die rood zwarte kabel.

Ik zou de auto kabel proberen te herstellen terug naar oem en goed.
En dan verloop kabel gebruiken. Meestal zitten daar de gele en rode draden met een tussenstekker waardoor je ze gemakkelijk kan omdraaien.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acousticplayer
Felyrion schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:01:
[...]

Het probleem is dat je deze verloopstekker helemaal niet nodig zou moeten hebben. De pinout van je auto en van de radio komen overeen volgens de schemas. Dan zou het gewoon moeten werken.
Maar aan de kroonsteentjes en losse kabels te zien kun je daar niet meer vanuit gaan. Dan gaat zo'n verloopstekker je ook niet helpen.
Hoogstens om makkelijk kabeltjes om te wisselen zonder dat je aan de bekabeling van de auto zit. Dat is wat Jack ook bedoelde. Maar daar lijkt het een beetje laat voor :P

Dus óf de kleuren moeten kloppen (dus zorgen dat geel op A4 komt, blauw/wit op A5, rood op A7 en zwart op A8) maar dat blijft een gok en kan je radio weer beschadigen als het niet zo is. Of je gaat meten om het zeker te weten.

En ja, probeer iets netter te werken, met zoveel los koper heb je zo kortsluiting te pakken. Dan ben je in het beste geval een zekering kwijt, of anders schade aan je auto/kabelboom.
Maar hoe kan het dan dat mijn andere radio wel gewoon normaal uit en aan gaat zonder te resetten? Hier heb ik een andere verloopstekker tussen omdat hier een andere aansluiting aan zit. Heb je een idee hoe dit komt?

En bedankt voor de tip, ik zal iets netter werken em binnenkort wat spul hiervoor kopen want ik heb zelf niks in huis. Ben zelf gewend met kroonsteentjes te werken, maar dan gaat het vaak vooral om speakers binnenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 23:16
Er zijn ook facelift C1/aygo/107 waarbij er geen constante plus aanwezig is.
Op deze plek zit dan een of ander CanBus signaal? Als je gaat meten denk je dat er spanning op staat maar dat is dus eigenlijk niet de spanning die je verwacht.

Dat geeft ook problemen :).

Weet niet uit welk jaar de jouwe komt?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Speeddragon schreef op woensdag 18 december 2024 @ 20:04:
Weet niet uit welk jaar de jouwe komt?
Zoals TS vermeld
En ik heb een toyota aygo uit 2007

[ Voor 27% gewijzigd door GerardVanAfoort op 18-12-2024 20:18 ]

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:14

SpamLame

niks

Acousticplayer schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:45:
[...]

Maar hoe kan het dan dat mijn andere radio wel gewoon normaal uit en aan gaat zonder te resetten? Hier heb ik een andere verloopstekker tussen omdat hier een andere aansluiting aan zit. Heb je een idee hoe dit komt?
Niet relevant,want andere radio en de vraag stellen is hem beantwoorden je gebruikt een verloopstekker.
En bedankt voor de tip, ik zal iets netter werken em binnenkort wat spul hiervoor kopen want ik heb zelf niks in huis. Ben zelf gewend met kroonsteentjes te werken, maar dan gaat het vaak vooral om speakers binnenhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:05
Bij de action koop je voor een paar euro een multimeter die voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acousticplayer
SpamLame schreef op donderdag 19 december 2024 @ 08:54:
[...]

Niet relevant,want andere radio en de vraag stellen is hem beantwoorden je gebruikt een verloopstekker.

[...]
Oke, maar dan zou ik toch ook een verloopstekker tussen die nieuwe radio kunnen doen als dat bij de oude radio ook werkt? Of zie ik dat helemaal verkeerd? Scheelt mij namelijk kloten met de kabels..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:14

SpamLame

niks

Een verloopstekker /-kabel is al eerder gesuggereerd al dan niet icm herstellen van de originele kabelboom, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acousticplayer
SpamLame schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:56:
Een verloopstekker /-kabel is al eerder gesuggereerd al dan niet icm herstellen van de originele kabelboom, dus ja.
Oow oeps, ben waarschijnlijk niet helemaal scherp geweest en heb daar overheen gelezen. Dankjewel, zal deze dan halen dat scheelt mij wat gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acousticplayer
En iedereen nog bedankt voor de hulp!
Pagina: 1