Driver videokaart per ongeluk verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trikke
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17-12-2024
Mijn vraag
Hallo iedereen,
Ik heb een msi laptop met een videokaart nvidia grafische kaart gtx 1660 ti.
Het beelldschermm was stuk, maar met een hdmi kabel aangesloten aan de tv had ik beeld;
Mijn beeldscherm was stuk en is ondertussen vervangen;
Nu heb ik per ongeluk de driver van de grafische kaart verwijderd waardoor ik op de laptop en met de hdmi kabel aangesloten aan de de tv bij beide een zwart scherm heb.
Ik heb reeds geprobeerd met de herstel usb van windows het op te lossen, maar niets.
Ook de verschillende combinatie toetsen heb ik geprobeerd.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik de driver eerst download op een andere laptop met een oudere hdd en deze driver nadien kan overzetten naar de ssd van de laptop waar de driver per ongeluk is afgehaald.
Alle suggesties zijn welkomm

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:50
trikke schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:29:
Mijn vraag
Hallo iedereen,
Ik heb een msi laptop met een videokaart nvidia grafische kaart gtx 1660 ti.
Het beelldschermm was stuk, maar met een hdmi kabel aangesloten aan de tv had ik beeld;
Mijn beeldscherm was stuk en is ondertussen vervangen;
Nu heb ik per ongeluk de driver van de grafische kaart verwijderd waardoor ik op de laptop en met de hdmi kabel aangesloten aan de de tv bij beide een zwart scherm heb.
Ik heb reeds geprobeerd met de herstel usb van windows het op te lossen, maar niets.
Ook de verschillende combinatie toetsen heb ik geprobeerd.
Bestaat er een mogelijkheid dat ik de driver eerst download op een andere laptop met een oudere hdd en deze driver nadien kan overzetten naar de ssd van de laptop waar de driver per ongeluk is afgehaald.
Alle suggesties zijn welkomm
Hoe denk je iets te kunnen doen op de laptop zolang je daar geen beeld hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trikke
Eerst goed lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
trikke schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:35:
Eerst goed lezen.

Zoals jij het beschrijft gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Inloggen op de laptop via remote desktop? Of een herstel USB maken en zo booten in safe mode oid?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerst goed posten; welke laptop gaat het exact over; bijna alle laptops hebben 2 grafische kaarten. 1 op de CPU en eentje los ingebouwd zoals jouw 1660ti.

Mogelijk, maar aanname, is er dus een output op jouw laptop die alleen reageert op de ingebouwde grafische kaart; die moet het ook zonder driver kunnen doen.

Daarnaast, afhankelijk van het OS, kan je bijna altijd in "safe mode" opstarten zonder enige grafische driver en dan de installatie alsnog starten van USB ofzo.

En als dat ook niet kan; en het gaat over een vrij recente versie van Windows; opstarten in recovery mode en via dism of pnputil de driver slipstream in je bestaande Windows en daarna opnieuw opstarten. Voldoende over te vinden op internet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Als je beeldscherm gemaakt is dan moet je altijd beeld krijgen, al is het maar de bios. Ook zonder beeldschermdriver zou je in windows gewoon beeld moeten krijgen op het beeldscherm van de laptop zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
MarkyB schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:44:
Als je beeldscherm gemaakt is dan moet je altijd beeld krijgen, al is het maar de bios. Ook zonder beeldschermdriver zou je in windows gewoon beeld moeten krijgen op het beeldscherm van de laptop zelf.
Met de functietoetsen op een laptop kan je dat beeld aan en uit zetten. Mogelijk is dat laatste gebeurd. Het is maar een suggestie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trikke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dU6WSQ_KM-QzrOWCugfg4TgIwJ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u0Fntl6fFpzGzwklFB7UHFD9.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een idee welke f toetsen voor safe mode of recovery mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Maak een foto van alle functietoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trikke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/974iTFrrtKfkIcO89V-i1-kPS54=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ART24hZcVQkRgIs3O2EL0gtp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
F2 doet volgens mij iets met wisselen tussen de video uitgangen
F3 iets met aan en uit zetten laptop scherm
F6 herken ik niet

Probeer als de laptop aan staat die toetsen eventueel gecombineerd met de fn toets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:23
Probeer eens op te starten in veilige mode en verwijder dan vandaar de restanten van de Nvidea en eventueel ook de andere (Intel?) aanwezige videodrivers met het DDU uninstall tool.
beukus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 22:08:
Veilige modus inderdaad geprobeerd (is met F8 toch?) Maar dit deed hij niet.
Vroeger kon je direct via het F8 boot menu naar safe mode gaan.
Maar Microsoft heeft die optie helaas standaard uitgezet in de latere Windows versies.
Je moet nu geforceerd de computer een paar keer uit zetten, daarna kom je (hopelijk) in de herstelomgeving met beeld en kan je ook naar safe mode gaan.
Google: Opstarten Safe Mode Windows 10
Google: Enable F8 boot menu Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 23:11
Windows zou standaard driver moeten inladen... Heb je wel beeld tijdens BIOS/POST?
Want zo niet, dan heeft het niets met de drivers te maken.

Kom je wel in de BIOS, zet dan ff de standaard GPU op de integrated variant...

[ Voor 22% gewijzigd door Majestici op 15-12-2024 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:02
Je zou nog een keer Windows Key + Ctrl + Shift + B kunnen indrukken, dit reset de video driver. Met welke monitor test je momenteel of is dat nog steeds je tv? Anders toch nog even een andere monitor opsnorren, misschien kan deze niet lekker omgaan met de beperkte resolutie van de safe mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beukus
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-04 13:24
Nielson schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:22:
Je zou nog een keer Windows Key + Ctrl + Shift + B kunnen indrukken, dit reset de video driver. Met welke monitor test je momenteel of is dat nog steeds je tv? Anders toch nog even een andere monitor opsnorren, misschien kan deze niet lekker omgaan met de beperkte resolutie van de safe mode.
Thnx voor je reactie.

Ik heb uiteindelijk de laatste windows updates terug gedraaid en daarna deed hij het weer.
Nu kreeg hij afgelopen week weer een foutmelding, maar hij heeft het opgelost door er W11 op te zetten.
Pagina: 1