Wasmachine "geen water" en neemt geen spoelmiddel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 10:54
Mijn vraag
Ons Siemens wasmachine wm16y541fg/39 geeft aan "geen water" en toch draait hij verder en heeft hij er al beetje water laten inlopen. Dit signaal geeft hij 10 minuten en laat dan terug water inlopen en dan geeft hij dat signaal niet meer aan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voor probleem dat er geen water is heb ik het Filter gereinigd aan de kraanzijde. Maar dat is het probleem niet. Hij neemt na een tijdje wel degelijk water op. Dus het iets aan de machine zelf.

Voor het probleem met wasverzachter. Ik heb het machine eens op programma "spoelen" gezet en hij laat alleen water stromen in de uiterste zijde van het bakje en niet in het middelste waar het spoelmiddel is. Ik heb bakje grondig gereinigd, ook de bovenzijde van het wasmiddelbakje heb ik gereinigd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:20

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Timmy269 schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:08:
Voor probleem dat er geen water is heb ik het Filter gereinigd aan de kraanzijde. Maar dat is het probleem niet. Hij neemt na een tijdje wel degelijk water op. Dus het iets aan de machine zelf.
Niet té snel die conclusie trekken. Heb je de waterflow gecontroleerd terwijl dat filter erop zit? Door water in een emmer te laten lopen. Hoe snel gaat dat? Heb je er ook een waterstop opzitten (hopelijk wel)? Is die nog goed en test die ook meteen even mee.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy269
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 10:54
Bedankt remco_k. Waterflow is er zeker genoeg. Denk fat het eerder aan de solenoid ligt van het inlaatventiel.
Daarom kan het ook zijn dat de wasverzachter in het zeepbakje achterblijft. Normaal moet hij dan langs 2 buisjes gelijk water geven maar doet dit maar langs 1 buisje. Daarom gaat hij misschien ook zeggen geen water omdat? Is maar een idee van mij, maar als die goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:13
Klinkt inderdaad als een flow issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:14
Flowsensor in aquastop slang is defect.
Computer verwacht pulsen van sensor tijdens water vullen , komen deze pulsen niet dan gaat machine tijdsgestuurd water nemen .
In de basis werkt machine dan normaal maar zal over het algemeen iets meer water nemen.

Moet je complete aquastop slang bestellen.
Sensor is niet los leverbaar

[ Voor 52% gewijzigd door Leipi35 op 15-12-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leipi35 schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:30:
Flowsensor in aquastop slang is defect.
Deze is niet los leverbaar.
Moet je complete aquastop slang bestellen.
Of tijdelijk even een ouderwets 'waterstop / waterslot' met een standaard slang er voor terug plaatsen?

:9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipi35
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:14
Will_M schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:33:
[...]

Of er tijdelijk even een ouderwetse 'waterstop / waterslot' met een standaard slang voor terug plaatsen?

:9
Dat maakt voor de meldingen niet uit.
En machine neemt gewoon water
Pagina: 1