Excel tabellen automatisch invullen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksteve
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik wil aan projectopvolging doen met behulp van tabellen.
Om niet alles in 1 tabel te gieten wil ik verschillende kleinere tabellen gebruiken.
Elke tabel heeft zijn afzonderlijke doeleinden.
Vb.
Tabel 1 : Klantnaam - Project adres - Start productie - Transport - Opgeleverd - notes a
Tabel 3 : Klantnaam - Projectadres - Waarborg - Datum - True/false - notes b
Tabel 3 : Klantnaam - Projectadres - Calculatie - Naam - ingediend - notes c

Kan ik in 1 tabel een nieuwe rij invoegen zodat er met 1 of meerdere kolommen (van de nieuwe rij) automatisch in de andere tabellen worden toegevoegd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet niet of dit adhv formules in combinatie met tabellen updaten of ik het in VBA moet gaan zoeken.
Daarna zou ik met Power Pivot linken willen leggen om een dashboard te maken.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:33
Excel kent tegenwoordig SPILL functies.
Als je Tabel 1 netjes als tabel hebt opgemaakt kan je daar op je tweede tabblad naar verwijzen door de celverwijzing op te nemen:
code:
1
=Tabel1[#All]

Een deel van de kolommen overnemen kan ook:

code:
1
=Tabel1[[#All];[Klantnaam]:[Start productie]]

Je Tabel 3 en tweede Tabel 3 [sic] kan je níet als tabel formatteren, dan raak je je SPILL gegevens kwijt.

Hou er wel rekening mee dat je geen rijen mag invoegen tussen de bestaande rijen in Tabel 1. In Tabel 3 zal de zelfde invoeging plaatsvinden, maar de kolommen er naast blijven staan zoals je ze had getypt.

Makkelijker is alles gewoon in invoersheet invullen. Als je dan toch voor het overzicht aparte tabellen wilt kan je de gegevens in die tabellen ophalen uit je brontabel.