Situatie: jaren ‘60 huis. Spouwmuur is geïsoleerd met isolatiemateriaal van oorspronkelijke bouw. Nieuwe vloer in woonkamer met vloerverwarming. De originele radiator in de zithoek was een monster van 4,2KW. Lelijk ding en bovendien overkill icm de nieuwe vloerverwarming. Deze gaat vervangen worden door een mooi nieuw model met minder power, eigenlijk alleen om koudeval van het raam erboven tegen te gaan.
Vraag: hoe kan ik het beste de muur achter de radiator isoleren? Ik weet dat radiatorfolie werkt maar ik vind het een lelijk gezicht. Is er niet iets van een isolatieplaat beschikbaar die ik kan plaatsen waar ik overheen kan stuccen/schilderen? Of zijn er radiatoren die een ingebouwde isolatie aan de achterzijde hebben?
Vraag: hoe kan ik het beste de muur achter de radiator isoleren? Ik weet dat radiatorfolie werkt maar ik vind het een lelijk gezicht. Is er niet iets van een isolatieplaat beschikbaar die ik kan plaatsen waar ik overheen kan stuccen/schilderen? Of zijn er radiatoren die een ingebouwde isolatie aan de achterzijde hebben?