Rj45 kabel 2, 6 en 8 werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 13:00
Goedeavond,

Ik heb een coax/utp punt waar beide kabels door dezelfde buis lopen. Ik wil daar een rj45 stekker op aansluiten. Dat heb ik gepoogd middels een keystone. Aangesloten via methode B. Helaas krijg ik elke keer geen signaal.

De signaaltester laat zien dat kabel 2, 6 en 8 niet werken. Ik heb dezelfde keystone een aantal maal opnieuw aangesloten om te kijken of het daaraan lag, maar helaas. Ook een andere keystone (ander merk) maakt geen verschil. De kabel waarmee ik test heb ik ook op een ander punt aangesloten en getest en daar licht wel alles op.

Doe ik iets fout, of zou het aan de utp kabel kunnen liggen?

Alle hulp is welkom :)

Beste antwoord (via RV op 15-12-2024 22:33)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:42
RV schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 22:09:
Oh, goed om te weten. Hoe kan ik de poort opblazen met een tester?

En is het niet juist om aan 1 kant een keystone en andere kant rj45 connector te hebben?
Dat kan wel. Maar het heeft voorkeur om 'vaste' bekabeling aan beide kanten op een keystone af te monteren.
En testen doe je zonder dat de UTP kabel in netwerkapparatuur (modem, switch, etc.). Want dan loop je inderdaad het risico om de netwerkpoorten van je apparatuur op te blazen.

Ik ga er van uit dat je een eenvoudig 2-delig testertje hebt, zoals deze. Dan aan iedere zijde van de kabel een deel aansluiten en meten. Aan de keystone kant m.b.v. een patchkabel. De kant met de RJ45 connector kun je rechstreeks in de tester prikken. Als op de tester de nummertjes in juiste volgorde van 1 t/m 8 oplichten, dan is de kans groot dat de kabel goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 15-12-2024 00:05 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Heb je aan de andere kant van de kabel al eens gekeken of het probleem daar niet zit?

Natuurlijk kunnen er aders kapot zijn, alles kan.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 14-12-2024 20:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
De andere kant van de kabel is aangesloten op een rj45 connector. Helaas hebben we in de meterkast nog een aantal rj45 kabels die ongelabeld zijn, waardoor ik niet met 100% zekerheid weet welke het is. Als het de kabel is die ik denk dat het is dan geeft die aan de meterkastkant wel overal groene lichtjes. Dan test ik dus de kabel alleen aan die zijde, zonder de andere zijde in de andere tester te doen.

De andere 2 kabels in de meterkast die verder nog resteren en waarvan ik denk dat ze het niet zijn geven bij de ene kabel ook alle lichtjes en bij de ander 0 lichtjes. Die twee kabels zijn aan de andere kant nog niet verbonden met een rj45 connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ho een keystone aan 1 kant? en een stekker aan de andere kant?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:03
Tenzij je een heel speciale tester hebt, werkt dat niet zo.
Om een kabel door te meten moet je aan beide kanten van de kabel iets zetten. Aan de ene kant de testmodule, en aan de andere kant het display dat aangeeft welke adres getest worden.
Als je alleen maar aan één kant de tester aansluit gaat die niet de juiste informatie geven of de kabel correct aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

RV schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 20:57:
De andere kant van de kabel is aangesloten op een rj45 connector. Helaas hebben we in de meterkast nog een aantal rj45 kabels die ongelabeld zijn, waardoor ik niet met 100% zekerheid weet welke het is. Als het de kabel is die ik denk dat het is dan geeft die aan de meterkastkant wel overal groene lichtjes. Dan test ik dus de kabel alleen aan die zijde, zonder de andere zijde in de andere tester te doen.
Huh? Je kabeltester moet je er op allebei de kanten aan zetten :X

En als je kabels test die in je/de/een switch or router of whatever zitten heb je kans dat je die poort opblaast. Niet heel slim om zo te testen dus.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 14-12-2024 21:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV

En is het niet juist om aan 1 kant een keystone en andere kant rj45 connector te hebben?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:42

Dat kan wel. Maar het heeft voorkeur om 'vaste' bekabeling aan beide kanten op een keystone af te monteren.
En testen doe je zonder dat de UTP kabel in netwerkapparatuur (modem, switch, etc.). Want dan loop je inderdaad het risico om de netwerkpoorten van je apparatuur op te blazen.

Ik ga er van uit dat je een eenvoudig 2-delig testertje hebt, zoals deze. Dan aan iedere zijde van de kabel een deel aansluiten en meten. Aan de keystone kant m.b.v. een patchkabel. De kant met de RJ45 connector kun je rechstreeks in de tester prikken. Als op de tester de nummertjes in juiste volgorde van 1 t/m 8 oplichten, dan is de kans groot dat de kabel goed is.

[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 15-12-2024 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zo'n kabeltester zet spanning op de aders van de kabel tijdens het testen.
Als aan de een kant van de kabel een tester zit en aan de andere kant een switch, dan krijgt de switch die spanning binnen op een plek waar het niet thuis hoort. En dat kan de poort van de switch waar de kabel in zit defect/opgeblazen maken.
Zolang de aders aan beide kanten op de juiste plek zit maakt dat niet uit.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RV
Inmiddels aan de andere kant een nieuwe stekker gezet. Bleek dat de oude stekker verbogen pinnetjes had. Nu werkt het perfect. Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1