Mails kwijt na upgrade Outlook op Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truuk
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 02-01 18:46
In maart 2019 ben ik overgestapt van een Microsoft PC naar een iMac.
Ik heb toen Microsoft Office geïnstalleerd en bij de conversie naar de Mac het bestand Outlook.pst overgezet. Daarin stonden mijn bewaarde mails, gegroepeerd in mappen.
Deze mappen heb ik in de loop van de afgelopen jaren in Outlook aangevuld met mails die ik op mijn Mac wilde bewaren.
Op 12 december heb ik een nieuwe versie van Office geïnstalleerd. Daarvoor moest de oude versie helemaal verwijderd worden.
Na installatie van het Office-pakket en daarmee Outlook 2024 heb ik het bestaande bestand Outlook.pst geïmporteerd. Daarin staan echter alleen de mails die ik bewaard had tot maart 2019. De mails van maart 2019 tot 12 december j.l. staan er niet meer in! Die wil ik echter wel graag terug hebben. Ik zie dat de datum van het .pst bestand 3 maart 2019 is, het is dus nooit aangevuld met de daarna bewaarde mails.
Nu heb ik de volgende vragen:
• In welk bestand kunnen de mails van 2019 tot 2024 op de Mac opgeslagen zijn? Wat voor soort bestand moet dit zijn?
• Kan ik de betreffende mails of het bestand weer terugzetten? Ik vermoed dat het verwijderd is bij het geheel verwijderen van de oude Office-versie.
• Hoe kan ik het betreffende bestand terugzetten vanaf mijn backup files?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe had je je mail ingesteld bij de upgrade? Pop3, imap, exchange? Pop3 trekt gewoon alles van de mailserver en moet je lokaal beheren, maar imap (en exchange) doet een synchronisatie met de mailserver, mail blijft gewoon behouden.

Zover ik weet slaan de nieuwe Outlooks (iig office 2016) alles op in OST, niet meer in PST, maar voor MacOS staat me bij dat deze functie niet ondersteund wordt en had je in de upgrade je mail eerst moeten exporteren (OLM bestand dacht ik?).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truuk
Dank voor je reactie.

Mail was ingesteld met imap.

PST werd idd niet bijgewerkt, maar waar zijn deze mails dan opgeslagen? Ik kon ze gewoon benaderen in de oude Outlook versie.

Je bedoelt dat ik in de oude Outlook alle mail had moeten exporteren? Wordt er dan een OLM bestand van gemaakt?
Ik heb geen enkel OLM bestand terug kunnen vinden, ook niet in de backups van vóór de upgrade.

Dan is het het beste om van de backup de oude versie van Outlook terug te zetten? Kan dat überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Als je je Mail als imap hebt benaderd dan staan al je mails nog gewoon op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truuk
Maar als ik ze heb verplaatst naar mappen in “Op mijn computer” ? Die had ik al gemaakt op mijn Microsoft PC en aangevuld op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:33
Je kan even in je library’s zoeken, de locaties staan op deze pagina beschreven: https://www.systoolsgroup.com/blog/outlook-for-mac-pst-file/
Negeer de advertentie voor software hier, het gaat om de maplocaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truuk
Dank voor de info, ik ga even zoeken 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:59
zet met TimeMachine een versie terug van vlak voor de office migratie en ga dan de mail exporteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

Het klopt inderdaad dat PST en OST bestanden niet werken op een Mac, daarop wordt het OLM formaat gebruikt en ze hebben geen enkele onderlinge compatibiliteit, de studios die de Mac en Windows versies maken zijn ook totaal verschillend, dat zie je terug.

Als je ze niet in je bibliotheek kan vinden, dan moet je inderdaad overwegen je timemachine backup terug te zetten van voor de Office upgrade en dan eerst een goede export veilig te stellen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truuk
Dank voor jullie reacties. ik ga ermee aan de slag (even tijd maken =;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truuk
Het is gelukt om de mails in een OLM bestand te saven en dit zeker te stellen!

Bij het terugzetten van de reservekopie ging het helaas mis, dit lukte niet.
Ik heb MacOS herstel uit moeten voeren, dat is gelukt, maar het terugzetten van de reservekopie (gegevens) stopt halverwege.
Hij hangt op “Systeeminstellingen bijwerken…”.
Ik kan alleen nog maar annuleren.

Wat kan ik nu het beste doen?
Annuleren en opnieuw proberen?

Graag hoor ik jullie reactie.
Pagina: 1