2de hands game is het het waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.782 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel.D
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 14-12-2024
ik ben al aardig lang opzoek naar een game pc of dat er nu een zelf-, laten bouwen was of een 2de maakte mij niet uit. ik heb laatst een 2de hands game pc gevonden voor 370 euro hier zit in
Behuizing: SSUPD Meshilious full mesh wit
Cpu cooler: EK AIO 280 D-RGB
Cpu: Intel Core i5-8600k boxed
moederbord: Asus ROG Strix Z370-I gaming
videokaart: MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC
PSU: Cooler master V850 SFX Gold - White edition
Geheugen; 16 GB corsari vengeance LPX
SSD: Samsung 980 Pro 1Tb

mijn monitor die ik op dit moment heb is de hyperx armada 27 240hertz
ik ga er fortnite, Minecraft en GTA V op spelen

is dit het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel.D
*knip* dit soort reacties wordt niet gewaardeerd. Je kunt prima gewoon geduld hebben.

[ Voor 74% gewijzigd door br00ky op 14-12-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij er voor over hebt, bepaal jij.
Wat wil je er mee gaan doen? Je noemt een paar games, maar niet wat voor performance je verwacht zoals fps op een bepaalde resolutie.

Daarbij, je geeft nu €350 uit aan iets 2e hands. Wat koop je voor dat bedrag nieuw met betere specs? Of als je met kerst geld krijgt, stel +€200, wat koop je dan nieuw?

Hoe lang denk je die games te gaan spelen? Jaar? 2? Kan me voorstellen dat je daarna weer wat anders wil spelen. Grote kans dat je dan wederom kunt upgraden.

Mijn strategie is dat ik spaar voor een dik systeem, daarmee dan 4-5 jaar doe, dat doorverkoop en vervolgens dien opbrengst weer gebruik voor mijn upgrade.

Met het systeem wat je voor ogen hebt, zal je best een jaar lol kunnen hebben denk ik.
Maar verwacht geen hedendaagse performance voor modernere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel.D
dank voor je bericht metropolis dus jij vind het het waard? als ik hem zou kopen zal ik er een nieuwe processor in gaan zetten en misschien later nog een nieuwe videokaart maar dat is voor mij nu nog niet aan de orde. mijn verwachtingen voor de pc zijn op mid-settings rond de 150 fps is dit realisch(fortnite)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Taxatie is niet toegestaan. Dat zul je dus zelf moeten uitzoeken.

Verder...
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Vul dit dus nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

[ Voor 97% gewijzigd door br00ky op 14-12-2024 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Chiel.D schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:19:
als ik hem zou kopen zal ik er een nieuwe processor in gaan zetten
Dat is weggegooid geld. Dit is een dood platform. Als je iets te upgraden wilt kopen zul je naar wat nieuwer spul moeten kijken. De i5 loopt nu al tegen limieten aan. Een 9xxx serie is ook niet echt geweldig.

Wat mij betreft kan je beter doorsparen en doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chiel.D schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:19:
dank voor je bericht metropolis dus jij vind het het waard? als ik hem zou kopen zal ik er een nieuwe processor in gaan zetten en misschien later nog een nieuwe videokaart maar dat is voor mij nu nog niet aan de orde. mijn verwachtingen voor de pc zijn op mid-settings rond de 150 fps is dit realisch(fortnite)?
Ik zou het zelf niet kopen. Maar ik heb wellicht een ander budget en eisen aan een systeem.

Upgrade van een gen8 intel cpu systeem, is in mijn optiek niet de moeite. Ga dan voor wat minder recent, maar niet zo oud als de gen8. Gen 11 of 12 bijv wat iets meer budget kost. Daar heb je uiteindelijk langer plezier van voor iets meer kosten nu. Goedkoop = duurkoop.

Echter bepaal jij uiteindelijk wat je er voor wil uitgeven. Je kunt de vraag denk ik beter omdraaien. Zoek naar de beste bang for buck met het budget wat je hebt. Dan komt er denk ik een veel leuker systeem uit, zeker met adviezen die je dan gericht krijgt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:34

Thomg

Aww yiss

De prijs is redelijk voor de PC, maar dit komt imo vooral door de dingen die voor jou niet nuttig zijn. De CPU en GPU combi is gewoon heel erg oud, maar een V850 SFX voeding, 280mm AIO en SSUPD kast verantwoorden wel de prijs.

Een 8600K kit (dus inc moederbord en geheugen) zou ik nu taxeren op 120 euro en de 1070 op 80 wat het samen 200 euro maakt. Als het nou met een standaard kast kwam, ok voeding, simpele luchtkoeler en makkelijkere SSD voor 250 heb je een leuke PC te pakken.

Ik zou toch nog doorzoeken tenzij je nog wat extra af kan dingen of zelf wel extra wilt betalen om de voeding en kast mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:20
370 euro is weinig voor een PC. Dan vraag ik me af hoe je bij dat budget komt? Heb je niet meer geld en daar jaren voor moeten sparen? Dan snap ik dat er gewoon niet meer is. Of zou je eventueel wel meer kunnen betalen maar heb je er gewoon niet meer geld voor over? Dan kun je misschien beter gewoon een spelcomputer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksequence
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-09 05:10
br00ky schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 18:27:[/b]
Taxatie is niet toegestaan. Dat zul je dus zelf moeten uitzoeken.
Waarom is dit veboden eigenlijk? Want het geeft me heel erg het gevoel dat mensen scammen dus helemaal Ok is volgens Tweakers..

Ja hoeft niet mee te gaan met een taxatie maar waarom zou iemand niet eerlijk mogen zeggen dat een product het niet waard is of juist wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Zoals @Thomg aangeeft zit het budget van die specifieke PC vooral in luxe-zaken als AIO, small form factor (compacte hardware is duurder), dikke voeding. De hardware zelf is gedateerd en niet te upgraden. Dus ja, ik snap dat de koper er nog wel wat voor vraagt, maar aan de andere kant wordt de prijs gedicteerd door wat de markt er voor over heeft. En ik zie niet in waarom je nog veel geld aan luxe-randzaken zou uitgeven als de hardware gedateerd is. Dus nee, in dat opzicht vindt ik die PC gewoon niet veel meer waard dan dezelfde hardware in een el-cheapo kast met budget-voeding en luchtkoeling. En dat is geen 350 euro.

Koop liever een recentere tweedehands bak met het oog op prestaties. Ryzen 5000 of Intel 10-serie of nieuwer (al zitten de 10- en 11-serie ook op de grens), de GTX1070 kan er voor lage settings bij dit budget nog mee door en is ook makkelijker op later te updaten. Of spaar even door en koop iets nieuws. Er is tegenwoordig best veel leuk budget-spul te krijgen, op videokaarten na, die kun je altijd nog tweedehands zoeken.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:32
In je vorige topics kwam stuk betere pc naar voren... Maar die kost ook het dubbele.

Wat is je budget ondertussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:41

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ITX is altijd duurder dan een standaard toren, Een unlocked 6core 6 thread is niet zo indrukwekkend, maar goed, CPU kan nog naar 8 cores later. Dus ik zou zeggen zeer net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:31
Ik ben net zelf geüpgraded van een soortgelijk systeem, met een i7 7700k en een gtx1070 naar een nieuwere systeem, omdat het gewoon te oud werd, bijvoorbeeld rdr2 is het limiet van wat zo'n configuratie aan kan .
ik heb het nog met een nieuwere video-kaart (rx7800) geprobeerd , maar met games zoals Cyberpunk Games kom je dan al snel in aanraking met een cpu bottleneck .

Mijn advies.. je kunt je geld beter in een Steamdeck stoppen ofzo (wat genoeg is voor gta 5 en fortnite) .. of PS5 ..of spaar eventjes door voor een pc wat langer mee gaat.

en ja mn rx7800 .. is een hoop vlotter in mn nieuwe systeem die in ryzen 9 cpu ;) ... het systeem wat jij laat zien .. is kwa gaming , outdated .

[ Voor 34% gewijzigd door Metallize op 16-12-2024 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55
Fortnite met een 1070 is geen pretje, dan moet je toch aardig wat terugschroeven qua settings wil je een beetje fatsoenlijke FPS halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:14

SomerenV

It's something!

Je bent nu al een paar maanden bezig met een nieuwe PC en had eerst een budget van 800 euro. Waarom dan opeens geld uit gaan geven aan een flink verouderd systeem? Zonde van het geld. Al helemaal met een 240Hz scherm...

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aangezien er geen reactie meer is gekomen, stel ik voor dat TS een nieuw, volledig, topic aanmaakt. Of een bepaald systeem het waar is om te kopen, kunnen wij niet bepalen, dus die vraag hoort niet in een topic thuis. We kunnen uiteraard wel meedenken of iets een goed systeem is of dat er iets beters te vinden is.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.