Bij de aankoop van mijn huis werd ik ook mede eigenaar van een pad aan de zijkant en achterzijde van mijn huis. Hierop staan ook een aantal lantaarnpalen.
Deze staan op eigen grond en niet in beheer van de gemeente (gecheckt bij zowel de gemeente als de partij die het beheer doet). Ze geven aan dat deze eigendom zijn van de grondeigenaren, dat ben ik dus voor 50% (de andere 50% is de woning bouw van de huizen er naast).
Een van de lantaarnpalen doet het al een tijdje niet meer. Lekker donker en zuinig voor het milieu, maar ik zou hem graag weer fixen
Het is een 2G11 fitting waar nu een Philips Master PL-L 18W/840/4P in zit. Voorschakkelapparaat/VSA is een OSRAM Quicktronic Multiwatt QT-M 1x26-42/230-240 S.
De stop is goed en meet spanning (als de verlichting buiten aan gaat...want dat is dan wel weer aangesloten op de gemeente voorziening
). Als ik het armatuur echter open maak zie ik een weggefikt VSA (de print erin is helemaal zwart). De oorzaak was vrij makkelijk, de VSA print zat met de metalen pinnen tegen de metalen behuizing gedrukt en niet in de plastic uitsparing waar hij in had moeten zitten 
Nu zijn er naar mijn idee twee opties:
- Bestaande VSA vervangen en weer een TL lamp plaatsen. Dat is een stuk duurder
- LED lamp plaatsen
Voor die laatste optie heb ik al een lamp (CorePro LED PLL EM/Mains 8W 840 4P, 8720169157019). Ik moet dan echter wel het voorschakel apparaat eruit slopen gok ik als ik het schema lees? En dan de buitenste twee pinnen van de lamp voorzien van 230 (L en N) en de binnenste 2 pinnen worden dan niet gebruikt? Als dat zo is kan ik de 230 dus direct doorlussen naar de lamp. L doorlussen naar 1/geel en N naar 4/rood. Ik hoor graag of deze denkwijze goed is.
:strip_exif()/f/image/lRCVyq9xf7fE7WiK0i6pOxAF.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/wg8xJmZDKlRzgBvMtmBOIsyU.jpg?f=fotoalbum_medium)
Deze staan op eigen grond en niet in beheer van de gemeente (gecheckt bij zowel de gemeente als de partij die het beheer doet). Ze geven aan dat deze eigendom zijn van de grondeigenaren, dat ben ik dus voor 50% (de andere 50% is de woning bouw van de huizen er naast).
Een van de lantaarnpalen doet het al een tijdje niet meer. Lekker donker en zuinig voor het milieu, maar ik zou hem graag weer fixen
De stop is goed en meet spanning (als de verlichting buiten aan gaat...want dat is dan wel weer aangesloten op de gemeente voorziening

Nu zijn er naar mijn idee twee opties:
- Bestaande VSA vervangen en weer een TL lamp plaatsen. Dat is een stuk duurder
- LED lamp plaatsen
Voor die laatste optie heb ik al een lamp (CorePro LED PLL EM/Mains 8W 840 4P, 8720169157019). Ik moet dan echter wel het voorschakel apparaat eruit slopen gok ik als ik het schema lees? En dan de buitenste twee pinnen van de lamp voorzien van 230 (L en N) en de binnenste 2 pinnen worden dan niet gebruikt? Als dat zo is kan ik de 230 dus direct doorlussen naar de lamp. L doorlussen naar 1/geel en N naar 4/rood. Ik hoor graag of deze denkwijze goed is.
:strip_exif()/f/image/lRCVyq9xf7fE7WiK0i6pOxAF.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/wg8xJmZDKlRzgBvMtmBOIsyU.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/aH1isbeeBDVzV3WAJQ1ejiVx.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 30% gewijzigd door WoBBeL op 14-12-2024 16:38 ]