VIRUSEN een halt toe roepen.

Pagina: 1
Acties:

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
vrienden,

Hierbij een goede tip!!!

Hierbij een handigheidje dat voorkomt dat een (eenmaal bij je binnengedrongen) virus zich verspreid over alle kennissen die in je adressenboek staan.

Werkwijze :

Maak, in je adressenboek, een nieuwe contactpersoon aan met de naam : !0000, dus beginnen met een uitroepteken en dan 4 x 0 en zet daar geen emailadres bij.

Deze fictieve contactpersoon zal nu helemaal bovenaan in je adressenboek staan. Als nu een virus probeert zichzelf te verspreiden via jouw adressenboek, dan zal je computer de foutmelding geven: "Dit bericht kan niet verstuurd worden, omdat een of meer contactpersonen geen geldig email-adres heeft. Controleer uw adressenboek en zorg ervoor dat alle andere contactpersonen een geldig email-adres hebben." Je klikt dan op 'OK'.
Het virus wordt dan niet verzonden en je adressenboek is nog in orde.
Het virus zal opgeslagen worden in je postvak uit (of 'drafts' als je hotmail gebruikt).

Ga daar naar toe en verwijder het; ga dan naar 'prullenbak' en verwijder het daar ook. Je hebt nu wel voorkomen dat het virus zichzelf verspreidt via je adressenboek, maar je moet nu nog wel zorgen dat je zelf het virus kwijtraakt !!

Hoe meer mensen deze techniek gebruiken, hoe minder kwetsbaar we allemaal tezamen worden voor virussen die zich op deze manier verspreiden!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wel een goeie oplossing. Maar Microsoft heeft in de nieuwe Outlook ook al een oplossing ingebouwd. Zodra een programma (virus) zich zelf wil verspreiden via mail komt oulook met een vraag of dit wel echt moet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

aan wie vraagt outlook dat? Aan het virus of aan mij :)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Ik gebruik geen Outlook. :)

No production networks were harmed during this posting

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-08 15:56

Dommel

Professioneel Software Sloper

Dit is al eens eerder voorbij gekomen in dit topic

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14
Ja inderdaad, Ik had nog gezocht maar niet op !0000.
Jammer maar helaas.

Verwijderd

En zelfs vandaag al langsgekomen :)

[topic=227911/1/25] {SA}

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
sorry hoor, maar dat gelul over hackers dat ze overal binnen komme is gelul!
ook al heb een bak internet en geen firewall dan kun je er nog steeds niet zomaar inkomme, tjaa alleen als je zo'n newbie ben met windowz en je krijg een virus binne van een vriend en die zeg... "jow.. leuk spelletje" en jij opent het.. tjaa.. dan kan je gemakkelijk gehackt worden, maar aan een windows systeem hebbie geen klote an.
bij een linux/unix systeem ligt dat heel anders, daar gaat het erom wat en wat niet vulnerable is, als een linux systeem om een beplaad iets vulnerable is dan kun je via zogenaamde "(bind)-exploits" het systeem binnekomme en dan vervolgens als je binnen bent een rootkit te installeren, om met root-access op het systeem te kunnen. neem niet weg dat de oorspronkelijke eigenaar nog gewoon op het systeem kan komen en al JOU gegevens na ken gaan via enige "log" files, ik zeg niet welke log files want dat zoek ie maar ff zelf uit :9 je kan er een proggie voor downloaden op inet die al jou gegevens uit de logs verwijdert en de eigenaar dus nix van jou terug kan vinden (IP/Host adress).
ik ben zelf ex-hacker en ik brachtdus geen enkele schade aan systeems aan. ik probeerde zelf alleen maar achter informatie te komen etc..
maar als jij zin heb om de bank te cracken (jij wil dus geld gaan stelen zegmaar... dus dat is GEEN hacken).
dan wens ik je héééééél veeel success (droom verder...) :z

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Het voorgaande verhaal: daarom is een Mac zo veilig :)

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1