Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niscar
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14-12-2024
Hallo allemaal,

Wat is de simpelste oplossing om mijn (tuin)deur contacten (hue) te laten schakelen naar een sirene ?
Ik heb namelijk begrepen dat een Zigbee compatible binnensirene niet gekoppeld kan worden via de hue app ? Is dan een losse sirene met een hue slimme stekker de oplossing of iets anders ?

Dank voor meedenken !

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-05 21:29
In home assistent kan het zeker

Koppelen aan een slimme speaker of een met een hue/shelly aan/uit schakelaar aansluiten op een binnen (deur) bel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Een 230v sirene achter een Hue smartplug kan natuurlijk, maar het heeft wel een hoog houtje-touwtje gehalte.

Met HomeAssistant of Homey (Heimdall app) kun je echt iets leukers bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik deze opmerking echt een beetje raar vind

Je gaat toch geen hele homeasistant strip bouwen voor een enkele sirene

Straks gaa je een drone laten opstijgen om via een speciale ge3Dprinte robotarm de thermostaat te draaien

Nee

Als TS nú voldoende heeft aan het HUE ecosysteem dan is een hue-smartplug met een buzzer volgens mij precies wat tv’s nodig heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44
Hue is daar (nog) niet het meest geschikte platform voor.
Je kan wel een sirene af laten gaan met een slimme stekker. Door de beperkte instelmogelijkheden verwacht ik dat de sirene dan af blijft gaan zolang de deur open staat.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_oos
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17-02 21:58
Beste
Ik heb een gelijlaardig probleem. Ofwel zie ik er over, maar de automatiseringsmogelijkheden van de contactsensoren lijken me toch wat beperkt.
Ik heb contactsensoren op deuren geplaatst en wens graag dat deze enkel actief zijn ‘s nachts, of als ik niet thuis ben. Dit lijkt me niet te lukken.
Verder zou ik graag de sirens van de Philips hur verstraler laten afgaan als de deuren open gaan ‘s nachts. Maar ook dat krijg ik niet voor elkaar.
Wel spijtig als je alles van hetzelfde eco system koopt, dat het niet met elkaar samenwerkt.
Iemand een suggestie?
Mvg
Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44
martijn_van_oos schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:12:
Wel spijtig als je alles van hetzelfde eco system koopt, dat het niet met elkaar samenwerkt.
Iemand een suggestie?
Philips Hue ondersteunt maar een beperkt aantal use cases. Met Home Assistant zal je het verwacht ik wel werkend krijgen.

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1