Verhuurder maakt kapotte verwarming niet na 2 maanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustADutchDude
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-12-2024
Ongeveer twee maanden geleden heb ik bij mijn verhuurder aangegeven dat mijn verwarming kapot is. Niet alleen die van mij maar van de gehele flat (3 etage's hoog en 11 woningen).

In die periode heb ik meer dan 30 keer gebeld naar Woonbron en Feenstra, het bedrijf dat voor Woonbron de verwarmingen hoort te repareren. Ik heb alleen antwoorden gehad in de richting van "oh we geven het door" of "er komt binnenkort een monteur aan(niet dus)". In de ochtend kan het soms wel 12 graden zijn en ik word er helemaal gefrustreerd van. Ondertussen zit de schimmel ook al in het kozijn.

Wat kan ik nu nog doen om ervoor te zorgen dat dit opgelost word. Bellen lijkt niet te helpen. Zijn er 3de partijen waar ik heen kan gaan? Is het mogelijk om dit verhaal ergens op de voorpagina van de krant ofzo te krijgen, of social media?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
War heb je zelf al gedaan om het opgelost te krijgen? Ik kan me indenken dat je niet de eerste persoon bent met een gebreek aan zijn huurwoning. Wat is hierover te vinden op Google?

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

JustADutchDude schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:14:
Ongeveer twee maanden geleden heb ik bij mijn verhuurder aangegeven dat mijn verwarming kapot is. Niet alleen die van mij maar van de gehele flat (3 etage's hoog en 11 woningen).

In die periode heb ik meer dan 30 keer gebeld naar Woonbron en Feenstra, het bedrijf dat voor Woonbron de verwarmingen hoort te repareren. Ik heb alleen antwoorden gehad in de richting van "oh we geven het door" of "er komt binnenkort een monteur aan(niet dus)". In de ochtend kan het soms wel 12 graden zijn en ik word er helemaal gefrustreerd van. Ondertussen zit de schimmel ook al in het kozijn.

Wat kan ik nu nog doen om ervoor te zorgen dat dit opgelost word. Bellen lijkt niet te helpen. Zijn er 3de partijen waar ik heen kan gaan? Is het mogelijk om dit verhaal ergens op de voorpagina van de krant ofzo te krijgen, of social media?
Social media kun je natuurlijk eenvoudig zelf doen. Wooncorporatie en wat regionale/landelijke media daarin taggen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05 09:40

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

De verhuurder is gewoon verplicht om dit te regelen, tijd om te stoppen met het betalen van de huur tot dat het opgelost is en ze schriftelijk in gebrekenstellen .Meestal komt men dan wel in actie, heb je rechtsbijstand?

[ Voor 9% gewijzigd door revolution-nl op 14-12-2024 14:30 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustADutchDude
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-12-2024
MrNOnamE schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:22:
War heb je zelf al gedaan om het opgelost te krijgen? Ik kan me indenken dat je niet de eerste persoon bent met een gebreek aan zijn huurwoning. Wat is hierover te vinden op Google?
Buiten bellen kan ik niks doen. De verwarming zit achter een deur waar ik niet bij kom
revolution-nl schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:26:
De verhuurder is gewoon verplicht om dit te regelen, tijd om te stoppen met het betalen van de huur tot dat het opgelost is en ze schriftelijk in gebrekenstellen .Meestal komt men dan wel in actie, heb je rechtsbijstand?
Helaas niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-05 08:18
Je kunt de huurcommissie inschakelen: https://www.huurcommissie...check/gebreken/verwarming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Barrycade

Through the...

Juridisch loket, hebben jullie geen bewoners commissie?

Maar stel met een brief je verhuurder in gebreke wellicht kan @fopjurist je een zetje geven qua tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-05 15:13
Wil de monteur wel komen als je zelf betaald?

Elke deur kan worden geopend. De vraag is of hij daarna nog dicht kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:10
Ik zou in dit geval zeker ze in gebreken stellen en even navragen hoe het juridisch zit met extra gemaakte kosten. Wellicht kun je deze verhalen.

Vooral even bijhouden wat het stroomverbruik is van de losse kachels en wat de kachels gekost hebben.

Ik zou zelf echt niet in de kou gaan zitten. Als je de kosten in rekening kunt brengen: kachels aan en de kosten in rekening brengen.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:39
JustADutchDude schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:33:
[...]

Buiten bellen kan ik niks doen. De verwarming zit achter een deur waar ik niet bij kom
Even naar hun kantoor fietsen en daar bij de balie blijven staan tot ze het oplossen. Niets is zo makkelijk te negeren als een telefoontje. Een persoon die de hele dag aan een balie staat is moeilijker te negeren.

Hier vind je ze: https://www.woonbron.nl/contact

[ Voor 5% gewijzigd door No Hands op 14-12-2024 15:02 ]

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
11 woningen zonder verwarming...

Ik zou collectief een bezoekje brengen aan woonbron...

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je hebt recht om huurvermindering te vorderen vanaf de dag dat je het gebrek hebt gemeld. Je moet wel kunnen bewijzen dat je het hebt gemeld. Hier kun je het beste mee wachten tot de verwarming is hersteld.

Voordat je het gebrek zelf mag laten repareren op kosten van de verhuurder, moet je de verhuurder eerst een redelijke termijn stellen. Je moet dus een bericht sturen dat de verwarming defect is, dat de verhuurder in gebreke is omdat hij de verwarming niet heeft gerepareerd ondanks dat hij al twee maanden op de hoogte is van het defect, en dat je hem twee weken de tijd geeft voor de reparatie, en dat je de verwarming anders op zijn kosten laat repareren. Als je nog niet eerder een termijn hebt gesteld, zou ik hiermee beginnen.

Parallel hieraan kun je natuurlijk langs de balie, of contact opnemen met de redactie van een krant.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:35
JustADutchDude schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 14:14:
In die periode heb ik meer dan 30 keer gebeld naar Woonbron en Feenstra,
Heb je de reparatie ook online gemeld? Soms kom je dan makkelijker ‘in het systeem’ dan met een telefoontje.

Verder zou ik zeker de regionale krant (AD-uitgave) bij jou in de buurt bellen met dit verhaal. Je kunt een redactie bellen en je verhaal vertellen zoals je dat hier hebt opgeschreven. Soms is er ook een mailadres, dan hoef je niet te bellen, maar stuur je het op. Een redacteur van een regionale krant zal dit zeker oppakken. En alleen al het onderzoekend telefoontje van redacteur naar Woonbron kan de boel lostrekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Toke_gt op 15-12-2024 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
fopjurist schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:24:
Je hebt recht om huurvermindering te vorderen vanaf de dag dat je het gebrek hebt gemeld. Je moet wel kunnen bewijzen dat je het hebt gemeld. Hier kun je het beste mee wachten tot de verwarming is hersteld.
[...]
Even voor de duidelijkheid. De melding niet mee wachten, maar wel met het terugvorderen van het geld.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:53

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit is hoe ik mijn verhuurder aan het werk heb gekregen:

* Standeman Aangegeven dat er tegels loskwamen in de douche via hun webformulier
Verhuurder: Bevestingsmailtje, gaan we oplossen.
Crickets & tumbleweed
* Standeman Belt dat er steeds meer tegels los komen
Verhuurder: Gaan we doorgeven
crickets & tumbleweed
* Standeman Belt lichtelijk geïrriteerd dat er steeds meer en meer tegels los komen
Verhuurder: Gaan we doorgeven
Cickets & tumbleweed
* Standeman Belt behoorlijk geïrriteerd dat er steeds meer tegels los komen
Verhuurder: Gaan we oplossen!
Crickets & tumbleweed
* Standeman Belt boos dat er steeds meer tegels los komen
Verhuurder: Gaan we oplossen!
Crickets & tumbleweed

Daarna heb ik aan een bekende aannemer gevraagd of hij een leuke offerte wilde opmaken voor een complete renovatie van mijn badkamer. Dat kwam neer op circa 8000 euro.
Ik heb een zeer zakelijke mail gestuurd naar de verhuurder dat als zij binnen 1 week niet begonnen waren met het herstellen van het tegelwerk ik de aannemer opdracht zal geven om te beginnen en de factuur zal verrekenen met de huur.

Raad eens wie er binnen één week een volledig betegelde badkamer had :*)

Alles bij elkaar duurde het hele traject 6 maanden. Mocht iets dergelijks nog eens voorkomen laat ik mijn gemoedstoestand alleen maar tot aan lichtelijk geïrriteerd komen. Daarna gelijk door naar de laatste stap. Scheelt zomaar 3-4 maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 16-12-2024 10:13 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54
fopjurist schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 16:24:

Voordat je het gebrek zelf mag laten repareren op kosten van de verhuurder, moet je de verhuurder eerst een redelijke termijn stellen. Je moet dus een bericht sturen dat de verwarming defect is, dat de verhuurder in gebreke is omdat hij de verwarming niet heeft gerepareerd ondanks dat hij al twee maanden op de hoogte is van het defect, en dat je hem twee weken de tijd geeft voor de reparatie, en dat je de verwarming anders op zijn kosten laat repareren. Als je nog niet eerder een termijn hebt gesteld, zou ik hiermee beginnen.

Parallel hieraan kun je natuurlijk langs de balie, of contact opnemen met de redactie van een krant.
Waarom zou je daarmee wachten?

Je kan toch met 11 bewoners tegelijk aankondigen dat je de huurbetalingen voor 50% opschort (wat uitstel is en nog geen afstel, dus geld wel reserveren!) totdat het gebrek is hersteld door de verhuurder of door jullie zelf als de verhuurder niet binnen de redelijke termijn tot herstel overgaat, en daarbij tevens aankondigen dat je over de periode vanaf melding tot oplossing tevens huurprijsvermindering zal gaan vorderen welke huurprijsvermindering je tezamen met de eventuele herstelkosten (als de verhuurder niet tijdig herstelt) zult gaan verrekenen met de opgeschorte huurbetalingen.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunegaart
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:04
Nodig alle medebewoners uit in je flat vanavond, en sla dan gelijk spijkers met de koppen
Genoeg tips hierboven om aan de slag te kunnen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:10

Roozzz

Plus ultra

No Hands schreef op zaterdag 14 december 2024 @ 15:00:
[...]

Even naar hun kantoor fietsen en daar bij de balie blijven staan tot ze het oplossen. Niets is zo makkelijk te negeren als een telefoontje. Een persoon die de hele dag aan een balie staat is moeilijker te negeren.
Dit. Het heeft mij (en 2 buren) ooit 3 uur bij de balie staan gekost om tot een oplossing te komen, na weken van bellen, mailen en enkele brieven.

En als je de mogelijkheid hebt, kies dan de dag dat de directeur aanwezig is. Hier was dat duidelijk zichtbaar aan zijn veel te dure auto... Dan doet het personeel net even iets meer zijn best.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:20

DataGhost

iPL dev

Glenfiddich schreef op maandag 16 december 2024 @ 10:54:
[...]

Waarom zou je daarmee wachten?

Je kan toch met 11 bewoners tegelijk aankondigen dat je de huurbetalingen voor 50% opschort (wat uitstel is en nog geen afstel, dus geld wel reserveren!) totdat het gebrek is hersteld door de verhuurder of door jullie zelf als de verhuurder niet binnen de redelijke termijn tot herstel overgaat, en daarbij tevens aankondigen dat je over de periode vanaf melding tot oplossing tevens huurprijsvermindering zal gaan vorderen welke huurprijsvermindering je tezamen met de eventuele herstelkosten (als de verhuurder niet tijdig herstelt) zult gaan verrekenen met de opgeschorte huurbetalingen.
Ik denk om te voorkomen dat de verhuurder het onderwerp opeens verandert naar achterstallige huurbetalingen. Als je recht hebt op het vorderen van huurverlaging over periodes waar wel de volledige huur betaald is lijkt me logisch dat de verhuurder dat terug moet betalen, of dat je dat op een later moment zelf kan verrekenen met de huur. Maar het liefst doe je dat op een moment dat je niet van ze afhankelijk bent voor een snelle oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:54
DataGhost schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:04:
[...]

Ik denk om te voorkomen dat de verhuurder het onderwerp opeens verandert naar achterstallige huurbetalingen. Als je recht hebt op het vorderen van huurverlaging over periodes waar wel de volledige huur betaald is lijkt me logisch dat de verhuurder dat terug moet betalen, of dat je dat op een later moment zelf kan verrekenen met de huur. Maar het liefst doe je dat op een moment dat je niet van ze afhankelijk bent voor een snelle oplossing.
No way dat achterstallige huurbetalingen een serieus onderwerp worden als een verhuurder zich geconfronteerd ziet met een complete flat die 50% opschort én aankondigt dit te zullen gaan verrekenen met gederfd huurgenot wegens een serieus gebrek (want dat is het, in de kou moeten zitten in de winter).

[ Voor 3% gewijzigd door Glenfiddich op 16-12-2024 11:12 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:20

DataGhost

iPL dev

Glenfiddich schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:11:
[...]

No way dat achterstallige huurbetalingen een serieus onderwerp worden als een verhuurder zich geconfronteerd ziet met een complete flat die 50% opschort én aankondigt dit te zullen gaan verrekenen met gederfd huurgenot wegens een serieus gebrek (want dat is het, in de kou moeten zitten in de winter).
Snap ik, maar een grote corporatie voelt het doorgaans iets minder (als ze gezond zijn) als er een tijdje wat minder huur binnenkomt van een klein deel van hun huizen. Ze hebben 45000 woningen dus "dit flatje" kan een deuk van toch gauw 0,03% in hun maandelijkse inkomsten maken, dat is wisselgeld. Tegelijkertijd kunnen procedures wel zodanig zijn ingericht dat ze moeilijker gaan doen als er een achterstand is. Het kan gewoon voor afleiding zorgen in het proces, wat je het liefst zo snel mogelijk afgerond wilt hebben. Met een ingebrekestelling met duidelijke deadline voor herstelling (twee weken oid) en de melding dat het anders daarna door een ander hersteld wordt krijg je ze hopelijk snel genoeg aan het werk. Als dat niet zo is laat je het gewoon zelf herstellen en houd je dat bedrag dus in, naast de rest van de vermindering. In de tussentijd heeft het inhouden van bedragen niet zo heel veel zin lijkt me, en als er ook maar een klein risico is dat dat het proces vertraagt zou ik dat niet doen.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 16-12-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Het huurteam zegt het volgende:

Als de verhuurder de gebreken niet binnen een redelijke termijn verhelpt, heeft de huurder het recht om de betaling van de huur op te schorten. De huurder moet de verhuurder schriftelijk op de hoogte stellen van de opschorting van de huur en de reden daarvoor.

https://www.huurteamcentr...n%20de%20reden%20daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Heb je aan de huismeester gevraagd wat er aan de hand is, en welke oplossing er in zicht is op welke termijn?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:06
RCBL schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:47:
Het huurteam zegt het volgende:

Als de verhuurder de gebreken niet binnen een redelijke termijn verhelpt, heeft de huurder het recht om de betaling van de huur op te schorten. De huurder moet de verhuurder schriftelijk op de hoogte stellen van de opschorting van de huur en de reden daarvoor.

https://www.huurteamcentr...n%20de%20reden%20daarvoor.
Dat zou ik in ieder geval niet op eigen houtje doen. Verderop staat dat je via de Huurommissie een verzoek tot (tijdelijke) verlaging van de huur kan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:58
Daarnaast is de wooncorporatie een bedrag beschuldigd per dag dat je geen warmte hebt. Schrijf een brief, schort per direct de huur op en zet het apart. Laat de verhuurder dit weten.

Dit kan natuurlijk niet. 8)7.

Je hebt gewoon recht op warmte.

(bron: bij woningcorporatie gewerkt)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:31
@JustADutchDude Zijn die 10 andere woningen eigenlijk ook al aan het bellen, of neem jij "namens alle woningen" het voortouw en ben je de enige die iets gemeld heeft? Ik zou vanaf morgen 9:00 uur gewoon allemaal (dus alle 11) 2x per dag bellen, dat zijn 22 telefoontjes waar ze dan iets mee moeten. Per dag. Want de volgende dag bellen jullie allemaal weer om om een update te vragen. En geef en passant door of je alvast bonnetjes kan indienen van de losse kachels, schimmelreiniger etc. die jullie afgelopen 2 maanden hebben moeten gebruiken...
Pagina: 1