Wat zijn "gluerecords?"

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik krijg dns maar niet goed aan de praat :(
Maar nou had ik een vraagje, wat zijn gluerecords?
Ik kan het nergens vinden.. is er iemand die daar wat over weet te vertellen of een website erover weet?

Verwijderd

:? Voor de company zie:

http://gluerecords.com/xyn/ B-)

Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee wat je bedoeld. Heeft dit met Novell te maken?

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
das wat anders :)
Daar waar ik het over heb, heeft geloof ik iets met DNS te maken.
Since these records are what holds the name space together, they are frequently called the glue records.
Dit heb ik ergens(http://www.linuxdoc.org/LDP/nag/node39.html) gevonden, maar het is me nog steeds niet duidelijk :(

Verwijderd

This is usually achieved by a pair of
records: the NS record that gives the server's FQDN, and an A record associating an address with that name.

Glue records zijn dus het NS record en een record waar het ip adres wordt gekoppeld aan een naam, v.v.

Voor de rest, taaie kost kweet er ook niet zoveel van.

S6

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
           IN SOA     ns1.xxx.com. hostmaster.xxx.com. (
                      1009200101          ; serial (d. adams)
                      2D          ; refresh
                      4H          ; retry
                      6W          ; expiry
                      1W )      ; minimum

NS        ns1.xxx.com.
            NS        ns2.xxx.com.
localhost    A         127.0.0.1

xxx.com.     A   215.214.264.150
ns1            A     215.214.75.101
ns2            A     215.214.264.150

Ok.. de glue records.. :)

In het SOA deel (Start OF Authority) staat informatie over zowel de DNS server, als over het domain zelf (xxx.com... ff aangepast van een echt domain :) )

Ook staan er twee NS records die aangeven WELKE nameservers verantwoordelijk zijn voor het domain xxx.com, namelijk ns1.xxx.com en ns1.xxx.com. De ip's van ns1 en ns2 zijn aangegeven in het A record (ns1=215.214.75.101, ns2=215.214.264.150)..

het A recored en het NS record worden samen glue records genoemd omdat het NS record de nameservers bepaald die de DNS verzorgen voor dit domein, en het A record omdat hier het IP nummer staat aangegeven van de nameserver.. en aangezien het hele internet op IP nummers werkt.. niet niet met domeinnamen etc. Domein namen zijn alleen bedacht zodat het makkelijker te onthouden is voor ons :)

(domein naam en ip nummers dus aangepast.... overeenkomsten met bestaande zijn geheel toevallig!)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney