Hue, tweede bridge kan geen lampen vinden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza11
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 06:49
Ik heb een tweede bridge aangesloten omdat ik de linker van de eerste heb bereikt. Na het verwijderen van lampen en accessoires uit bridge 1 probeer ik ze opnieuw toe te voegen in bridge 2, maar deze vind niets.

Ik heb weinig zin om alle gu10 spots los te halen en serienummers op te schrijven, dus vroeg me af of er een betere oplossing is. Iemand ervaring?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25
Ik vermoed dat de lampen niet in de modus terecht komen waarin ze vindbaar zijn voor een bridge.
Je moet hiervoor de lampen op de juiste manier achter elkaar aan/uit zetten.

Dit lukt mij zelden en houd tegenwoordig een lijstje bij welk serienummer waar zit, ook om te voorkomen dat ik hele huis door kan met de trap om het serienummer van de lampen op te schrijven.

Heb je de bridges trouwens aan hetzelfde account gekoppeld?
Het schijnt dat het dan mogelijk is om via de (nieuwste versie van) de app de lampen om te hangen van de ene naar de andere bridge.

[ Voor 20% gewijzigd door FredvZ op 14-12-2024 12:37 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
Je lampen & accessoires zullen waarschijnlijk in pairing mode moeten komen, wat ze niet per se direct komen als ze ontkoppeld worden.

Volgens deze Reddit-thread zou dit moeten werken voor Hue-lampen:
Philips hue lamp reset howto: start turned off for at least 5sec.

turn on for 8sec

turn off for 2 sec

turn on for 8 sec

turn off for 2 sec

turn on for 8 sec

turn off for 2 sec

turn on for 8 sec

turn off for 2 sec

turn on. lamp will flash for 5sec if reset was successful

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitalp
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 06:26
Ik heb in een vergelijkbare situatie alle lampen gereset met een HUE draadloze dimmer. Door de bovenste en onderste knop 10 seconden in te houden terwijl je de dimmer dicht bij de lamp zelf houdt, reset de lamp en knippert 5 seconden. Ik heb >50 hue lampen, geduldig klusje dus, maar binnen een half uurtje ben je klaar.. De nieuwe bridge kon de lampen daarna zonder probleem vinden.

De volgende keer ga ik die Reddit link van Hahn maar eens proberen.