Wij wonen in een relatief nieuw huis uit 2017. Sinds een paar maanden lekt het kozijn in onze badkamer tijdens regen bij harde wind; er ligt dan aan beide kanten een klein plasje water op de vensterbank. Tevens merk ik op dat het tocht rondom het kozijn. Ik heb vandaag een foto genomen met mijn warmtebeeldcamera en de randen zijn nagenoeg net zo koud als buiten; dat lijkt me niet de bedoeling.

Aangezien het kozijn nog relatief nieuw is, kan ik me niet voorstellen dat de rubbers al versleten zijn. Deze zien er ook nog goed uit. Na wat speurwerk heb ik gevonden dat het kozijn afgesteld kan worden. In de handleiding van de fabrikant (Hebo) staat het volgende:

Momenteel staan alle nokken als volgt ingesteld:

Ik krijg deze echter met geen mogelijkheid verplaatst. De torxbouten lijken niets te doen; deze draaien allemaal door. Welk foefje is er nodig om deze nokken te verplaatsen?

Aangezien het kozijn nog relatief nieuw is, kan ik me niet voorstellen dat de rubbers al versleten zijn. Deze zien er ook nog goed uit. Na wat speurwerk heb ik gevonden dat het kozijn afgesteld kan worden. In de handleiding van de fabrikant (Hebo) staat het volgende:

Momenteel staan alle nokken als volgt ingesteld:

Ik krijg deze echter met geen mogelijkheid verplaatst. De torxbouten lijken niets te doen; deze draaien allemaal door. Welk foefje is er nodig om deze nokken te verplaatsen?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp