Goeiedag,
-Korte disclaimer, ik ben wat betreft netwerken e.d. een noob en mis het e.e.a. qua kennis over netwerken.-
Goed, lang verhaal kort, mijn Netgear unmanaged switch geeft aan dat meerdere poorten géén 1000m verbinding heeft, 2 groene leds, maar 100m. Ik vraag mij af wat precies de issue is.
Setup:
Momenteel heb ik een Ziggo modem in Bridge modus staan.
Hier zit rechtstreeks een ASUS RT-AX59U router aan verbonden.
Vervolgens gaat de verbinding naar een 8-poort unmanaged Netgear Switch en waar ik alle UTP kabels in heb zitten (verspreid door hele woning).
Deze kabels zijn allemaal CAT6.
4 poorten zijn 1000m (twee groene leds).
4 poorten zijn 100m (een groene led)
Aan deze poorten zit verschillende apparaten verbonden (PC, TV, mesh routers etc.).
Wie o wie weet wat ik verkeerd heb gedaan?
Alvast bedankt voor de moeite,
-Korte disclaimer, ik ben wat betreft netwerken e.d. een noob en mis het e.e.a. qua kennis over netwerken.-
Goed, lang verhaal kort, mijn Netgear unmanaged switch geeft aan dat meerdere poorten géén 1000m verbinding heeft, 2 groene leds, maar 100m. Ik vraag mij af wat precies de issue is.
Setup:
Momenteel heb ik een Ziggo modem in Bridge modus staan.
Hier zit rechtstreeks een ASUS RT-AX59U router aan verbonden.
Vervolgens gaat de verbinding naar een 8-poort unmanaged Netgear Switch en waar ik alle UTP kabels in heb zitten (verspreid door hele woning).
Deze kabels zijn allemaal CAT6.
4 poorten zijn 1000m (twee groene leds).
4 poorten zijn 100m (een groene led)
Aan deze poorten zit verschillende apparaten verbonden (PC, TV, mesh routers etc.).
Wie o wie weet wat ik verkeerd heb gedaan?
Alvast bedankt voor de moeite,