Odido DSL heel traag internet maar kan yt bekijken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzaZPPL
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-05 15:32
Sinds gisteren nacht heb ik echt ontzettend traag internet. Voor mijn gevoel lijkt het alsof ik ben gedowngrade naar een inbelmodem. Ik heb internet maar de paginas lijken gewoon niet te verwerken. Elke website opent tussen de 10 en 30 seconden. Of helemaal niet. Discord krijg ik open en heb geprobeerd met mijn maten te praten. Ze geven aan dat ik net als een robot klink. Maar ik versta hun gewoon super goed. Zelfde met youtube als ik een youtube video eenmaal open krijg dan buffert de video helemaal niet. Heen en weer scrollen door de video heen gaat gewoon goed. Kan de kwaliteit helemaal naar 4k zetten en heen en weer gaan zonder issues.
Op discord zag ik dus dat ik hele hoge packet loss heb maar een ping van 15 (avg). Al mijn apparaten thuis hebben hetzelfde issue bekabeld of via wifi. Ik dacht dus mogelijk dat het door de modem van Odido zelf kwam. Die heb ik opnieuw opgestart, een factory reset uitgevoerd en uiteindelijk geswitched met een fritzbox 7590. De fritzbox heeft exact hetzelfde issue.

Ik heb met Odido gebeld om te vragen of ze mij konden helpen. Nou dat ging niet echt lekker. Ze dachten dat het aan mijn uitgezette 5g wifi zat terwijl ik duidelijk had uitgelegd dat ik bekabeld ook slecht internet heb. Uiteindelijk zou ik doorverbonden worden met iemand uit een "tech level 2". Nou dat lukte niet dus hebben ze maar een ticket ingeschoten waar ik 5 werkdagen kon wachten voor een antwoord. Ik zit hier dus helemaal niet op te wachten. Het lijkt erop dat mijn downlink goed werkt maar dat er iets aan de hand is met mijn uplink.

Heeft iemand een ander idee dat ik zou kunnen uitproberen? Het lukt mij ook niet om afbeeldingen te uploaden helaas.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:48
Dit lijkt inderdaad een uplink probleem. De data die jij verstuurd is gewoon erg traag met aankomen. Wat komt er uit als je een speedtest doet (bekabeld)?

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzaZPPL
Zodra de speedtest begint krijg ik een downloadsnelheid van 95. Daarna probeert hij te uploaden en krijg ik een foutmelding. Ik heb wel een nieuw IP-adres gekregen toen ik mijn Fritzbox aansluitde. Ik ben nu benieuwd of andere mensen in mijn straat ook hetzelfde probleem hebben. Ik zal zo even vragen.

Zou het helpen om mijn modem opnieuw op te starten zodat ik misschien met een ander modem in de wijkkast verbind?

[ Voor 72% gewijzigd door AzaZPPL op 14-12-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Het lijkt erop dat mijn downlink goed werkt maar dat er iets aan de hand is met mijn uplink.
Zie je dat ook terug bij de verbindingseigenschappen als je inlogt in de webinterface van je modem? En heb je het model onlnags bv verplaatst, maw kan er wat met het telefoonkabeltje gebeurt zijn?
Zou het helpen om mijn modem opnieuw op te starten zodat ik misschien met een ander modem in de wijkkast verbind?
Dat zou best kunnen helpen, je krijgt er alleen geen ander modem in de wijkkast mee. Beste is eerst even bovenstaande bekijken en daarna herstarten. En niet te vaak achter elkaar herstarten, geeft het ding tijd om opniuew in te trainen op de lijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Nielson op 14-12-2024 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzaZPPL
Toen het probleem begon had ik niks aangepast. Nadat er problemen waren had ik gelijk mijn modem herstart. Hierna had ik hetzelfde issue dus dacht ik ik bel met Odido. Nadat zij ook nog wat hadden geprobeerd had ik zelf nog een factory reset geprobeerd. Dat had ook niet geholpen. Daarna had ik de fritzbox aangesloten en die had RJ11 naar RJ45 overgang kabel. Die had ik dus vervangen met de origineel RJ11 naar RJ11 kabel. Dus ik denk niet dat het daaraan zou kunnen liggen.

Ik heb gisteren voordat ik ging slapen ff een ping gestart naar 1.1.1.1 dit zijn de resultaten.
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 1.1.1.1:
    Packets: Sent = 1000, Received = 848, Lost = 152 (15% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 10ms, Maximum = 30ms, Average = 11ms

In de home pagina van de fritzbox geeft het mijn te halen snelheid aan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SXMmiV8phbac5nNuJZHsgyP6jUw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LX5Pps6azOVlVp6DRZsUbFoX.png?f=user_large

Als ik daarna wat statistieken bekijk vanuit de fritzbox zie ik dus dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHtBKNvvGQL6ViWM6ol6QeODnZ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mV2nYdctLlKYLvxTebAf0vuR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

nelizmastr

Goed wies kapot

Nieuw IP is normaal bij een routerwissel. Je IP wordt op basis van het MAC adres van de DSL interface uitgegeven.

Het netwerk hierachter is niet van Odido zelf, het kopernetwerk is volledig van KPN, dus Odido zal ook bij KPN moeten aankloppen.

Eerste stap hoort een lijnmeting te zijn, daarna kunnen ze indien nodig een monteur aansturen.

Probeer ook eens andere DNS servers in te stellen, die van Odido hebben wel eens problemen.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 14-12-2024 11:25 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 18:12
Je aansluiting naar de wijkkast is zo te zien het issue niet.

Die verbinding traint zo te zien in op de maximale snelheid van het profiel van 100/30. Je kan met die fritzbox nog eventueel zien hoeveel lijnfouten (CRC of FEC) er optreden.

Er gaat ergens iets fout onderweg, dat zal Odido met KPN moeten uitzoeken.

Probeer een topic aan te maken bij het Odido forum en leg uit wat je allemaal uitgezocht hebt. De medewerkers daar weten vaak meestal wat meer dan aan de telefoon en kunnen het verder binnen de organisatie aankaarten.

Als je het bij Odido laat uitzoeken, sluit dan wel hun eigen modem aan, anders gaan ze daar weer moeilijk over doen qua ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 20:40
https://community.odido.n...-snelheid-400-mb-s-371647

Je bent niet de enige met problemen bij Odido, zie screenshot van mij op de community. Ik heb niks meer over van mijn upload op glas.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

djcasl schreef op maandag 16 december 2024 @ 06:37:
https://community.odido.n...-snelheid-400-mb-s-371647

Je bent niet de enige met problemen bij Odido, zie screenshot van mij op de community. Ik heb niks meer over van mijn upload op glas.
Daar is dit niet het topic voor, zeker omdat jij glasvezel hebt en dat over geheel andere infrastructuur gaat dan de DSL verbindingen. In jouw geval, als je op KPN WBA zit en een Genexis (O)NT hebt, dan is die het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 20:40
nelizmastr schreef op maandag 16 december 2024 @ 07:53:
[...]

Daar is dit niet het topic voor, zeker omdat jij glasvezel hebt en dat over geheel andere infrastructuur gaat dan de DSL verbindingen. In jouw geval, als je op KPN WBA zit en een Genexis (O)NT hebt, dan is die het probleem.
Snap dat dit misschien niet het juiste topic is, maar in het verleden heeft (T-Mobile, nu Odido) ook vaak problemen gehad met DNS en nu blijkbaar ook in bepaalde regio's met vast Internet.
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
Ze zijn bij daar niet zo sterk. in het melden van algemene storingen op hun hoofdpagina.
Excuses als de reactie ongepast was, was puur omdat vaak door providers naar de appatuur thuis wordt verwezen.

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

djcasl schreef op maandag 16 december 2024 @ 08:00:
[...]

Snap dat dit misschien niet het juiste topic is, maar in het verleden heeft (T-Mobile, nu Odido) ook vaak problemen gehad met DNS en nu blijkbaar ook in bepaalde regio's met vast Internet.
https://community.odido.n...ernet-tv-van-odido-284385
Ze zijn bij daar niet zo sterk. in het melden van algemene storingen op hun hoofdpagina.
Excuses als de reactie ongepast was, was puur omdat vaak door providers naar de appatuur thuis wordt verwezen.
DNS heeft niets te maken met snelheid van lijnen, echter, dus hoewel je verhaal an sich juist is, is er correlatie noch causatie m.b.t. snelheidsproblemen. Dat hun DNS ruk is, is op dit forum inderdaad bekend :)

Pagina: 1