Bluesound Powernode alternatief

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-09 16:01
Beste,

Ik zoek een oplossing. Ik heb momenteel een Bluesound Powernode N330 staan die goed klinkt, prima werkt met mijn Macbook pro en telefoon, maar helaas niet goed werkt met mijn Pioneer RX3 (DJ set). Dit komt omdat Bluesound op de Aux-in aansluiting een vertraging heeft van 50ms volgens de fabrikant:

Hi

Bluesound Players require a built-in 50ms delay to ensure timing when grouping with other Bluesound or BluOS Powered devices in a multiroom environment. This delay cannot be defeated.

This is a primary reason why Bluesound is not recommended or suggested for live broadcast situations better suited for a PA-capable system.

Ik heb momenteel thuis het volgende staan:

2x Dali Oberon 3
Bluesound Powernode N330
Pioneer RX3

Nu is de vraag, zijn er alternatieven in de HIFI zonder vertraging die de volgende functies bevatten:

Streaming via Bluetooth, Airplay, Spotify en Tidal
Aux ingang (tulp of minijack)
Geen vertraging in de aux, bij de andere streamingsmethodes is het geen probleem.

Extra toelichting, 50ms is niet veel, maar in de koptelefoon via de RX3 hoor je duidelijk dat er een vertraging inzit, waardoor je niet kan beatmatchen. Ik mag van de (fijne) HIFI zaak de Bluesound nog ruilen voor een ander model. Prijs liever niet hoger dan de Bluesound. (800,-)

[ Voor 12% gewijzigd door Luuk013 op 13-12-2024 20:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:27
Lastig, maar in theorie een losse amp + bluesound node..?

Volgens mij zijn er ook NAD versterkers met de bluesound module ingebouwd, zoals een NAD C700 o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:03

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

verplaatst naar Beeld & Geluid Aankoopadvies

@Luuk013 Al eens in de Pricewatch gekeken? categorie: Versterkers en receivers

[ Voor 77% gewijzigd door Jorgen op 14-12-2024 05:10 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk013
Thanks!

Thuis een test gedaan met een Denon X2600h versterker. Het blijkt dat zich daar het probleem niet voordoet. Het probleem zit dus alleen in de Powernodes van deze wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:29
En heb je de AV mode al geprobeerd bij de broninstellingen van de Powernode? Dat zou de snelheid moeten verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk013
Ja, heb ik gedaan. Ik heb de Powernode ook al ingeleverd en volgens de verkoper had de Marantz M1 een rca aansluiting en is daarom ook volledig analoog. Ik heb die nu besteld en zal de uitkomst ook delen hier.

De reden waarom ik niet voor de NAD ben gegaan met Bluesound is omdat ik het geluid uit de Bluesound na lang aanhoren vermoeiend vindt. Volgens de verkoper was ik beter af met Marantz.

[ Voor 30% gewijzigd door Luuk013 op 23-12-2024 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk013
Marantz M1 vandaag binnengekomen. RCA aansluiting ipv. minijack en heb hier het probleem niet mee.
Pagina: 1