Koppelen Mp3 speler via wireless receiver met earbuds

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Mijn vraag
Ik ben benieuwd of ik mijn Philips Go Gear Mp3 speler via een Wireless Bluetooth receiver kan verbinden met Soundcore Earbuds?

Toelichting: ik heb een ouderwetse Philips mp3 speler, die heeft geen blue tooth, wel heeft hij een aux ingang zodat je via bedrade oortjes muziek erop kan luisteren. Ik heb sinds een paar maanden draadloze oortjes en ik dacht even dat ik die via een blue tooth receiver met elkaar kon verbinden. Dat lukt niet en ik vraag mij nu af of dat wel kan.

Schematisch dus

[Mp3 speler] ---------------- [blue tooth receiver]--------------[draadloze oortjes]

Relevante hardware die ik gebruik
Mp3 speler:
https://www.bol.com/nl/nl...b-zwart/9000000011308861/
(hier lijkt hij erg op, iets ouder model, in elk geval zonder blue tooth)

blue tooth receiver
https://www.bol.com/nl/nl...ND0A.2_3_6.7.ProductTitle

Oortjes:
https://www.bol.com/nl/nl...VGrw.2_3_6.7.ProductTitle

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de mp3 speler via een aux kabel verbonden met de bluetooth receiver. Vervolgens op de blue tooth receiver de play knop ingedrukt gehouden tot pairing mode begint. De oortjes van Soundcore ook in pairing mode maar ze willen niet met elkaar verbinden.

Als ik in de handleiding kijk van de bluetooth receiver wordt aangegeven dat je een xx15 moet selecteren om te pairen maar dat kan natuurlijk niet via de oortjes want die hebben geen display.

Ben benieuwd of dit mogelijk is of dat ik iets heb geprobeerd dat gewoon niet kan en ik op zoek moet naar een blue tooth mp3 speler.

[ Voor 6% gewijzigd door MetalSonic op 13-12-2024 20:22 ]

Beste antwoord (via MetalSonic op 14-12-2024 13:03)

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met hierboven. Er staat ook duidelijk je bij bluetooth dingetje dat het een receiver is. Oftewel, het is bedoelt om bijvoorbeeld je telefoon mee te koppelen, die stuurt het geluid naar dat ding en via de jack aansluiting heb je geluid via het apparaat. Die moet je dan natuurlijk wel ergens in steken dat geluid accepteert. Het inpluggen in een audio uitgang gaat natuurlijk niet werken. Dat is tegen het verkeer in rijden.

Schematisch om jouw eigen voorbeeld te gebruiken:
[mp3 speler]---> audio <--- [bluetooth receiver]
En de oortjes doen niet eens mee. Wat je wilt met zo'n bluetooth ding is dit:
[mp3 speler]---> audio --->[bluetooth transmitter]--->[koptelefoon]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:46
Je moet daar een bluetooth transmitter (zender) voor gebruiken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07-05 16:36
Dit gaat idd niet zo werken met je huidige hardware.
In principe wil je nu 2 apparaten (receiver en oordopjes) met elkaar verbinden, welke beide iets willen ontvangen.
Zoals JukeBoxBill aangeeft heb je een transmitter nodig.

Ik heb in het verleden deze gebruikt: uitvoering: BlitzWolf BW-BR4
En ben zeer tevreden erover, maar er zijn wellicht ook goedkopere opties.

Je kunt natuurlijk ook de mp3'tjes op je smartphone zetten.

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met hierboven. Er staat ook duidelijk je bij bluetooth dingetje dat het een receiver is. Oftewel, het is bedoelt om bijvoorbeeld je telefoon mee te koppelen, die stuurt het geluid naar dat ding en via de jack aansluiting heb je geluid via het apparaat. Die moet je dan natuurlijk wel ergens in steken dat geluid accepteert. Het inpluggen in een audio uitgang gaat natuurlijk niet werken. Dat is tegen het verkeer in rijden.

Schematisch om jouw eigen voorbeeld te gebruiken:
[mp3 speler]---> audio <--- [bluetooth receiver]
En de oortjes doen niet eens mee. Wat je wilt met zo'n bluetooth ding is dit:
[mp3 speler]---> audio --->[bluetooth transmitter]--->[koptelefoon]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-05 17:38
Bedankt voor jullie uitgebreide (en voor mij) leerzame reacties. Ik begrijp nu dat mijn set up niet goed doordacht was. De bluetooth receiver houd ik wel, prima ding en wie weet kan ik hem ooit nog ergens voor gebruiken.

Ik vind het leuk om te weten dat als ik mijn mp3 speler toch via de earbuds wil luisteren ik het kan doen via een transmitter maar ik denk dat ik de tip van Ment0 ga proberen. Ik ga wat muziek op mijn telefoon zetten. Ik heb dat eigenlijk jaren niet gedaan omdat ik itunes maar een gekloot vind aan de andere kant heb ik ruimte genoeg en is het ook niet zo dat ik mijn playlist elke week wil updaten.