Gisteren heb ik een game pc gebouwd met een 4tb ssd.
Windows 11 erop gezet en activatiedleutel gekocht.
Bij eerste opstart nieuwe pc werd de SSD herkent en bij de Windows installatie werd gevraagd of ik een aparte partitie wilde waar Windows op moet.
Ik heb 100gb aangegeven.
De installatie ging prima. Bij controle bleek dat de C: schijf nu dus 100gb is en de niet toegewezen ruimte 3.9TB.
Deze heb ik D: genoemt.
Achteraf heb ik hier spijt van en zie graag 1 C: SSD van 4TB
Via EaseUS Partition Master kan ik enkel aangrenzende partities samenvoegen of ik betaal €60.00
Als ik de pc naar fabrieksinstellingen terugzet wordt de C: SSD dan ook 'gereset' naar 1 schijf van 4TB?
Is er een andere mogelijkheid om de SSD weer als origineel te krijgen?
De SSD is op Windowsc11 pro na nog helemaal leeg. Nog niets geïnstalleerd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
EaseUS Partition Master gedownload maar met de gratis versie kom ik niet verder.
Windows schijfbeheer ondersteund samenvoegen partities niet.
...
Windows 11 erop gezet en activatiedleutel gekocht.
Bij eerste opstart nieuwe pc werd de SSD herkent en bij de Windows installatie werd gevraagd of ik een aparte partitie wilde waar Windows op moet.
Ik heb 100gb aangegeven.
De installatie ging prima. Bij controle bleek dat de C: schijf nu dus 100gb is en de niet toegewezen ruimte 3.9TB.
Deze heb ik D: genoemt.
Achteraf heb ik hier spijt van en zie graag 1 C: SSD van 4TB
Via EaseUS Partition Master kan ik enkel aangrenzende partities samenvoegen of ik betaal €60.00
Als ik de pc naar fabrieksinstellingen terugzet wordt de C: SSD dan ook 'gereset' naar 1 schijf van 4TB?
Is er een andere mogelijkheid om de SSD weer als origineel te krijgen?
De SSD is op Windowsc11 pro na nog helemaal leeg. Nog niets geïnstalleerd.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
EaseUS Partition Master gedownload maar met de gratis versie kom ik niet verder.
Windows schijfbeheer ondersteund samenvoegen partities niet.
...