ASUS RT-AX 88u reparatie en ASUS TUF AX3000 instelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman3
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 29-08 17:13
Mijn ASUS RT-AX 88u was plotseling dood. Geen enkele LED brandt.Ik heb een andere voeding geprobeerd maar dat loste het probleem niet op.... Wie weet een adres waar ik het moederboard naartoe kan sturen die op componentniveau kan repareren?

Vervolgens heb ik een ASUS TUF AX3000 wifi router gekocht en daar heb ik een vraag over.
Ik heb glasvezel met een TK01 aansluitpunt. Daaroverheen is een omzetter geplaatst met een ethernet uitgang, Die ethernet aansluiting had ik op de WAN poort van kapotte ASUS RT-AX 88u modem aangesloten en had een internet verbinding. Nu wilde ik dezelfde aansluiting op de ASUS TUFAX3000 wifi router maken maar ik krijg met geen mogelijkheid een internet verbinding. De LED blijft rood branden. Wanneer ik het door de provider geleverde modem op de ethernet aansluiting van het aansluitpunt aansluit en vervolgens een ethernetkabel0 van dat modem op de WAN-poort van de ASUS AX3000 aan sluit, krijg ik internet verbinding.

Mijn vraag is: waarom kan de ASUS RT-AX88u rechtstreeks op het glasvezelaansluitpunt worden aangesloten en lukt dat met de TUF AX3000 niet? Moet ik iets in de instellingen aanpassen en zo ja wat???

Wie heeft voor mij de antwoorden??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:33

nelizmastr

Goed wies kapot

Je bent het waarschijnlijk vergeten, maar je hebt nog instellingen nodig van je glasvezelverbinding. Deze zijn providerafhankelijk, bij KPN is dat bijvoorbeeld PPPoE met gebruikersnaam en wachtwoord (kpn/kpn) en VLAN6 en bij Odido alleen VLAN300. Daarna krijg je pas verbinding.

Betreffende je vraag over moederbordreparatie is dat niet economisch, dus die router kan de prullenbak in als er geen garantie meer op zit.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-09 20:42

mjl

Ugh

Seaman3 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:11:
Mijn ASUS RT-AX 88u was plotseling dood. Geen enkele LED brandt.Ik heb een andere voeding geprobeerd maar dat loste het probleem niet op.... Wie weet een adres waar ik het moederboard naartoe kan sturen die op componentniveau kan repareren?

Vervolgens heb ik een ASUS TUF AX3000 wifi router gekocht en daar heb ik een vraag over.
Ik heb glasvezel met een TK01 aansluitpunt. Daaroverheen is een omzetter geplaatst met een ethernet uitgang, Die ethernet aansluiting had ik op de WAN poort van kapotte ASUS RT-AX 88u modem aangesloten en had een internet verbinding. Nu wilde ik dezelfde aansluiting op de ASUS TUFAX3000 wifi router maken maar ik krijg met geen mogelijkheid een internet verbinding. De LED blijft rood branden. Wanneer ik het door de provider geleverde modem op de ethernet aansluiting van het aansluitpunt aansluit en vervolgens een ethernetkabel0 van dat modem op de WAN-poort van de ASUS AX3000 aan sluit, krijg ik internet verbinding.

Mijn vraag is: waarom kan de ASUS RT-AX88u rechtstreeks op het glasvezelaansluitpunt worden aangesloten en lukt dat met de TUF AX3000 niet? Moet ik iets in de instellingen aanpassen en zo ja wat???

Wie heeft voor mij de antwoorden??
Het is niet de moeite om te repareren, als je dezelfde weer wilt ben je voor 100-130 euro klaar op marktplaats, een component reparatie kost je al snel meer aan arbeid en transport zonder garantie dat het werkt, uitvogelen wat er echt mis is wordt vaak al lastig.

Enige wat je zelf kan proberen om rond de stroom connector te kijken of er ergens een connectie verbroken is en die zelf te fixen met een soldeer bout.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman3
Goedemorgen, mijn provider is Youfone en inderdaad PPPoE en VLAN6 echter is de firmware van de ASUS TUF AX3000 zie ik geen optie voor de VLAN6 instelling :-(
Het is dus helaas nog niet gelukt om een internet signaal te krijgen met de TUF AX3000 via een ethernetkabel rechtstreeks aangesloten op de op de XGS-PON.

Heeft iemand een oplossing/idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman3
Goedemiddag, ik heb veel instellingen geprobeerd. Uiteindelijk heb ik de VLAN gevonden en op 6 gezet maar helaas geen resultaat. Ik krijg geen internet verbinding. Wel knippert het internet lampje op de router wit emnrood. Ik heb dit een tijdje zo gelaten in de hoop dat er een synchronisatie zou plaatsvinden maar dat was ijdele hoop. Het lukt dus niet om de router rechtstreeks op de ethernetpoort van de XGS-PON aan te sluiten........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 20:07

reaL_G

G

Goeie ww wel ingevoerd bij je PPPoE?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUj4rOCJdXEToMPwOzsi3f95HeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4GHdw6vwRYdMb8ccH8EapvQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 83% gewijzigd door reaL_G op 14-12-2024 17:01 ]

GiTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman3
Van de eerste 3 bullets kan ik in de instellingen invoeren echter de MTU gaat bij de ASUS tot max 1496.
De laatste 2 bullets over de IPv4 en IPv6 kan ik niet vinden..... kan hierdoor het probleem van het niet verbinden met internet ontstaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:40
Ik neem aan dat je VLAN6 hebt ingevuld onder LAN - IPTV?
Bij PPPOE moet je overigens een username en password invoeren(mag iets willekeurigs zijn)

[ Voor 195% gewijzigd door mad-dog op 14-12-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-09 23:23
Ik heb KPN glasvezel in combinatie met een ASUS TUF AX3000 v2. Ik weet niet of jij ook v2 hebt, maar hoe dan ook vermoed ik dat de UI er nagenoeg hetzelfde uit ziet. Met de onderstaande instellingen heb ik verbinding. Ik weet overigens niet of tv over glasvezel hiermee ook werkt, want dat heb ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EoIi1owu3_ZdKJnaBSKQmOtqB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n8H6qbFl6bwFrcpKespq52Nk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkQy8iEqR66-s1L-pwOswE6Hm5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G07zAdlG7BPORvyzgqpdeDKE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman3
Hi Xyrr,

ik heb precies dezelfde router en firmware. Ik zal morgen de instellingen zoals jij die hebt ingesteld overnemen in mijn firmware en dan...... fingers crossed.
Btw, heb jij de ASUS router rechtstreeks aan de ethernet aansluiting van de XGS-PON (mediaconverter) gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seaman3
Ik heb uiteindelijk een nieuwe Asus RT-AX 88u aangeschaft, daar de instellingen gedaan en dat werkte direkt!!
Vervolgens heb ik weer de TUF AX 3000 geprobeerd en dat is bijna gelukt. De LED van de ibternet verbinding knipprt nu wit en gelukkig niet rood!! Er is dus kennelijk iets van verbindibg maar deze is nog niet stabiel Kan dit met de lease te maken hebben??

Enfin, iedereen bedankt voor het meedenken en de gegeven adviezen!!
Pagina: 1