Fake retour adres, hoe nu terugsturen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:37

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Voor het terugsturen van een trui via een verkoper op Aliexpress krijg ik onderstaand adres in Spanje door:

Niet bestaand retouradres Aliexpress

123 1231231231
España Madrid Getafe 123
Josemaria34r@outlook.es
ES 28901 Getafe Madrid

Het begin met “123” steeds herhaald geeft al geen goed gevoel en zou volgens mij de (bedrijfs)naam moeten zijn.
Het grootste probleem is echter “España Madrid Getafe 123” wat de straat en huisnummer zou moeten zijn, maar dat is dit niet.
Getafe is een buitenwijk van Madrid en 123 lijkt me ook willekeurig gekozen.

Maps kent het adres in elk geval niet en komt met een heleboel straten die niet in Getafe liggen en twee die er wel liggen:
  • Carretera de Getafe, 123 met postcode 28904
  • Calle Getafe, 123 met postcode 28912
Lijken beiden vanwege de postcode ook niet te kloppen.

Iemand dit eerder meegemaakt en die weet of er een juist adres is voor een Aliexpress return center in Getafe Madrid is?

Of is dit een bekende truuk van externe verkopers op Aliexpress om terugbetaling te voorkomen door een fake adres op te geven waardoor het artikel nooit aankomt en ik naar mijn geld kan fluiten?

Heb al een email gestuurd naar het vermelde outlook adres en ook een bericht naar de verkoper via Aliexpress berichtenservice maar geen reactie. :|

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je geen reactie krijgt, gewoon escaleren bij ali express met de melding dat retour sturen niet kan door ongeldig adres. Als de verkoper dan nier op tijd reageert krijg je vrijwel altijd je geld terug.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 13:22
Het enige wat ik weet is dat Ali ook zo'n soort vaag retouradres in Schiedam gebruikt. Toen ik dit voor het eerst zag had ik er ook een vreemd gevoel bij maar dit bleek weldegelijk een bestaand adres met een legitiem postbosnummer wat speciaal voor Ali retouren is. Hoe dit er achter verder wordt afgehandeld is mij ook niet duidelijk.

Wat je zou kunnen doen is de verkoper benaderen met dit adres en vragen of dit klopt.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:53:
Als je geen reactie krijgt, gewoon escaleren bij ali express met de melding dat retour sturen niet kan door ongeldig adres. Als de verkoper dan nier op tijd reageert krijg je vrijwel altijd je geld terug.
Dan zal ik moeten uitzoeken of dit nog kan, want Aliexpress had al een dispuut resolved omdat de maat niet overeenkwam met wat de verkoper aangaf en de uitkomst daarvan was terugsturen en geld terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Theo74 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:54:
Het enige wat ik weet is dat Ali ook zo'n soort vaag retouradres in Schiedam gebruikt. Toen ik dit voor het eerst zag had ik er ook een vreemd gevoel bij maar dit bleek weldegelijk een bestaand adres met een legitiem postbosnummer wat speciaal voor Ali retouren is. Hoe dit er achter verder wordt afgehandeld is mij ook niet duidelijk.
Ik heb geen idee hoe een postbus in Spanje werkt maar zou er dan niet iets van postbus in het spaans bij moeten staan?

Heb het adres uiteraard ook via google proberen te vinden maar gen enkele hit, wat ik wel zou verwachten als het een legitiem Aliexpress return center is.
Wat je zou kunnen doen is de verkoper benaderen met dit adres en vragen of dit klopt.
Heb ik dus al gedaan maar geen reactie helaas.
Maar als het bewust een fout adres is gaat die natuurlijk ook niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Vliegvlug schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:57:
Dan zal ik moeten uitzoeken of dit nog kan, want Aliexpress had al een dispuut resolved..
Jij bent toch de enige die een dispute op resolved kan zetten?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vliegvlug schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:57:
[...]

Dan zal ik moeten uitzoeken of dit nog kan, want Aliexpress had al een dispuut resolved omdat de maat niet overeenkwam met wat de verkoper aangaf en de uitkomst daarvan was terugsturen en geld terug krijgen.
Waarom zou Ali dan niet nog meer tot hulp kunnen zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vliegvlug schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:59:
Dan dus Ali weer raadplegen. Die kan jou als enige verder helpen in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
CH4OS schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:02:
[...]
Dan dus Ali weer raadplegen. Die kan jou als enige verder helpen in deze.
Inmiddels gedaan, ze gaan het uitzoeken en de teller die nu loopt voor het verzenden verlengen.
Dat laatste is nu nog niet gedaan overigens maar ga er maar vanuit dat ze dat doen voor die op nul staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:55
18 als in 18 dagen of 18 uur? 18 dagen is meer dan genoeg tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
loki504 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 17:34:
18 als in 18 dagen of 18 uur? 18 dagen is meer dan genoeg tijd.
Had me niet gerealiseerd dat die teller de eenheden niet aangeeft maar dat is natuurlijk ook niet nodig als hij beweegt, zijn namelijk uren-minuten-seconden.
18 uur dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:55
Ooh ja dan is verlengen wel handig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
*knip* Offtopic.

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 13-12-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-07 13:22
Vliegvlug schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 16:59:
[...]

Ik heb geen idee hoe een postbus in Spanje werkt maar zou er dan niet iets van postbus in het spaans bij moeten staan?

Heb het adres uiteraard ook via google proberen te vinden maar gen enkele hit, wat ik wel zou verwachten als het een legitiem Aliexpress return center is.

[...]

Als de verkoper niet reageert dan moet je een dispuut aanmaken bij Ali en gelijk aangeven dat dit tijd kost waardoor je verlengde retour-tijd wilt.
Of je vraagt de verkoper naar zijn directe adres om de zending aan te retourneren. Al zullen ze dit niet snel doen, want achter de schermen hebben ze zelf meestal geen voorraad/opslag en zijn dit soort ‘veropers’ allemaal kleine middle-men die tussen jou en de fabriekjes zitten. Alibaba zit daar ook vol mee.

En je kunt overwegen om de zending aangetekend en verzekerd te versturen. Dit kost misschien €5,00 meer maar dan heb je sowieso bewijs van aanname zending en raakt het zoek dan kun je de schade claimen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Inmiddels inderdaad een dispute aangemaakt via Ali express zelf, de countdown teller hebben ze overigens niet verlengd zoals ze gisteren zeiden maar dat zou geen probleem moeten zijn gaven ze aan.
We gaan het zien.
Pagina: 1