Metalstud op een bestaande vloer met vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-05 07:45
We hebben binnenkort onze nieuwbouwwoning. Nu wil ik op zolder op een later stadium zelf m’n binnenwanden plaatsen. Dus, het is dan de vraag waar de buizen van de vloerverwarming lopen.

Normaal boor je de metalstud wanden vast. Maar, ik ga boren, ik krijg een fontein. Dat wil niemand.

Zijn er mensen hier die een soortgelijke situatie hebben gehad. Hoe heb je dit opgelost? Verlijmen? Of eerst een houten balk vastlijmen en daar de metalstud in monteren?

[ Voor 83% gewijzigd door Martindo op 13-12-2024 15:29 . Reden: Bericht was nog niet af ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 16:00
Als je weet waar de vloerverwarming zit zou je er naast kunnen boren. Maar ik denk dat lijm (High tack kit) een veiligere oplossing is. Misschien is het dan wel verstandig om de cementvloer op die plaats voor te strijken om de hechting van de lijm te bevorderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twimj
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:39
Afgelopen week hebben we dit hier opgelost met een warmtebeeld camera, verwarming aan en vervolgens de leidingen overtekenen op de vloer. Kan bijna niet mis gaan, hier in ieder geval geen fonteinen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoosB
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:19
Huur t.z.t. een goed infrarood camera waarmee je de vloerverwarming kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:11
Heb je op de zolder vloerverwarming? Ik heb thuis op de begane grond en 1e verdieping wel vloerverwarming, maar op de zolder niet.
Als je daar inderdaad vloerverwarming hebt zou je de vloer warm kunnen stoken en dan met een warmtebeeld camera kijken waar de leidingen lopen en dat aftekenen. Dan kan je daar tussen de metalstud vastzetten.

Wat de rest dus ook al zegt :D

Hail to the king baby!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:56
Vloer laten afkoelen en dan de vloerverwarming aanzetten en met een warmtebeeld camera kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y76o3mkLC9UDcwEGJlkeJ9Ttkk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ESOGxeNfRXp14Zy4SWgJ6BH.jpg?f=fotoalbum_large

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:44

ericplan

5180 Wp PV

@Martindo Wat dacht je ervan om het U-profiel te kitten met https://www.polvobv.nl/nl...press-zwart-290ml-3191776
Wat @simson0606 zegt dus.
Afbeeldingslocatie: https://www.ez-catalog.nl/Asset/1f72d0254bd645ff98ad4d0cf6ae36cd/ImageFullSize/D0026763.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ericplan op 13-12-2024 15:55 ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-05 16:28
Ik heb het zelf opgelost door de profielen rechtstreeks op de vloer te lijmen. Staat er nog steeds en net zo stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:59
Paar goede dotten High tack kit inderdaad. Er komen amper horizontale krachten op een muur, dus veel heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:14
High Tack, human touch

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je wilt boren maar je hebtgeen warmtebeeld camera of kan/wil die niet regelen. spuit met een plantenspuit de afwerkvloer nat dan zie je de buizen ook als het water weer opdroogd. aftekenen en je ziet het waarschijnlijk over jaren weer als je onder je vloerafwerking kijkt. maar voor dit klusje is in basis hightack prima.
Pagina: 1