Unifi server ziet toestellen niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVNSYS
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-01 13:58
Goede namiddag,

sindskort heb ik enkele Unifi toestellen in onze woning geplaatst en deze werken perfect. Nu heb ik de software op een nieuwe PC geïnstalleerd en deze vind mijn accespoints blijkbaar niet. Iemand die me kan helpen met het achterhalen van de oorzaak ?

Bedankt !

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FUf8ePprFxsLICRoGC8RSWKtiXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WbUN4ESiDyWzLKLnPqGRLS95.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:25
je moet de backup van de ouder controller restoren in de nieuwe software.

Of je moet alles factory resetten en het opnieuw obouwen en in de nieuwe controller adopten

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat heb je zelf al gezocht? Wat heb je al geprobeerd? Wat meer eigen inzet mag ook wel. Dit is zeer makkelijk op te lossen als je even de handleiding/documentatie van Unifi leest.

Dit is niet een forum waar je even een vraag kan dumpen en zoiets kan hebben "Nu is mijn werk gedaan" :+

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 13-12-2024 15:07 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Je moet ze eerst loskoppelen van de oude controller of de settings van de oude controller meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Unifi apparatuur mag maar aan een controller gekoppeld zijn. Je hebt nu een lege controller geïnstalleerd en je access points hebben geen weet daarvan. Ze communiceren middels een zogenaamde inform URL naar de controller waar ze aan gekoppeld zijn en zonder die aan te passen praten ze nergens anders mee.

Oplossing? Backup van je oude controller maken en die inlezen op de nieuwe, of alles factory resetten en opnieuw beginnen.

Tip: zet de controller niet op je pc maar op een apparaat dat niet zomaar vervangen of geherinstalleerd wordt, zoals bijv. een raspberry pi.

[ Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 13-12-2024 20:55 ]

I reject your reality and substitute my own