Extra voorwaardes toevoegen aan Formule

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajinChaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-04 10:48
Hoi,

Ik ben al een tijdje bezig met een formule waar ik niet helemaal uitkom.

Het gaat om deze formule:

code:
1
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN([@[Geplande ZPB]];'Beschikbaar'!A:A;1;ONWAAR)=[@[Geplande ZPB]];ONWAAR())

De bovenstaande formule werkt goed. Ik wil de Formule zo aanpassen dat hij ook het volgende kan doen:

- Als er in het blad "Beschikbaarheid" in kolom E een datum overeenkomt en in het hoofdblad "Data" in kolom "i" staat "Groot", dan is het "waar". Als er "Klein" staat hoeft er dus geen rekening mee gehouden worden met Kolom "E" in blad "Beschikbaarheid". Bij de datums met "Feestdag" zijn ze bij groot/klein altijd "waar" als de datums overeenkomen.

Alle hulp is welkom!

[ Voor 39% gewijzigd door MajinChaos op 13-12-2024 16:57 . Reden: Plaatjes verwijderd, niet meer van toepassing. ]

Beste antwoord (via MajinChaos op 13-12-2024 16:55)

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 07:24
Zoiets:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
=ALS(
   EN(
      VERT.ZOEKEN([@[Geplande ZPB]];'Beschikbaarheid VS_SO'!A:A;1;ONWAAR)=[@[Geplande ZPB]],
      OF(
         EN(
            Data!I2="Groot",
            VERT.ZOEKEN([@[Geplande ZPB]];'Beschikbaarheid VS_SO'!E:E;1;ONWAAR)=[@[Geplande ZPB]]
         ),
         Data!I2="Feestdag"
      )
   );
   WAAR;
   ONWAAR
)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 07:24
Zoiets:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
=ALS(
   EN(
      VERT.ZOEKEN([@[Geplande ZPB]];'Beschikbaarheid VS_SO'!A:A;1;ONWAAR)=[@[Geplande ZPB]],
      OF(
         EN(
            Data!I2="Groot",
            VERT.ZOEKEN([@[Geplande ZPB]];'Beschikbaarheid VS_SO'!E:E;1;ONWAAR)=[@[Geplande ZPB]]
         ),
         Data!I2="Feestdag"
      )
   );
   WAAR;
   ONWAAR
)