WA verzekering 25 - 30 jarige - 20+ auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-05 06:58
Sinds een jaar ben ik in het bezit van een Ford Focus uit 2001.
Prima auto maar wel 23 jaar oud. Vorig jaar had ik nog 0 schadevrije jaren en was ik 24 jaar oud.
Woonachtig in regio Den Haag, kwam de laagste WA premie toen uit op €59 bij Interpolis (via Rabobank als tussenpersoon). Vergeleken met andere verzekeringen is dit relatief laag. Nu zijn we een jaar verder en ik heb al bericht gekregen dat de verzekering vanaf komende maand naar €51 gaat. Goed nieuws, zeker gezien het nieuws dat de premies zeer waarschijnlijk zullen stijgen. In principe zit ik dus goed. Om de premie te incasseren dien ik echter een Rabo rekening te hebben en die kost sinds vorig jaar €3,20 per maand. Daarnaast heb ik nog een ING rekening en deze is gratis zolang ik nog studeer. In principe zijn de kosten voor de rekening nihil maar ik vind het idee dat ik alleen een Rabo rekening heb om de premie af te laten schrijven niet echt ideaal. Daarom ben ik nog verder gaan zoeken.

Ik kwam terecht bij FBTO. Daar is de premie per maand (inc. assurantiebelasting) €56, dus hoger dan de premie die ik zometeen ga betalen, echter hebben ze een zogenaamde Rijstijlverzekering waarbij je korting krijgt als je 'normaal' rijdt, oplopend tot 30%. Het schijnt dat ze deze een tijdje hebben aangeboden maar dat ze die op dit moment wegens technische redenen niet aan kunnen bieden.

Mijn vraag is; Wie zit er in dezelfde situatie ('oude' auto en relatief weinig schadevrije jaren) en hoe hoog is de premie die jullie betalen? Ik denk dat ik nu al prima zit, maar ik ben wel benieuwd of hier mensen zijn die zo'n rijstijlverzekering bij FBTO hadden/hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:42
wat een topic. Ik heb echt nog nooit gehoord dat je een rekening bij een specifieke bank moet hebben voor een verzekering...

en ik weet dat je op de kleintjes moet letten, maar waar gaat het over... 3 euro, oftewel 1,5 liter benzine per maand...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:49
Voor deze bedragen zou ik de moeite niet doen. 1x per maand een blikje cola is duurder. Kan natuurlijk niet op je bankrekening kijken maar als je er dit voor over hebt om 3 euro per maand uit te sparen is het dan wel verstandig om een auto te hebben? Helemaal in Den Haag waar je alles zowat op de fiets kunt en waar het OV gewoon goed schijnt te zijn?

Zo'n rijstijl verzekering moet je niet aan beginnen, 1x uitwijken voor een andere idioot en je premie gaat omhoog omdat er een plotselinge beweging of hard remmen gedetecteerd wordt. Of je rijd braaf 100 op de snelweg maar GPS plaatst je op de parallelweg ernaast waar je 60 mag.

De meeste besparing haal je uit schadevrije jaren en je eigen leeftijd. Mijn 6 jaar oude Ford Focus allrisk verzekeren kost mij 43 euro per maand bij Allianz, 12 jaar schadevrij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
Wellicht ten overvloede; het ging mij meer om het idee dat ik een rekening in stand houd enkel voor het afschrijven van de premie. Dit is eenmaal hoe de Rabobank deze verzekering heeft ingericht.

Ik snap dat het wordt opgevat als dat de €3,- een verschil zou maken, maar dat het ging mij niet om €3,-
Vanaf januari betaal ik dus €51,- en dus die €3,- voor de rekening maakt €54,- voor de WA verzekering.
Nu heb ik gelezen over de 'Rijstijlverzekering' van FBTO waar men in theorie tot 30% mee kan besparen, en dat sprak mij gewoon aan. Dat zou betekenen dat de premie - met maximale korting - uit zou komen op €46 * 0,7 * 1,21 = €39. Dat zou wellicht wel de moeite zijn om over te stappen.

FBTO biedt deze verzekering op dit moment echter niet aan, dus ik laat de situatie gewoon zoals deze nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 08:49
Wat zegt de FBTO als je ze belt en zegt dat je je bankrekening nummer wilt wijzigen?

Heb nog nooit van zoiets gehoord, is dat een speciale actie geweest tussen FBTO en Rabobank ofzo?

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 13-12-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
jor177 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:38:
Wellicht ten overvloede; het ging mij meer om het idee dat ik een rekening in stand houd enkel voor het afschrijven van de premie. Dit is eenmaal hoe de Rabobank deze verzekering heeft ingericht.

Ik snap dat het wordt opgevat als dat de €3,- een verschil zou maken, maar dat het ging mij niet om €3,-
Vanaf januari betaal ik dus €51,- en dus die €3,- voor de rekening maakt €54,- voor de WA verzekering.
Nu heb ik gelezen over de 'Rijstijlverzekering' van FBTO waar men in theorie tot 30% mee kan besparen, en dat sprak mij gewoon aan. Dat zou betekenen dat de premie - met maximale korting - uit zou komen op €46 * 0,7 * 1,21 = €39. Dat zou wellicht wel de moeite zijn om over te stappen.

FBTO biedt deze verzekering op dit moment echter niet aan, dus ik laat de situatie gewoon zoals deze nu is.
ANWB heeft ook zo'n verzekering voor als je graag je persoonlijke data, privacy en rijgedrag wil wisselen voor een tientje korting. En als je een keer een noodstop moet maken moet je daarna gaan bellen om uit te leggen dat het echt nodig was en je niet je korting wil kwijtraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
FastFred schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:53:
Wat zegt de FBTO als je ze belt en zegt dat je je bankrekening nummer wilt wijzigen?

Heb nog nooit van zoiets gehoord, is dat een speciale actie geweest tussen FBTO en Rabobank ofzo?
Het is de Rabobank die optreedt als tussenpersoon voor Interpolis waar ik mijn verzekering op dit moment heb. Dit is een voorwaarde van de 'Autobewust' verzekering.

FBTO is de verzekeraar die de 'Rijstijlverzekering' in het verleden heeft aangeboden maar de techniek (lees: pod die bluetooth verbinding maakt met je telefoon tijdens het rijden) werkt nu niet. Daarom bieden zij deze verzekering nu niet aan. Ik was alleen benieuwd of er mensen zijn die deze verzekering al hebben, maar die kans ik klein.

Voor nu laat ik alles zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jor177
t14wo schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:58:
[...]

ANWB heeft ook zo'n verzekering voor als je graag je persoonlijke data, privacy en rijgedrag wil wisselen voor een tientje korting. En als je een keer een noodstop moet maken moet je daarna gaan bellen om uit te leggen dat het echt nodig was en je niet je korting wil kwijtraken.
Klopt, maar die komt op €54 met maximale korting. Conclusie is dus; lekker houden zoals het nu is. De verzekering die in nu heb kan niet (in de basis) goedkoper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:09
Niet de club met de beste naam, maar wat ik gedaan heb is de goedkoopste verzekering opzoeken en die oversluiten naar Promovendum met hun overstapactie:
https://www.promovendum.n...ng/korting-20#voorwaarden
Pagina: 1