Probleem oplevering keuken

Pagina: 1
Acties:

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:23
Beste klussers,

Niet gedacht dat er een probleem zou ontstaan bij het oplevering van mijn nieuwe keuken, helaas toch de werkelijkheid. Inmiddels speelt dit al een aantal dagen en ben benieuwd waar ik aan toe ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xnrrLvaQBAtiGXp2KAMdG0TDMi0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yIkQhwoPka851B90TBAOf8hD.png?f=user_large

Bijgevoegd een plaatje van de situatie (mijn teken skills laten het afweten..). Deze zal ik eerst toelichten.
In de rechthoeken die zwart gekleurd zijn zit de keuken (kasten, spoelbak, kookplaat etc..). Erboven zit de woonkamer en aan de onderkant de bijkeuken.
De paarse rechthoeken boven en aan de linkerkant van de keuken waren de oorspronkelijke muurtjes die er al zaten ter afscheiding (bij de oude keuken).

Met de keukenzaak heb ik toen besloten het blad van de keuken over het muurtje door te laten lopen richting de woonkamer (boven) om er een soort bar van te maken. Aan de linkerkant zou het blad precies op het muurtje komen (links).

Tussen ontwerp en definitief tekenen is er een mannetje van de zaak geweest om alles op te meten (inclusief muurtje), ook alle hoeken. Daarna is het ontwerp defintief gemaakt en ondertekend.
Dinsdag is de nieuwe keuken geinstalleerd en helaas is er toen een probleem ontdekt.
Het lage muurtje links (waar je de keuken binnenloopt die is niet helemaal recht. Om je een idee te geven, dit stukje is 70 cm lang en op die volle lengte zit er een verschil van anderhalve cm tussen. Dat muurtje is dus niet "recht". Gevolg is nu dat het blad dat erop ligt aan een kant precies op het muurtje ligt en aan de andere kant het muurtje anderhalve cm uitsteekt.

De installateur en ik hebben ter plekke beiden gebeld naar de keukenzaak. Met als antwoord dat ze niets konden doen en het toch echt mijn verantwoordelijkheid was. Het contract gelezen en daar staat inderdaad in dat ik na het tekenen ervoor moet zorgen dat het getekende plaatje precies matched met de werkelijkheid.

Echter vind ik het niet helemaal fair en vandaar vraag ik naar eventuele andere meningen om te kijken of dit kans maakt als ik het bij rechtsbijstand voorleg.

Zoals ik het zie: Ik heb gekozen voor montage en installatie. Hierdoor was ik logischerwijs verplicht om de keukenzaak alles te laten opmeten. De keukenzaak heeft een professional laten langskomen die alles heeft opgemeten. Het lage muurtje bij de keuken is er altijd al geweest. Deze was door professional ook op te meten.
Ik als leek ga er vanuit dat iemand die dit als beroep doet ook hierop let. Het is logisch van mij te verwachten dat de leidingen op de juiste plekken zitten (makkelijk te meten). Echter lijkt het mij minder logisch van mij te verwachten dat ik deze anderhalve cm afwijking zelf opmerk.

Ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.
De keukenzaak is wel met een oplossing gekomen. Ik kan een nieuw blad bestellen en laten installeren door hun, dit zal echter wel ongeveer 30% aan de prijs van de keuken toevoegen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

Dus linker muurtje steekt dus naar binnen /je keuken in waardoor je blad oversteekt aan het uiteinde van je blad?

Hoe was dit dan vroeger? Das best uit het lood namelijk. Dat moet toch in de oude situatie opgevallen zijn.

En waar bestaat dat muurtje uit en kan je m opvullen bijvoorbeeld?

Ik mis eigenlijk gewoon een foto ipv een tekening niet eigenlijk dus niets toevoegd aan de discussie.

[ Voor 13% gewijzigd door Barrycade op 13-12-2024 00:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22
Dit is suf van zowel inmeter als klant. Je laat zoiets standaard over de hele lengte oversteken omdat nooit iets recht is, en als het echt gelijk moet lopen dan houd je daar van tevoren rekening mee.

Natuurlijk ga je geen kapitaal uitgeven of eisen voor een kleine oversteek. Dat is onredelijk.

Als je het niet mooi vindt (na een maand proberen bijvoorbeeld) dan vul je zo'n muurtje een beetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Barrycade schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:05:
Dus linker muurtje steekt dus naar binnen /je keuken in waardoor je blad oversteekt aan het uiteinde van je blad?

Hoe was dit dan vroeger? Das best uit het lood namelijk. Dat moet toch in de oude situatie opgevallen zijn.

En waar bestaat dat muurtje uit en kan je m opvullen bijvoorbeeld?

Ik mis eigenlijk gewoon een foto ipv een tekening niet eigenlijk dus niets toevoegd aan de discussie.
Ivm eventuele herkenbaarheid de foto toegevoegd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dit is dus het blad dat op het muurtje zit. Aan de kant van waaruti de foto genomen is steekt het blad een cm uit. Als je naar voren gaat zie je dat het muurtje een halve cm uitsteekt.
Het muurtje is van gipsblok gemaakt.
In de oude keuken was dit muurtje iets hoger en de keuken zat er tegenaan. In de nieuwe situatie was het de bedoeling dat het blad op het muurtje zou komen te zitten.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het muurtje kan je opdikken met stuc, maar als ik de TS goed lees is het blad te kort en steekt het muurtje uit onder het blad weg.

Edit: foto zegt genoeg. Denk dat muurtje slopen en recht weer opbouwen goedkoper is dan wat de keukenboer vraagt voor een nieuw blad.

[ Voor 34% gewijzigd door _JGC_ op 13-12-2024 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
_JGC_ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:13:
Het muurtje kan je opdikken met stuc, maar als ik de TS goed lees is het blad te kort en steekt het muurtje uit onder het blad weg.
Precies de foto is misschien niet zo goed. Maar met camera focus is dit lastig vast te leggen. Je ziet het muurtje en daarbovenop het blad. Naar mij toe steekt het blad wat uit. Ga je naar voren toe dan zie je dat het tegenovergestelde gebeurd. Muurtje komt tevoorschijn.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Schuurmachien en een bouwstofzuiger.
20 min werk maximaal.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
Dat het muurtje onder het blad uitsteekt kan niet. Dan is het gewoon verkeerd ingemeten.

De simpelste oplossing is inderdaad het muurtje aanpassen. Hoeft niet eens helemaal gesloopt te worden, want je beitelt of schuurt er zo wat af (los van evt stucprofiel) wat je vervolgens weer netjes afsmeert.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 13-12-2024 00:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:15
Rukapul schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:19:

De simpelste oplossing is inderdaad het muurtje aanpassen.
En dan heeft-ie weer een gapende kier met de vloer die er al in ligt. Zo blijf je leuk bezig.

Muur afscheuren, dikke plint onderop en lekker gaan wonen in je huis. Elk huis heeft wel zoiets, dat heet karakter.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 23-05 18:08
Skynett schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 01:08:
[...]

En dan heeft-ie weer een gapende kier met de vloer die er al in ligt. Zo blijf je leuk bezig.

Muur afscheuren, dikke plint onderop en lekker gaan wonen in je huis. Elk huis heeft wel zoiets, dat heet karakter.
Natuurlijk niet, dat muurtje kan prima een kleine bolling krijgen. gipsbeton blokken zijn zo zacht dat je met schuren en bijsmeren er net zoveel mee kunt als een homp klei op de werkbank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:25
champion16 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 23:57:
Tussen ontwerp en definitief tekenen is er een mannetje van de zaak geweest om alles op te meten (inclusief muurtje), ook alle hoeken. Daarna is het ontwerp defintief gemaakt en ondertekend.
...
Het contract gelezen en daar staat inderdaad in dat ik na het tekenen ervoor moet zorgen dat het getekende plaatje precies matched met de werkelijkheid.
Als de maten jouw verantwoordelijkheid zijn, waarom stuurt de keukenzaak dan iemand om te meten? Kennelijk mag je volgens de keukenzaak niet vertrouwen op die metingen. Wat heb je er dan aan?

Het muurtje en het blad staan onder een bepaalde hoek tov elkaar. Wat zou je precies willen van de keukenzaak? Een blad waarbij ze rekening houden met de hoek van het muurtje? Dat ze het muurtje aanpassen?

Ik denk dat de keukenzaak zich hier iets te makkelijk van afmaakt. Als je er echt niet uitkomt, wordt het natuurlijk lastig. Soms helpt het als je een rechtsbijstandverzekering hebt. Je kunt een ingebrekestelling sturen etc. Maar dan wordt het iets van de lange adem, met onzeker resultaat.

Je kunt het ook onder protest accepteren, en zelf het muurtje aanpassen. Dat geeft sneller resultaat. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn verschillende dingen.

Maar misschien eens beginnen met nogmaals te informeren bij de keukenzaak of ze iets voor je kunnen betekenen. Het hoeft niet per se een nieuw blad te zijn. Als ze het muurtje kunnen aanpassen, zou het ook opgelost zijn. Je kunt eventueel aangeven dat je vertrouwen had in hun metingen en daarom niet nogmaals zelf hebt (laten) nameten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:01
paQ schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:18:
Schuurmachien en een bouwstofzuiger.
20 min werk maximaal.
Dit is de snelle oplossing, andere oplossing is muurtje afbreken en opnieuw maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 06:37
Heb je het blad nu strak tegen de andere muur aanliggen? (De rechtse muur op je tekening?) Moet daar nog een achter plaat getegeld worden? Anders kun je daar nog wel 8mm winnen.

Wat voor muurtje is het? Cellenbeton? Anders gewoon de grove vlak schijf erover en op maat stucen.
Over de oorzaak, beetje naïef van beiden partijen om dit niet goed in te meten. Daarbij mag je naar mijn mening van een Keulen oer die komt inmeten verwachten dat ie hier rekening mee houd. Je kan niet van een klant verwachten dat die enige technische kennis heeft.

[ Voor 51% gewijzigd door HanM op 13-12-2024 07:40 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:01
Rukapul schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 00:11:
Dit is suf van zowel inmeter als klant keuken verkoper.
Fixed.

Dat zijn de vaklui waarmee de wensen besproken zijn en die nu prutswerk geleverd hebben.

Klant is een leek die dik betaald voor het werk van de vaklui en mag er daarom van uitgaan dat inmeten goed gebeurt en de risico's van fouten daarbij volledig bij de opdrachtnemer liggen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:52
@champion16
Zoals hierboven al gezegd, pas het muurtje aan zodat deze niet meer uitsteekt.
Ik zou sowieso iets aan dat muurtje doen, want die staat op een hele kwetsbare plek. De kans op beschadigingen is groot want de looproute loopt er langs.
Dus afwerken met iets wat makkelijk schoon te maken of te repareren is, is een mooie oplossing om dit direct op te lossen.
Mocht er nog een stucadoor in je huis komen, kan die dit direct meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 17:45
Een (hand)bandschuurmachine huren met het grofste schuurpapier. Stofzuiger op het apparaat aansluiten en schuren tot het muurtje naar je zin is. Ik schat 15 min. werk want gipsblokken zijn zacht. Daarna het muurtje met struktuurverf afwerken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:32
Gelijk is ongelijk en gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen :+

Zoiets perfect laten aansluiten is zo goed als onmogelijk, dat had de keukenboer moeten weten.
Ik ben het eens met andere posters dat opschuren hier de meest logische oplossing is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• champion16
Allen enorm bedankt voor de feedback.
Zal niet op iedereen kunnen reageren, maar ik denk dat t beste inderdaad zal zijn om een cm van het muurtje af te schuren. Waardoor het blad er niet meer uitsteekt.

@MallePietje Dat is dus eigenlijk ook mijn mening. Ik vertrouw(de) erop dat een keukenzaak en een professional het wel goed zouden meten. Zeker omdat het verplicht was het te laten opmeten. Het lage muurtje lag er in de oude keuken al in, dus dat is niet iets nieuws wat erbij is gekomen. Maar dit staat op de officiele tekeningen die we samen hebben ondertekend.
Van een klant kan je wel verwachten om leidingschema na te lopen. Bijvoorbeeld of de gaskraan op x hoog en y afstand van de muur zit. Maar zo een klein verschil in een zijde van t muurtje dat heeft de inmeter dus ook niet gezien.

Ik ben verder niet met gestrekt been ingegaan bij de zaak. Zowel de inbouwer (ingehuurd door zaak), als ik hebben ongeveer een uur aan de telefoon gehangen met ze. Ik ben niet gaan dreigen, maar heb alleen gevraagd hoe dit opgelost zou kunnen worden. En toen werd er dus kort gezegd dat het mij een paar duizend zou kosten. En nadat ik de inmeter aanhaalde werd mij verteld dat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben voor alles..

Gelukkig is de rest van de keuken wel mooi en top :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:35
Dit is gewoon niet goed ingemeten, waarschijnlijk weer iemand langs gestuurd die wel dacht even in te kunnen meten, het komt veel voor in de keukenwereld. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Ivow85 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 07:45:
[...]

Fixed.

Dat zijn de vaklui waarmee de wensen besproken zijn en die nu prutswerk geleverd hebben.
Eens hoor. Voor de foto leek het te gaan dat het blad uitsteekt wat op zich mag. Op de foto steekt echter het uurtje uit wat niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Aan jouw L-keuken te zien lijkt mij dat het blad haaks is?
als je muurtje uitsteekt zit daar een probleem denk ik.

Nu zou het dat de inmeter niet op 2 punten gemeten, maar in het midden. En dat lijkt ook ongeveer de plek te zijn waar die gaat wijken. J

je kan je blad opmeten en kijken of dat overeenkomt met tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Millie-ano schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 11:12:
Aan jouw L-keuken te zien lijkt mij dat het blad haaks is?
als je muurtje uitsteekt zit daar een probleem denk ik.

Nu zou het dat de inmeter niet op 2 punten gemeten, maar in het midden. En dat lijkt ook ongeveer de plek te zijn waar die gaat wijken. J

je kan je blad opmeten en kijken of dat overeenkomt met tekening.
Dat. Ik denk dat een niet haaks blad ook OCD-technisch onwenselijk is.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

FabianGTI schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:59:
Dit is gewoon niet goed ingemeten, waarschijnlijk weer iemand langs gestuurd die wel dacht even in te kunnen meten, het komt veel voor in de keukenwereld. 8)7
Tjah, wij gaan massaal voor de goedkoopste winkel waar je 80% korting krijgt als je nu tekent. En dan is de nazorg kut, de kwaliteit ruk en ben je uiteindelijk duurder uit dan bij een ander, maar het gevoel van een goede deal maakt blijkbaar veel goed.

Als we kwaliteit eisten zouden ketens als de Mandemakersgroep niet meer bestaan.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19:25
champion16 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 08:58:
Ik vertrouw(de) erop dat een keukenzaak en een professional het wel goed zouden meten. Zeker omdat het verplicht was het te laten opmeten.
En ik vermoed dat jij zelf niet de opmeter hebt mogen uitkiezen.

Ik ben geen jurist, maar ik kan me voorstellen dat het nog zinvol is om er een brief aan te wijden. Als al duidelijk is dat ze weigeren de keuken goed op te leveren, zou je misschien een schadevergoeding kunnen eisen. Er zitten wel wat juristen op het forum die misschien iets kunnen adviseren als je dat de moeite waard zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

En dan? Een schuin afgezaagd blad omdat er een krom muurtje staat?

Suck it up, blijkbaar is er nog een verbouwing aan de gang, dus of zelf met stuc en schuren aan de gang of de stucadoor.

Denk dat de focus wat verkeerd ligt in deze discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haboeri
  • Laatst online: 22-05 21:59
Precies, dat muurtje is gewoon krom. Kan je je keuken leverancier niet kwalijk nemen. Je wilt toch ook geen blad wat niet haaks is? Daarmee is het probleem misschien uit het zicht onttrokken maar zeker niet opgelost.
Dus, steek niet je energie in brieven schrijven naar je keukenboer en je hoeft ook je rechtsbijstand er voor in te schakelen. Maak het muurtje recht en het is opgelost op de juiste manier 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:10

mjl

Ugh

Haboeri schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:16:
Precies, dat muurtje is gewoon krom. Kan je je keuken leverancier niet kwalijk nemen. Je wilt toch ook geen blad wat niet haaks is? Daarmee is het probleem misschien uit het zicht onttrokken maar zeker niet opgelost.
Dus, steek niet je energie in brieven schrijven naar je keukenboer en je hoeft ook je rechtsbijstand er voor in te schakelen. Maak het muurtje recht en het is opgelost op de juiste manier 👍
Muurtje stond er al bij inmeten, daar had de inmeter beter zijn werk moeten doen.

Muurtje aanpassen blijft het snelste en goedkoopste qua oplossing, vraag de keukenvloer het te doen of je wat korting te geven of een mooi koffiezet apparaat bijv.

-------

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:17
Je meet toch altijd het langste punt/afstand?
En dan overleg je even met de klant dat de muur niet recht is.

Ik zou dit aan de keukenzaak laten om op te lossen/schuren/enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Ik zou er met gestrekt been in zijn gegaan, want het is de deskundigheid van de keukenboer dat muren nooit recht zijn en dat deze oplossing dus gedoemd zou zijn om te falen. Je hebt namelijk naast het ontbreken van de aansluiting nog een tweede probleem: als er iemand omvalt dan stroomt alles langs je muurtje ipv dat het op de grond valt en daarom hadden ze je moeten adviseren dat blad ruim over te laten steken, een centimeter of vijf op zijn minst.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
muurtje inkorten en/of een stol ertegenaan in hetzelfde spul als je blad? nieuw blad lijkt me een beetje teveel van het goede.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:01
Haboeri schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 18:16:
Muurtje is krom, dat constateert de inmeter als hij zijn werk goed doet. En dan vindt er even overleg plaats hoe dat dan opgelost moet worden. Want het wijkt af van tekening.
Juist een inmeter en keukenleverancier moeten weten dat bestaande situaties nooit 100% haaks en (lood)recht zijn en er dus op bedacht hier extra aandacht nodig was voor een nette afwerking.

Inmeten, plaatsen en vervolgens doen alsof de klant verantwoordelijk is, is echt niet correct. Afgesproken is dat het blad gelijk zo lopen met het muurtje en dat is nu niet het geval. Dus moet de keukenleverancier kosteloos voor redelijk herstel zorgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Ivow85 op 14-12-2024 13:08 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbasten82
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22-05 08:24
Dat het muurtje uitsteekt is de verantwoordelijkheid van de keukenboer, technisch gezien is het blad namelijk niet lang genoeg. Dat het muurtje niet recht is, is een beetje grijs gebied in mijn ogen.

De persoon die is komen inmeten had moeten constateren dat het muurtje niet recht is om zo met jou een oplossing te bedenken, aangezien je het blad nooit schuin wil laten lopen.

Hoe dan ook had je zelf dan het muurtje moeten aanpassen, maar dan was dat van te voren geweest en had je samen met de keukenboer / inmeter de juiste oplossing kunnen kiezen.

Dat de keukenboer zich zo verschuilt achter de tekeningen vind ik stuitend, de tekeningen worden gemaakt zodat de aansluitingen op de juiste plaats komen. Als die dan niet op de juiste plaats zitten. staan ze in hun recht omdat er tekeningen zijn, niet omdat er een bestaand muurtje verkeerd is ingemeten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• champion16
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@champion16 heb je het volledige bedrag al betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
/De paarse rechthoeken boven en aan de linkerkant van de keuken waren de oorspronkelijke muurtjes die er al zaten ter afscheiding (bij de oude keuken).

Met de keukenzaak heb ik toen besloten het blad van de keuken over het muurtje door te laten lopen richting de woonkamer (boven) om er een soort bar van te maken. Aan de linkerkant zou het blad precies op het muurtje komen (links).

En op welk moment is dat muurtje gestuukt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:15
Zo'n muurtje is echt zelden echt recht/haaks. Dat hoort degene die komt inmeten na te kijken en te controleren. En als ie het dan al zo doorzet, moet ie op zijn minst het blad tot het verste punt laten lopen en niet de muur uit laten steken. Want dat is veel makkelijker bij het goed afwerken.

En of de keukenboer dit had aan moeten passen of jij maakt me daarbij weinig uit, ze hadden het gewoon vooraf moeten melden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-05 14:05
Ai, dat is de reden dat ik voor een lokale keukenzaak ben gegaan. Haast geen enkele muur in (bestaande) bouw is recht.

Goed einde: Hier stond een muur 7cm verkeerd. Vloer lag al, geverfd etc. Aannemer had in een week de muur ingezaagd, netjes electra verplaatst, nieuw stuc, en de vloer aangeheeld. Dus maak je geen zorgen. Dit 'kan' gewoon mooi worden weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:54
1,5-2cm over een lengte van 60cm zit bij in de categorie schots en scheef en dat ziet ieder timmermansoog en dat zijn er meer dan 1 op de 100. Iemand die komt inmeten hoort minimaal 2 timmermansogen te hebben. Hoe je er juridisch voorstaat, weet ik niet, maar dit is slecht inmeet-werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:35
Dit scheve blad heeft niets met je leidingwerk te maken, daar kunnen ze het dan niet op verhalen.
Het werk is uitgevoerd door een incompetente inmeter.

Alle bladen zijn gewoon perfect op maat te maken, mits het goed ingemeten wordt. Welk blad is dit?

Als ik zelf een meubel inmeet neem ik daarom ook altijd het volgende mee:
Rolmaat
Kruislijnlaser
Digitale gradenboog
Afstandmeter

Met de gradenboog had dit euvel simpel gevonden kunnen worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• champion16
Members only:
Pagina: 1