Toon posts:

Videokaart met tv-out of een videokaart+tv-kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe videokaart kopen (een GFII gts of zo) en ik vroeg me af of ik beter een kaart met tv-out of een kaart zonder en een losse (goedkope, bv een miro van 130,-) tv-kaart kan kopen. Het gaat om DIVX en DVD's te kunnen afspelen op de TV.

Ik heb een al een IR ontvanger en voor het geluid een 5.1 geluidskaart (op m'n stereo aangesloten). Via de search kom ik er niet echt uit wat voor mij de beste keuze zou zijn. Qua kosten zou het elkaar denk ik niet veel ontlopen.

Verwijderd

Met een TV-kaart kun je alleen TV kijken op je monitor, geen DIVX op je TV afspelen |:(

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 11:50

RgR

Voor hetgeen wat jij wil (computerbeelden op tv bekijken) moet je een videokaart hebben met TV-OUT. Een tv-kaart is voor een heel ander doel gemaakt: namelijk om TV-beelden op je computer te krijgen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me hier nooit echt in verdiept dus dat wist ik niet. Klinkt achteraf wel logisch. Ik had echter gehoord dat het beeld op tv beter was met een losse kaart ipv de tv-out van de videokaart. Wat voor kaart zou dat dan zijn en wat zou deze ongeveer kosten?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Dan heb je het waarschijnlijk over een Hollywood+ kaart. Da's een hardwarematige MPEG2-decoder op een PCI kaart. Daarmee kun je DVD kijken op je TV in dezeflde kwaliteit als met een losse DVD-speler. Met het tooltje "divx+" kun je er ook divx-films mee kijken (werkt niet met elke versie van die kaart).

Een videokaart met TV-iut is dus flexibeler (ook je desktop, ICQ, etc op TV), maar voor puur films is 'zo'n kaart een optie... (ongeveer 200 piek?)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:54

Predator

Suffers from split brain

Als je toch een nieuwe beeldkaart moet kopen...
koop er dan een met een TV-out.
Want 1 met TV-out kost je bijna niks meer :)

en dat hollywoord geval 200 piek ?

keuze is snel gemaakt ja

PS: als je niet gamed, meen dan geen gforceII ... beeld is niet fameus

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1