Toon posts:

Wat is nu een Quasar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er aardig veel over gelezen maar het zijn duidelijk van die exotische objecten aan de rand van het heelal waar maar weinig mensen iets van af weten.

In ieder geval wordt er wel gespeculeerd. Quasars staan aan de rand van het heelal omdat ( mijn vermoeden althans ) ze onstaan zijn bij de geboorte van het heelal. Bij de geboorte van het heelal had je inmense grote hoeveelheden gas in een kleine volume. Dit resulteerde dus gelijk in een paar geweldige supergrote massieve zwarte gaten. Doordat deze gaten zo groot zijn en zich ten volle te goed aan de uitbundige materie om zich heen, is dat denk ik hetgeen wat we zien in een quasar. Materie dat in een zwart gat valt wordt ontzettend heet en zendt ook rontgenstraling uit.
Aangezien het hier om gigantische hoeveelheden materie gaat
wordt de omgeving gigantisch heet en schijnt ontzettend fel.

Naar mijn gevoel is dit de definitie van een Quasar.
Iemand mogelijk andere ideeen ??

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

uh ja, ik heb een andere definitie, maarja, die is 15 pagina's groot met uitleg en zo erbij, en ik heb alle problemen opgelost. Wil niet arrogant overkomen, maar er klopt helemaal niks van die wtenschappelijke beschrijveing van de hedendaagse wetenschap, er zitten nog een hoop gaten in die theorien.

8 )

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Prima, als je verklaring echt goed is zullen ze wel staan te juichen om je theorie in ontvangst te nemen. Gewoon even alle details op papier zetten en publiceren in 'The Journal of Astrophisics' of zo. Daarna zullen er wel mensen komen die je theorie aanvallen, maar dat geeft niet, je kan ze makkelijk van de waarde er van overtuigen. Je hebt immers alles opgelost?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• hetisik

hetisik

Kijk ik heb het al op school versprijdt alleen de methode die ik heb gebruikt om alles te onderzoeken wordt niet beplaad geaccepteerd.

8 )

• hetisik

hetisik

zou ik hier wat kunnen posten?? het is wel groot. met plaatjes!!
Oops, dubbelpost!

8 )

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 14 september 2001 09:12 schreef hetisik het volgende:
alleen de methode die ik heb gebruikt om alles te onderzoeken wordt niet beplaad geaccepteerd.
Als je argumenten en eventuele bewijzen goed zijn moet dat geen probleem zijn hoor. Neem anders even kontakt op met Stephen Hawkins. Als je hem kunt overtuigen dan is je kostje gekocht. Bovendien is die man enorm kien en niet bepaald vies van een afwijkende theorie.

• hetisik

hetisik

ja, maar wat als ik zijn boek gelezen heb en vervolgens zijn theroein totaal verpest heb??
<ijn theorie wijkt totaal af van die van de hedendaagse wetenschap, en mijn methodes ook

8 )

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Oh Google, gij groot geweldig zoekmachien
Laat ons het antwoord op dees query zien
What is your definition of a quasar?

This is best answered with history. When radio telescopes were first turned on the heavens, point sources of radio waves were discovered (along with spread-out regions of emission along our Milky Way). Astronomers using ordinary visible-light telescopes turned toward these radio points and looked to see what was there. In some cases a supernova remnant was found, in others, a large star-birth region, in others a distant galaxy. But in some places where point sources of radio waves were found, no visible source other than a stellar-looking object was found (it looked like a point of like --- like a star does). These objects were called the "qausi-stellar radio sources", or "quasars" for short. Later, it was found these sources could not be stars in our galaxy, but must be very far away --- as far as any of the distant galaxies seen. We now think these objects are the very bright centers of some distant galaxies, where some sort of energetic action is occurring, most probably due to the presence of a supermassive black hole at the center of that galaxy (supermassive = made up from a mass of about a billion solar masses).
Zie de Quasar FAQ van de Virginia Polytechnic Institute and State University (kortweg Virginia Tech) Department of Physics.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 14 september 2001 09:30 schreef hetisik het volgende:
ja, maar wat als ik zijn boek gelezen heb en vervolgens zijn theroein totaal verpest heb??
<ijn theorie wijkt totaal af van die van de hedendaagse wetenschap, en mijn methodes ook
Hij heeft wel meer dan een boek geschreven. Niet alleen populair wetenschappelijke, maar ook echte wetenschappelijke met alle formules er in. En nog niemand heeft er gaten in geschoten. Dus echt bang zal hij niet van je zijn.

Hij is een zuivere wetenschapper hij gaat heus wel om als je met echte bewijzen of goede theorieen aankomt. En als hij het niet kan, dan is er vast wel iemand die hem niet zo aardig vindt en zelf beroemd wil worden.

Ik zou zeggen: Als je echt overtuigd bent van je gelijk probeer het eens.

• hetisik

hetisik

Ik zal kijken of ik hier wat op gathering.tweakers kan plaatsen.

8 )

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Men vermoedt dat bijna ieder melkwegstelsel een zwart gat in het centrum heeft. (Niet ieder, maar wel de meeste, inclusief ons eigen.) In de beginperiode van een melkwegstelsel is dat zwarte gat nog actief, dwz: er valt heel veel materie op. De straling die hierbij vrij komt zien wij, ettelijke miljarden jaren later als quasars.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• hetisik

hetisik

lord deameon, jij moet gewoon mijn eiegn theorie over zwarte gaten lezen zal jij wel intresant vinden, hij wordt ook binnenkort gepost op gathering of tweakers, wetenschap & levensbeschouwing.

8 )

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Goed, dan kan dit topic worden herbenoemd naar "het ontstaan van een nieuwe theorie".

Dat er geeneens een tipje van de sluier is opgelicht doet mij het ergste vermoeden, 'andere' onderzoeksmethodes zijn meestal een heel slecht teken.

Quasar zou een vorm van roterend superzwaar zwart gat zijn. De straling komt op een bepaalde manier vrij (geen benul van hoe) en wanneer de kant naar de Aarde staat, wordt de aarde bestraald....

Doordat de rotatie constant is (vrijwel Wrijvingloos en superzwaar, dus nauwelijks remming) komt de aarde op constante tijdsintervallen in deze bundel en kan deze energie worden gemeten.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:10
Volgens mij heb je het over een pulsar...
"pulsating star"

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op vrijdag 14 september 2001 17:52 schreef hetisik het volgende:
lord deameon, jij moet gewoon mijn eiegn theorie over zwarte gaten lezen zal jij wel intresant vinden, hij wordt ook binnenkort gepost op gathering of tweakers, wetenschap & levensbeschouwing.
Een te grote hoeveelheid stimulerende middelen en het heelal is zo simpel ;)

Maar quasars zijn Quasi stellaire objecten, ze zien eruit als sterren, maar ze stralen een hoeveelheid energie uit die miljoenen malen groter is dan een heel melkwegstelsel.
Daar komt nog bij dat het licht dat ze uitzenden een enorme roodverschuiving heeft, dit betekent dat ze bijna met de lichtsnelheid gaan en dus aan de rand van het waarneembare heelal staan.Door die enorme afstand zien we alleen de heldere kern en geen spiraalarmen ofzo.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Pagina: 1