Vraag

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 10:13
Dag,

Ik heb een Orbi Pro 6 router die ik graag wil gebruiken ipv de Zyxel T-54.

Nu heb ik online al gelezen dat ik de VLAN van de Oribo op poort 300 moet zetten. Bij LAN instellingen kan ik het VLAN profiel niet aanpassen. Bij VLAN instellingen wel. Echter wanneer ik dit doe heb ik geen internet. Bijgaand screenshots van de instellingen/mogelijkheden. Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MInTRj198G6U7w2wPHtQp14f7o0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/prH54rrHOSZYlCzxNwNITLAl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKRRsraaoVFZdzHf6lo8_O9pIQQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F5nkjGjhSkJYIolryesh4Zlx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door hdtracer op 12-12-2024 13:33 ]

Beste antwoord (via hdtracer op 13-12-2024 09:29)

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:46
hdtracer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:35:
[...]

Well poortje bedoel je precies? En op welke afbeelding heb je dat zien staan? Dan zal ik dat nog eens bekijken.
in het plaatje van de vlan bridge instellingen die jij hebt toegevoegd, is van de base sxk50 de laatste poort omringt met een blauw 4kantje, als het goed is, komt deze overeen met de achterkant van jou sxk50 en is die op het apparaat geel met WAN er op. volgens mij moet die op vlan300 staan, met een accessrule.

Begin januari kan ik het met zekerheid zeggen, want dan moet ik de sxk30 bij mijn ouders overzetten op odido, mijn oude router dus:)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
hdtracer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:31:
Dag,

Ik heb een Orbi Pro 6 router die ik graag wil gebruiken ipv de Zyxel T-54.

Nu heb ik online al gelezen dat ik de VLAN van de Oribo op poort 300 moet zetten. Bij LAN instellingen kan ik het VLAN profiel niet aanpassen. Bij VLAN instellingen wel. Echter wanneer ik dit doe heb ik geen internet. Bijgaand screenshots van de instellingen/mogelijkheden. Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb niet super veel verstand van de Orbi 6 router, maar je moet de WAN poort op VLAN 300 zetten en het lijkt er nu een beetje op dat je LAN poorten op VLAN 300 zet.

• hdtracer
rens-br schreef op donderdag 12 december 2024 @ 13:34:
[...]

Ik heb niet super veel verstand van de Orbi 6 router, maar je moet de WAN poort op VLAN 300 zetten en het lijkt er nu een beetje op dat je LAN poorten op VLAN 300 zet.
Bedankt voor je reactie. Ik had zelf ook zn vermoeden echter kan ik bij de WAN instellingen geen VLAN instellen. Zie bijlageAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNOISLKMg1TT6gO2Sd2wxDqvHas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SvS7fTX6Fu1mwKvNE0XPSGdD.png?f=fotoalbum_large

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:26

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@hdtracer het lijkt er inderdaad wel op dat de setting die je zoekt niet bestaat (of we kijken op de verkeerde plek..kan ook natuurlijk)

Edit: Kom in de handleiding ook alleen VLANS tegen aan de LAN zijde en niet aan de WAN zijde.

[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 12-12-2024 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 11:40
Als het niet mogelijk is kan het met je router wellicht niet. En dan houdt het op, andere router plaatsen die het wel kan helpt dan :) .

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20:02
Ik denk dat die elders zit. Check dit topic is:
https://community.odido.n...-achter-zyxel-t-54-344131

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Mocht het niet kunnen is het op te lossen met een goedkope managed switch.

Aan een poort sluit je de ONT aan en zet je VLAN300 op tagged. Aan een andere poort sluit je de Orbi aan en zet je VLAN300 op untagged (en in sommige switches moet ook PVID op 300, zoals de tplink E switches zoals de SG105E).

I reject your reality and substitute my own

• hdtracer
Bedankt voor alle reacties. Ik heb alles geprobeerd en ik denk het het bij dit model helaas niet mogelijk is. @nelizmastr Dat is een goede tip, ik ga opzoek naar een dergelijke switch en het daarmee proberen.

• golden1988
ik heb zelf ook een orbi pro gehad in combinatie met Odido, ik weet zeker dat het wel moet kunnen zonder switch, volgens mij moet je dat poortje waar de vierkant omheen staat op vlan 300 en access zetten.

• hdtracer
golden1988 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:14:
ik heb zelf ook een orbi pro gehad in combinatie met Odido, ik weet zeker dat het wel moet kunnen zonder switch, volgens mij moet je dat poortje waar de vierkant omheen staat op vlan 300 en access zetten.
Well poortje bedoel je precies? En op welke afbeelding heb je dat zien staan? Dan zal ik dat nog eens bekijken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• golden1988
hdtracer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:35:
[...]

in het plaatje van de vlan bridge instellingen die jij hebt toegevoegd, is van de base sxk50 de laatste poort omringt met een blauw 4kantje, als het goed is, komt deze overeen met de achterkant van jou sxk50 en is die op het apparaat geel met WAN er op. volgens mij moet die op vlan300 staan, met een accessrule.

Begin januari kan ik het met zekerheid zeggen, want dan moet ik de sxk30 bij mijn ouders overzetten op odido, mijn oude router dus:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hdtracer
golden1988 schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 06:56:
[...]

Wauw, ik heb juist die poort compleet genegeerd omdat daar "guest" stond. Maar dit blijkt inderdaad de juiste oplossing! Zie bijlageAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEkuexUfEri_ZXslFzdGNsmOMJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HKhbpzob0XVezdLoQFO8D9Mz.png?f=fotoalbum_large

Heel erg bedankt _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1